Stulna Cyklar-tråden

villeit

Medlem
Stulna Cyklar-tråden
Kunde inte hitta någon allmän tråd om detta så försöker att samla in info om cykel stölder på ett ställe.

(Saxar delar av mitt inlägg i annan tråd gällande Gesunda Bike Park.)

Jag fick ställa in min Siljan runt lopp då natten mellan 1:a - 2:a Juni stals 2 cyklar från vårt släp på Gesunda inför Siljan Runt. Släpet (med kåpa) innehöll möbler och cyklar, och låsen vart knipsade. De 2 finaste cyklarna togs, resten blev kvar.

Efter polisanmälan, hopplöst sökande i området och samtal till arrangörer för Siljan Runt innan start. När Gesunda Bike park hört om det som hänt oss fick vi låna cyklar som plåster på såren för det som hänt inkl liftkort.

Det var verkligen ett lyft mitt i allt som hänt och barnen jublade av glädje. Också stort tack till Sollerö IF som gav mig gratis plats på nästa års lopp.

Cykel nr1: Canyon Aeroad CF SLX Disc - 17, Ultegra växelgrupp (mekanisk). Se bild nedan.

Kännetecken: Quad Lock fäste (blå och svart) på vänstra sidan om styret, tempo flaskställ bakom sadeln (för 2 flaskor), 2 x flaskställ i ramen ELITE KIT CRONO CX AERO BOTTLE CAGE,
Pedaler: Look Keo Max 2 Carbon, Sram x11 quick link på Shimano x11 kedja.
Hjul, Reynolds Strike carbon

Cykel nr2: En svart Trek 26" Fuel Ex 13,5 tums ram - 17 heldämpad (xfusion dämpare) med blå och grön text. Shimano växelgrupp.

Bilagor

• 20180511_180952.jpg
    20180511_180952.jpg
    574.5 KB · Besök: 229
Stulna Cyklar-tråden
Hej! Gör det till en egen tråd om just cyklarna du blivit av med så drunknar det inte i mängden. Redigera inlägget och ändra rubriken!

Stulna Cyklar-tråden
Jag hittade en cykel i Hisingsparken igår i en buske vid sidan av en slinga som såg ut att vara i nästan nyskick.
Såg stulen och dumpad ut i mina ögon.

Stulna Cyklar-tråden
Misstänker att den här är stulen.
Såg inte exakt vad det var för cykel men de två som drog runt med den gick och tittade på alla parkerade cyklar.

Ses nu 11:24 vid södra station

Bilagor

• 761EC9D4-DE1A-4B23-8782-A0CCBAB6B2FB.jpeg
    761EC9D4-DE1A-4B23-8782-A0CCBAB6B2FB.jpeg
    363.6 KB · Besök: 281
Stulna Cyklar-tråden
el_gabri sa:
Misstänker att den här är stulen.
Såg inte exakt vad det var för cykel men de två som drog runt med den gick och tittade på alla parkerade cyklar.

Ses nu 11:24 vid södra station

See ut som helt vanliga cyklister! Säkert på väg till kontorsjobbet för att hinna hem och hämta ungarna på föris.

Jäkla bös. Ser ut som den saknade cykeln också...

Stulna Cyklar-tråden
Nu när de sitter bakom lås och bom kanske någon kan kolla om hjulet/hjulen som står lutade mot bänken står kvar, eller om de fick med sig det.

Stulna Cyklar-tråden
Någon som saknar?

Roffe har sålt ett antal gravel/cx-hojar den senaste månaden, känns osannolikt att man har så många ex av samma typ av cykel.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    100.5 KB · Besök: 386
  • Skärmklipp2.JPG
    Skärmklipp2.JPG
    70.6 KB · Besök: 258
Stulna Cyklar-tråden
Edit: Äh det här blev lite väl flashbackigt.
...

Så det kan ju vara någon typ av legitim verksamhet också.

Senast ändrad:
Stulna Cyklar-tråden
Eftersom cyklarna är nyservade kanske det är en mekaniker som köper in använda cyklar billigt för att fixa till och sedan sälja lite dyrare.

Stulna Cyklar-tråden
Han heter So*l (* är lika med H) i efternamn och det är inte det vanliga med domar hos mrkoll. Kan ingen ringa och fråga han? Annonserar även på FB.

Stulna Cyklar-tråden
Min miyata blev stulen vid telefonplan stockholm i helgen. Detta är tyvärr den bästa bilden jag har, vad som skiljer sig från bilden är: ful-moddad XTR 11delad bakväxel, noname kolfiber framhjul med vitt nav, helt nya vittora däck, nyare sadel än på bilden också. dura ace vevparti med singelklinga (fast med framväxeln kvar) rostigt krom på framgaffel

Räknar såklart inte med att få tillbaka den, men om nån spanar den så blir jag väldig glad för info!

Bilagor

• miyata.png
    miyata.png
    1.3 MB · Besök: 103
Stulna Cyklar-tråden
Blev av med min Haro Mary SS (dock växlad nu), tagen från ett cykelförråd i Kärrtorp.

Bilagor

• 2022_04_17_20_34_IMG_8284-2.webp
    2022_04_17_20_34_IMG_8284-2.webp
    1.1 MB · Besök: 99
Tillbaka
Topp