Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Goneclimbing sa:
N_sandstrom sa:
Det finns väl inga hatare av elcyklar?
Bara ifrågasättande av dom dom förväxlar e-mtb's med cyklar.
För mig är det samma sak, elen ett fint hjälpmedel till cyklandet.
Japp om du är 70 eller har något annat som hindrar dina ben att röra sig normalt. Elassist är jättebra. Får fler att cykla. Men för de allra flesta så fungerar det lika bra med en helt vanlig cykel. Att hävda att man vill ha en e-cykel bara för att man inte har fysiken att trampa runt en vanlig cykel är liksom dubbelfel. Det handlar bara om att man är slö, överviktig och inte pallar att trampa. Det är ju liksom det som är hela grejen med att cykla, att man rör på sig och får motion. Att skaffa sig en el-cykel att pendla med till jobb är bra (ja, alltså bättre än bil). Att skaffa en för att köra i terräng är......det inte. #HTFU :)
Kunde inte sagt det bättre. Ställ upp i val och jag kryssar dig! Behövs fler pragmatiker som vågar säga som det är!
Va fan vi är många småfeta föredettingar som desperat behöver röra på oss för att inte dö i stroke, hjärtinfarkt eller liknande. Ut och svettas - det är för tusan det vi behöver!
BTW är det olagligt med el-"mtb" i skogen och att diskutera olagligheter i forumet känns lika oki som att diskuteta hur man bäst smugglar knark, dopar sig i os eller kör ihjäl folk på stadens gator i en stulen lastbil. Gillar ni inte lagarna så lobba för att få dem ändrade politiskt. Att bryta emot lagar är brott och skall behandlas i enligt med det.
Min vän (Ove?)
Som sagt jag var ganska tydlig att jag bor på landet med ensliga stigar, att det skulle vara olagligt för mig att cykla elmtb är ju bara löjligt! BTW Inga problem att få OK om jag nu skulle fråga grannarna häromkring heller.(med risk att bli utskrattad) Så kan ni alla släppa tanken på att jag skall göra något olagligt *fniss*
Ojdå, vilka paralleller. tycker det är fantastiskt med detta engagemang gällande lagar och regler. Något som jag tyvärr sällan upplever själv när jag är ute o kör bil och tvingas intergrera med cyklister i full mundering på väg till jobbet på olika sätt.
Men nu dags o sova, trött efter att vi var ute o cyklade nästan 2 timmar ikväll med sambon och hunden! (Han sprang lös hela tiden, säkert ett brott det med) ?