Sub-10 Vätternrundan

Jocke78

Medlem
Sub-10 Vätternrundan
Hej, vi har ett par platser lediga till vår sub-10 grupp till Vätternrundan 2023.
Vi kommer att träna tillsammans via Strava där vi har en sluten grupp samt 5 gemensamma träningar innan start i vår.
Vi har även en sluten facebook grupp.
För anmälan gå in på

Mvh Joakim

Senast ändrad:
Sub-10 Vätternrundan
Lite fundersam till hur detta går ihop, åtminstone om man som jag med rullsnitt menar sträcka dividerat med tid på cykel.

Längd: 315 km
Siktar på 9.45
Depåstopp: 25 min
Rullsnitt: 32,3 km/h

Detta snitt verkar snarare handla om snittfart där även tiden för depåstoppen är inkluderade. Om man ska i mål på 9.45 och ha 25 minuter depåstopp behövs ett (rull)snitt på 33,8 km/h under den tiden man sitter på cykeln.

Sub-10 Vätternrundan
Ja jag vet inte direkt var du är ute efter, är du sugen på att cykla är du mer än välkommen.
Vårt mål är som sagt under 10 timmar.
Mvh.

Sub-10 Vätternrundan
Ja jag vet inte direkt var du är ute efter, är du sugen på att cykla är du mer än välkommen.
Vårt mål är som sagt under 10 timmar.
Mvh.
Ber om ursäkt för att jag sakligt påpekade ett sakfel i er beskrivning av upplägget. Lovar att inte göra det igen.

Jag gjorde min med all sannolikhet sista VR 2008 och har ingen lust att lägga ner tid och pengar på något jag vet att jag inte tycker är roligt. Har f.ö. redan gjort det raskare än ni tänkt göra det och dessutom passar mig inte upplägget ni tänkt er. Men, lycka till med att uppnå ert mål.

Sub-10 Vätternrundan
Ber om ursäkt för att jag sakligt påpekade ett sakfel i er beskrivning av upplägget. Lovar att inte göra det igen.

Jag gjorde min med all sannolikhet sista VR 2008 och har ingen lust att lägga ner tid och pengar på något jag vet att jag inte tycker är roligt. Har f.ö. redan gjort det raskare än ni tänkt göra det och dessutom passar mig inte upplägget ni tänkt er. Men, lycka till med att uppnå ert mål.
Du hade passat in bra i gruppdynamiken, vi är ett glatt gäng så det hade vart bra med lite motpoler för att balansera upp det lite så vi inte har för roligt tänker jag.

Grattis till en bra tid 2008 ?

Livet och gamla meriter.

såklart man ska göra det man tycker är kul.

Lycka till i framtiden.
Mvh Joakim

Sub-10 Vätternrundan
Facebookkonto är egentligen inget krav men underlättar, än så länge, i kommunikationen (det tog emot att ha det som "krav").
Email och telefon funkar också.
Borde tillägga att det är jag som leder gruppen så jag kan bestämma att brevduva och röksignal är också bra kommunikationsmedel ? Vill du cykla löser vi kommunikationen så alla blir nöjda!

Sub-10 Vätternrundan
Du hade passat in bra i gruppdynamiken, vi är ett glatt gäng så det hade vart bra med lite motpoler för att balansera upp det lite så vi inte har för roligt tänker jag.

Grattis till en bra tid 2008 ?

Livet och gamla meriter.

såklart man ska göra det man tycker är kul.

Lycka till i framtiden.
Mvh Joakim
Alldeles rätt. För roligt ska vi inte ha!
Och vad gäller hastigheten är det bara att träna för att hålla 34 i snitt och ha en bekväm tur runt sjön.

Sub-10 Vätternrundan
Alldeles rätt. För roligt ska vi inte ha!
Vet inte om vi träffats någon gång och ni (du och Jocke78) därifrån har underlag för att utmåla mig som en person som ser till att grupper inte har det roligt. Om inte känns det som en rätt vildsint extrapolation baserat på en saklig kommentar om något jag tycker är fel i er presentation av upplägget.

Sub-10 Vätternrundan
Vet inte om vi träffats någon gång och ni (du och Jocke78) därifrån har underlag för att utmåla mig som en person som ser till att grupper inte har det roligt. Om inte känns det som en rätt vildsint extrapolation baserat på en saklig kommentar om något jag tycker är fel i er presentation av upplägget.
Ja du, denna tråd riktade sig till de som var intresserade av att cykla Vättern.
Ha nu en fortsatt trevlig dag.

Sub-10 Vätternrundan
Hahaha

Sjukt underhållande. Det här får mig att tänka på karaktären Rhino i den gamla norska parodin på dokusåpor, Nissene på Låven….

Sub-10 Vätternrundan
Det jag lärde mig i min tidiga Vätternkarriär är att om man är en större grupp så är 5 min depåtid lite optimistiskt och kräver vassa armbågar.
Så få depåer som möjligt och om snabbdepåernas vatten är tillgängligt är det att föredra med eget pulver.

Kör hårt

Tillbaka
Topp