[STULET] Scott Scale 10 stulen i sthlm

frankfurt

Moderator
Hej

Min kollegas Scale 10 snoddes på Kungsholmstorg idag 26/3. Cykeln satt på ett takräcke och var fastlåst. Ägare till cykeln är Lasse Strand.

Cykeln är en Scale 10 från 2010 men med hel XT-grupp och Foxgaffel. Sadel, styre, styrstam är Pro. Cykeln är alltså lite annorlunda specad än den vanliga Scale 10.

Skicka PM om du ser den

Lasses-Cykel.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Hej!

Kan du förklara hur de har kunnat stjäla cykeln när den har varit fastlåst i takräcket? Det kräver väl att man monterar bort framgaffeln 2.5m upp i luften.

Inge större problem att montera isär ett takräcke lite snabbt, sen ser jaginte intresset av att veta det. nåt ägghuvud har skott cykeln och förhoppningsvis ser nån den så rätt ägare får den åter.

Jag har jättestort intresse av det med tanke på att min och min sambos Scale 30 åker på Thule takstativ. Vi reser både i Norge och nere i Europa och förvarar cyklarna på taket nattetid. Om man låser alla lås så måste tjuven montera av framgaffeln för att få med sig ram och bakhjul.

P.S. på väg från Tre Cime mot Cortina D'ampezzo, första dagen med sol på flera veckor och vi lyckades pricka in den!

Bilagor

• DSC_7770.jpg
    DSC_7770.jpg
    49.5 KB · Besök: 26
adam78 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har jättestort intresse av det med tanke på
> att min och min sambos Scale 30 åker på Thule
> takstativ. Vi reser både i Norge och nere i
> Europa och förvarar cyklarna på taket nattetid.
> Om man låser alla lås så måste tjuven montera
> av framgaffeln för att få med sig ram och
> bakhjul.

Nu ska kanske inte denna tråd handla om detta, men jag har hört om många som har blivit av med cyklar som är fastlåsta i Thule-ställ. Som vanligt är det ju så att om någon verkligen vill stjäla en cykel så hjälper inga lås, allt går att forcera utan att göra åverkan på cykeln.

Den här var låst med ytterligare ett lås. Cykelstället var dock inte ett sådant som ni har. Det här var den Thulemodellen där en klo griper runt ramen.

Usch.. Blir alltid lika irriterad när jag läser om dessa djävla cykel-tjyvar-pundare. Sedan vet man hur dryga försäkringsbolagen är när man skall få ut pengar.

Skall definitivt hålla ögonen öppna.

Tillbaka
Topp