Styrlagerfråga

Styrlagerfråga
Om lagret bygger mer i mm än ditt gamla lager kan du behöva ta bort distanser mellan övre lagret och styrstammen. Är det tvärt om kan du behöva sätta dit fler distanser.

Annars är det bara att pluppa på med gummiklubba och milt våld...

Styrlagerfråga
Nu undrar jag om detta är en svår "manöver" eller om jag kan klara det med lite hjälp från Happy.
Nu när jag står i valet och kvalet (nästan bestämt mig) om vilken ram jag ska köpa och när jag ska köpa den så ser jag bara två svårigheter, den första är att få ur och i styrlager HELT, trasigt kan jag nog alltid lyckas få ur grejorna.
Det andra är att få ut och i vevlagret även detta HELT.
Klarar jag detta med lite hjälp från Parktool och Happy?
Känner att det vore kul att göra det själv och inte lämmna in den och få det gjort.

/ Joel

Styrlagerfråga
Baaah, verktyg är för mesar (gaffelmontering...) allt som behövs är en insexnyckel, en hammare och ett par plywoodskivor! (Inga garantier för att det går vägen men det funkade för mig.)

Vevlager... Vevlagerverktyg är bra att ha (under 40 spänn på Biltema).

OBS! ;)!

Styrlagerfråga
Muerto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Baaah, verktyg är för mesar (gaffelmontering...)
> allt som behövs är en insexnyckel, en hammare och
> ett par plywoodskivor! (Inga garantier för att det
> går vägen men det funkade för mig.)
>
> Vevlager... Vevlagerverktyg är bra att ha (under
> 40 spänn på Biltema).
>
> OBS! ;)!
>
> /Mr. Åttiotal
> 71.4% Happyit!

Hehe, jag brukar då kalla mina insexnycklar för verktyg. Undantaget är möjligen insexorna från IKEA.

Styrlagerfråga
Min kära far slog rekord i att flytta ett styrlager, två minuter från att han greppade träklubban till att dom satt på plats in nya ramen utan att förstöra nåt annat än lacken på den gamla ramen.

Styrlagerfråga
Verktyg är nog det minsta problemet då min far har en tendens att köpa dom flesta "nödvändiga" verktyg.
Ett exempel är ju hans fräs som han köpte, denna kostade nog antagligen några tusenlappar (det var en Bosch nånting nånting) och på 3 år så har han användt den 3 - 4 gånger tror jag.
Så de verktyg som jag inte har själv har säkert han.
Vevlageravtagare införskaffade jag i jul tillsammans med en kasettavtagagare från Biltema (kanske inte ökända för sin kvalitet men det duger för dom gånger jag ska använda verktygen).
Men då vet jag, åter kommer någon gång i Mars - April när jag har bestämt mig för vilken ram jag ska ha =).

/ Joel

Tillbaka
Topp