STULET STHLM: Kona Sutra ULTD + Scott Speedster Gravel 30

Sandrathrssn

Ny medlem
Hej! Natten den 12/7-13/7 blev två av våra cyklar stulna i Vasastan, Stockholm från ett låst utrymme. De var båda ID och stöldmärkta, och dessutom låsta inuti det låsutrymmet. Så kävla tråkigt. Det handlar om en Kona Sutra ULTD och en Scott Speedster Gravel 30. Scotten har ett ”glossier”-klistermärke på sin ram. Scotten är storlek M i ram och Konan storlek 52. Håll gärna utkik i köp/sälj forum och blocket om ni ser något.
Konan ska även ha haft ett ställ för gaffelväska monterat på framgaffeln, ett flaskställ och ett hölje för låset monterat på ramen vid tillfället den stals. Självfallet betalas hittelön om de hittas. Detta är även polisanmält.

Bilagor

• 3AB96A25-E48E-4E43-9376-5AF737D44410.jpeg
    3AB96A25-E48E-4E43-9376-5AF737D44410.jpeg
    1.3 MB · Besök: 261
  • 731D4D8F-0422-4A4B-99CB-FF700CA5C230.jpeg
    731D4D8F-0422-4A4B-99CB-FF700CA5C230.jpeg
    1.5 MB · Besök: 269

Selander

Ny medlem
Hej! Natten den 12/7-13/7 blev två av våra cyklar stulna i Vasastan, Stockholm från ett låst utrymme. De var båda ID och stöldmärkta, och dessutom låsta inuti det låsutrymmet. Så kävla tråkigt. Det handlar om en Kona Sutra ULTD och en Scott Speedster Gravel 30. Scotten har ett ”glossier”-klistermärke på sin ram. Scotten är storlek M i ram och Konan storlek 52. Håll gärna utkik i köp/sälj forum och blocket om ni ser något.
Konan ska även ha haft ett ställ för gaffelväska monterat på framgaffeln, ett flaskställ och ett hölje för låset monterat på ramen vid tillfället den stals. Självfallet betalas hittelön om de hittas. Detta är även polisanmält.
ASSSÅÅÅÅ VILKA JÄVLA FUCKTARTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DONT TOUCH DESSI!

davidfor

Medlem
Hallo,
Vet inte om du har funnit din cykel än, men jag tyckter att denna annonsen är lite skum. Har varit ute ett flertal gånger och nerplockad men dykt upp igen. Skiljer sig lite från din cykel med reflexerna på hjulen, dock enkelt att sätta dit efterhand. Aja bara en heads up

https://www.blocket.se/annons/103908564

Sandrathrssn

Ny medlem
Hej! Jag har tidigare kikat på denna, men aldrig fått svar från säljaren på de punkter där min cykel blir mer distinkt från denna. Dessutom var min i lite sämre skick än den där, med flertalet stickers på och avsaknad av många skruvar där för fäste. Men försöker mig på att höra av mig till säljaren igen för att kunna fastslå om det är min eller ej!

Sandrathrssn

Ny medlem
Men har ni några tips på hur man går tillväga när sånt här händer? Är det enklast att ringa Polisen så de kan checka status? Som ensam tjej tycker jag det känns olustigt att ta sig till säljarens plats själv för att konfrontera om det nu visar sig vara min cykel!

eucalyptus

Aktiv medlem
Men har ni några tips på hur man går tillväga när sånt här händer? Är det enklast att ringa Polisen så de kan checka status? Som ensam tjej tycker jag det känns olustigt att ta sig till säljarens plats själv för att konfrontera om det nu visar sig vara min cykel!
Du måste inte konfrontera....

Hör av dig till säljaren men du kan ju inte säga att det är din cykel eller vissa misstanke om detta!

Hör av dig säg att du vill köpa cykeln, bestäm plats, ta med din sambo eller nära vän så du inte är ensam. Åk dit, kolla och sen säger du "mm jag tror jag vill fundera tills imorgon". Fråga om kvitto finns! Kolla även ramnumret, be att ta få testa cykeln samtidigt som din partner/kompis står kvar som garanti. Du cyklar iväg nån hundra meter, tar bild på ramnumret lite snyggt.

Ni går därifrån, är det rätt cykel så ringer du polisen, du ringer säljaren igen och säger "jag har ändrat mig, jag tar den!" då dyker farbror blå upp denna gång och kan du bevisa att cykeln är din så får du den.

Köp & Sälj

Topp