Styrväska till racer..

Cilla85

Ny medlem
Styrväska till racer..
Jag håller på planerar min turne på cykel genom USA.
Och har precis beställt en Apidura sadelväska men där fick visst bara kläderna plats.
Behöver en styrväska också. Nu till mitt problem.. Jag har ett rätt smalt styre (35cm) svårt att hitta styrväska som passar. (vill inte heller ha nån tegelkloss som väger över ett kg)
Någon som har något tips? Eller kanske sitter på en sådan väska jag köper den mer än gärna. Tänker mig något som är minst 5l. Det finns ju om man tar från USA men leveranstiden är så lång så vågar inte chansa. En variant är ju att köpa en vattentät packpåske och fästa fast den på styret.. Men då behöver man ju hitta något sätt att fästa fast den.. Jag är inte så bra på sådant där.
Tips montages iaf tacksamt:-)
/ Cilla

Följ mina äventyr på: cillaeriksson.spotlife.se

Styrväska till racer..
Det är en djungel, iaf om man är lite som jag och har svårt att bestämma sig. Men det blev en Apidura vattensäker 9L till slut:
https://www.apidura.com/product/handlebar-pack-dry-9l/
Enligt spec så är bredden 35-45cm. Antar att man i värsta fall kan knö ihop den någon cm till med något yttre band om det skulle behövas, men är inte säker.
Det är en "korv", så till den beställde jag "toppväska", praktiskt:
https://www.apidura.com/product/accessory-pocket-handlebar/

Apidura är dessutom Happykorrekt och lite pr0.

Styrväska till racer..
Dra fast påsen med två packremmar bara. På en längre tur är det bättre med en väska, typ apidura som nämnd ovan, den sitter bättre på plats och hoppar inte runt.
Vet inte hur långt du ska och hur mycket utrustning du ska ha men en ramväska är ett tips också.
Bikepacking.com där finns massa tips

Styrväska till racer..
Jag har kollat fram och tillbaka på den många gånger. Men tänker att det borde finnnas något som passar min cykel bättre.
Apiduras assecoarväska ser ju smidig ut. Man kan inte bara använda den och sätta fast den på styret?

Styrväska till racer..
Ramväska har jag med funderat på men då jag har så liten ram och ska dessutom få plats med två flaskhållare så lämnar inte mkt utrymme kvar. Så det är nog en styrväska som gäller. Dock blir det ingen stor grej framme. Kommer väga max 1kg. Så borde kanske fungera att spänna fast en packpåse. Annars kanske det finns speciella grejer man kan använda att montera fast en packpåske med.. Såg att alpkit hade något sådant..

Följ mina äventyr på: cillaeriksson.spotlife.se

Tillbaka
Topp