Styrstam fyrkantig Lapierre

Herr Räv

Medlem
Hallå där,

Jag köpte mig en Lapierre Xelius SL 5.0 som jag tagit ut en gång hittills. Funderar på om styrstammen är lite för lång, har lite justeringar att göra som kanske hjälper. Men om det inte skulle räcka så hade den behövt kortas. Då är frågan vart jag hittar en styrstam som passar...? Hittar inget på Lapierres hemsida, inga bra träffar på google heller. Det enda jag hittar i form av andra liknande är en gammal annons från Happyride med någon som säljer en liknande, dock längre. Några tips?

1693470327009.png

Kontakta Lapierre eller butiken där du köpte cykeln. Annars så tror jag att det är en standardstam på den där cykeln, så du borde kunna sätta på vad som helst? Visserligen blir det inte lika snygg matcning mot spacers då.

Kontakta Lapierre eller butiken där du köpte cykeln. Annars så tror jag att det är en standardstam på den där cykeln, så du borde kunna sätta på vad som helst? Visserligen blir det inte lika snygg matcning mot spacers då.
Drog ett mail till butiken, får se vad de säger och om det behövs. Man vill ju gärna ha den snygga matchningen :D

Tillbaka
Topp