[STULET] Vit Cotic Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Orv
  • Start datum Start datum

Orv

Aktiv medlem
Hej alla

Nu natten mellan lördag och söndag är har min vita Cotic blivit stulen igen! Förra gången i somras blev den upphittad av en Happyit. Precis som förra gången var cykeln parkerad och låst i föreningens cykelförråd med stängd, dock inte låst dörr. Cykeln hör hemma i Luthagen, Uppsala. Jag nås på 070 795 82 35. Hittelön.

Clas

IMG_0901.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Usch vad surt! Jag håller utkik i Ulleråker, även om det kanske inte är så troligt att den dyker upp just här...

Heter det inte Cotic förresten?

Kan du inte bara skriva att du inte vill torsdagscykla istället?

Fan va tråkigt, men den där är lätt att känna igen i alla fall. Enda vita Coticen i Uppsala med omnejd. Kanske den enda i landet?

HaraldN skrev:
-------------------------------------------------------
> Heter det inte Cotic förresten?

Jo det gör det.

Tack för alla vänligheter. La ut en annons på Blocket på sälj som efterlyser hojjen, bara så att ni vet att det ligger en Cotic där och att det är jag som lagt dit den.

Jag håller också utkik Orv. Har också skickat bilden till bekanta som inte är på happy och bett dem hålla ett par ögon öppna.

Tack och tack grabbar ! Vill inte dominera Happy på något sätt och ber om ursäkt för den plats jag tar med tråden om min hoj.

ska hålla ögonen öppna uppe i salabacke, men måste bara säga två saker, för det första, varför har du den i cykelförådet? skulle vara mycket tvekam själv, speciellt om den blivit stulen en gång förut i samma förråd. o det andra, du bör uppenbarligen ha kraftigare lås till den :D

MagnusA skrev:
> Hur stor hittelön sa du att jag skulle få om jag
> lämnade tillbaka den?

Jag har inte sagt något om storleken på hittelönen. Den är förhandlingsbar skulle jag säga.
Du uttrycker dig som om du skulle ha cykeln i besittning. Kan det vara så?

Orv skrev:
>
> Du uttrycker dig som om du skulle ha cykeln i
> besittning. Kan det vara så?

Nej, nej, jag bara tramsade mig i din tråd, förlåt.

örgelgörgel skrev:
> Varför utmanar man ödet om den blivit stulen en
> gång genom att ställa den där igen, det är
> helt obegripligt för mig.

Riskbedömning, ibland har man fel.

Orv, kolla övriga förråd i källaren. Det har hänt förut att stulna saker återfinns i samma källare.
Speciellt om det finns tomma förråd som ingen använder. Någon i huset tar cykeln, in i ett tomt förråd, på med hänglås...

Håller ögonen öppna...

Tack för tips Buster, men den stod i cykelförrådet på gården. Inte i källaren. Vi är en liten förening med hög genomsnittsålder t.o.m jämfört med mig !

Surt, men man ska inte ställa en cykel man inte vill bli av med i ett cykelförråd, så är det bara. Endast inne i lägenheten står en cykel säkert. Hoppas den kommer till rätta.

/Leo

Är det inte dags att sluta hacka för att den stod i ett förråd?!
Jag tycker att det är bra på sätt och vis att Orv tar en kalkylerad risk och har den i förrådet. Hellre så än att han inte alls kan ha de cyklar han vill ha. Allt under fortsättning att man kan leva med att bli av med den förstås.

Själv slarvar jag med att låsa min fina pendlarhoj ordentligt ibland. Mycket medvetet för att jag inte alltid orkar leta reda på vettiga ställen. Det är värt risken för mig.

Tack o tack perzzon för att hoppa på en redan liggande man ;)
Jag använder hojjen ofta flera gånger om dan när jag tar ut jycken så en förutsättning är att den är lättillgänglig. Har den dock alltid låst och i förrådet. Personen eller personerna som har tagit cykeln har först behövt gå in genom en stor järngrind och sedan öppna förrådet och sedan lyfta ut min hoj, fullt synligt för alla som bor i huset. Lampan i förrådet tänds med automatik, så man har inte kunnat smyga helt under radarn.

Det jag menade att det är ju en stor skillnad om man använder ett bygellås som sinkar tjuven om det är fäst i ett rör eller liknande. Som det verkar nyu har ju tjuven lyft ut cykeln.

Sen verkar ju det enligt Orv mest bo pensionärer i huset så "ingreppsbenägenheten" är nog inte så stor.

Orv skrev:
> Jag gör ett allra sista försök och bumpar upp
> tråden.

Det gör du rätt i.

MatsS skrev:
> Ingen cykel i sikte?

Nej, har travat igenom området där den stod förra gången men nej.
Tack alla i alla fall !

Nu har jag letat igenom skogarna nere i Skåne också. Tyvärr utan resultat.

Nåja, tråden blev bumpad i alla fall. ;-)

s skrev:
> Nu har jag letat igenom skogarna nere i Skåne
> också. Tyvärr utan resultat.
>
> Nåja, tråden blev bumpad i alla fall. ;-)

Tack o tack ! Nej denna gång är den väck. Förr eller senare får man väl syn på en Cotic i small i någon annan färg och är det min, vilket jag kan avgöra, så skall jag följa upp alla trådar och ställa skyldig eller skyldiga till svars.

Tillbaka
Topp