Styrets vinkel?

HenrikI

Ny medlem
Styrets vinkel?
Dags att börja året utomhus snart (nåja) och undrar om det är någon mer som kör med samma vinkel på styret som jag avslutade förra säsongen med. Mitt nya S-Works styre fick en nedåtlutande vinkel som funkade super men det ser lite annorlunda ut och jag tittade mig omkring på sista loppen förra året med såg inget liknande.

Bilagor

• IMG_0204.JPG
    IMG_0204.JPG
    516.8 KB · Besök: 17
Styrets vinkel?
Sadeln ser ut att sitta ganska långt bak, förutom styrvinkeln. Men det spelar mindre roll hur det ser ut, om du måste ha det så. Känns det bra och funkar bra så...

Varför frågar du?

Styrets vinkel?
Kikon sa:
Sadeln ser ut att sitta ganska långt bak, förutom styrvinkeln. Men det spelar mindre roll hur det ser ut, om du måste ha det så. Känns det bra och funkar bra så...

Varför frågar du?

Tror Det är en powersadel. Dom är ju typ 3cm kortare också!

Det ser lite lustigt ut. Vänd stammen upp och ner så kan du ha styret mer "neutralt". Men det där är väl individuellt.

Styrets vinkel?
NickPick sa:
Kikon sa:

Varför frågar du?

Tror Det är en powersadel. Dom är ju typ 3cm kortare också!

Det ser lite lustigt ut. Vänd stammen upp och ner så kan du ha styret mer "neutralt". Men det där är väl individuellt.
Ja men du sitter inte på spetsen som är den kortare delen. Dvs, flytta fram den, annars är nog cykeln i minsta laget.

Styrets vinkel?
Mina tankar:
Ser ut som en 60-70 mm +6° stam, kanske skulle testa en 90-100 mm -6° eller tom. -17° stam, och vända styret rätt. Höj armbågarna lite så kommer det säkert att kännas ok med ett styre som inte lutar nedåt. Och flytta sadel 3 cm framåt så att du får bättre tryck på pedalerna, förmodar att du sitter väl långt bak för att få optimal kraft. Värt ett försök. En 100 mm stam kan du säkert köpa för 100 kr på Happy K&S om du inte redan har en liggandes. Annars kostar de från 300 kr nya.
Lätt och prisvärd stam -5° https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=27473
Lätt och prisvärd stam -17° https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=103604

Bilagor

• Stam1.png
    Stam1.png
    9.7 KB · Besök: 19
Tillbaka
Topp