Stulna cyklar i Hammarby Sjöstad (Sthlm)

Sampan

Medlem
Idag kan jag säga att jag inte blev helt glad när jag kom hem från jobbet. I entrén till fastigheten låg en nummerlapp från LidaLoop som jag allt för väl kände igen. Mitt startnummer!!!! Tog älgkliv till förrådsutrymmet. Självklart var låset uppbrutet och mina två cyklar försvunna. Inser att chansen att få tillbaka dem är minimal men gör ändå en efterlysning via Happy.

Monuntainbike
Easton Whiskey Pete, blå/vit, fullt Shimano LX kittad, RockShox Race gaffel, Mavic fälgar med Schwalbe Nobby Nic fram och Racing Ralph bak, cykeln har två namndekaler på överröret (Micke Sandberg + svensk flagga)

Racer
PedalForce ZX3 ram, svart carbon, fullt SRAM Force kittad, Fizik Arione sadel, Mavic SL Premium fälgar med Schwalbe Ultremo, oxå två namndekaler på överröret samt två Mavic dekaler

Cyklarna är ju inte helt vanliga så man kan ju hoppas att någon råkar se en annons. I så fall får man skicka 81 på dem.

Nu ska jag trösta mig med Tandarra Rosé ur BiBen

Micke

Snacka om beställningsjobb. De hojjarna var förmodligen sålda innan de stals. Finns säkert nån granne eller iallafall otyg med nyckel till förrådsrum som har ett finger i spelet. Fy fan.

-eller var det fler uppbrutna förråd?

Tja,,

Det är förjävligt, bor själv i hornstull och blev av med min Cannondale rush carbon i fredags!! Känns som att det är några som härjar..

Tja,,

Det är förjävligt, bor själv i hornstull och blev av med min Cannondale rush carbon i fredags!! Känns som att det är några som härjar..

inte helt glad när du kom hem....

för flera år sedan fick jag två cyklar stulna i mitt hus i källaren. Ett litet hus med få grannar.

jobbigast var det efteråt då jag visste att ngn av mina grannar hade stulit eller hjälpt till att stjäla mina cyklar. Att inte lita på grannarna och att prata med dem när jag vet att ngn av dem har stulit dem var inte roligt alls.

det är riktigt trist att ngn snor ens cykel (man fattar att folk blev lynchade in the good old days)
men att grannar varit delaktiga är ännu värre

hoppas att du hittar dina hojar igen och de som gjort det

källarförrådsnycklar till allt och alla är standardutrustning hos vissa sammhällselement, så misstänk inte grannarna bara för att dörren inte är uppbruten.

Jag har sett en låssmed öppna en sk säkerhetsdörr till ett serverrum på 10s mha en skruvmejsel, så om inte nycklarna är på vift så kan det vara en dålig dörr vilket också är aldeles för vanligt.

Fattar inte att någon vågar låsa en fin hoj i "publikt" utrymme.
Ni är modigare än vad jag är.

Trist i alla fall, hoppas hoppas och ber att du någon hittar dem, sen blir det ulås runt nacke och stolpe på förövaren.

Nånting säger mig att 81 inte hämtar dina cyklar av ren välgörenhet, inbillar mig att en låda öl inte räcker som betalning heller. Öl funkar kanske iochförsig som betalning till några goda cykelkompisar som inte blivit familjefädrar ännu. ;)

grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Av samma anledning som nazister gillar att döpa
> saker till 18 och 88? (hint: placering i
> alfabetet)

Men vad betyder då DB och DG?
(hint 42 och 47).

Tillbaka
Topp