fhansson925 sa:
Lars.E sa:
fhansson925 sa:
Jag blev nyfiken på vad Lars.E menar med sitt inlägg?
Jag menar att Naturvårdsverket anser att det inte är tillåtet att cykla el-cykel i skogen utan markägarens tillstånd.
TS ville ha en el-MTB att cykla stig med... Vilket inte anses vara tillåtet. Därför försöker folk att upplysa vederbörande om det.
Själv har jag inget emot el-cyklar i skogen och jag cyklar ofta med glädje efter stigar som är uppkörda av enduromotorcyklar, fyrhjulingar och andra motoriserade fordon och leksaker.
Jag läser TS inlägg och kan fortfarande inte se något olagligt i det? Kan inte läsa att han tänker cykla utan tillstånd eller där det råder förbud någonstans faktiskt..
TS vill ha E-mtb till stigcykling.
Även om hen inte skrivit exakt var den stigen ligger och om markägaren gett löfte så kan man ju misstänka att tanken var att cykla stig i random skog där hen för tillfället blir sugen att cykla.
Men självklart finns det en chans att TS har koll på ett speciellt område där hen har blivit lovad att cykla med E-mtb.
Men det framgår inte med övertygande tydlighet, så jag förstår att det finns cyklister här som gärna informerar om de regler som gäller.
Åter igen... Jag har personligen inget emot elcyklar, men jag tycker att det är lite lustigt hur el-cyklisterna går i så djup försvarsställning och sedan går till hård motattack så fort någon cyklist informerar om att Naturvårdsverket anser att allemansrätten inte gäller el-cyklar.
Välkommen att ställa frågor på det du tycker är oklart och felaktigt i det jag försöker föra fram.
Gissningsvis tycker du att jag bara tjafsar? Som alla andra som inte tolkar allt som du gör. Och det finns säkert fler här som tycker att jag tjafsar? Men jag försöker iallafall svara på dina funderingar om varför E-mtb trådar blir som dom blir så gott jag kan.