Sundsvall

Sundsvall
barefoot Skrev:
-------------------------------------------------------
> SL-9: den börjar vid Gudmundsbyn och kommer ut
> efter Bergsåker till väg 86.
>
> /Ronny

Oki!
Var däruppe ooch kollade lite för en timme sedan!Finns mycket stigar och annat kul.

/Fredde

Sundsvall
Gomorron grabbar!
Jag tänkte höra med er vilken tur ni tycker är bäst lämpad för träningscykling där man kan ha en snitthastighet på ca 25km/h?

Fint väder idag förresten! ;)

Sundsvall
Bergholm Skrev:
> Gomorron grabbar!
> Jag tänkte höra med er vilken tur ni tycker är
> bäst lämpad för träningscykling där man kan ha en
> snitthastighet på ca 25km/h?
>
> Fint väder idag förresten! ;)

Lansvägstur då?

"Bakvägen" från via Sidsjön/Klingsta till Njurunda och sedan tillbaka längs strandvägen till stan. Det är ca 4-5 mil. Fin runda som tar 2-3h att köra.

/Jens

Sundsvall
Jo den är en härlig sträcka men idag blev det en annan tur efter många om och men.

Jag startade i Klingsta (hos mina föräldrar) och drog in mot Sidsjön...medvind hela vägen så milen gick undan på 20 min. Hel nöjd :)
Sen blev det ett halvt varv runt sidsjön upp till LV5 uppför Södrabacken...ner förbi hotellet och tillbaka till LV5 ner till Sidsjön (1 varv) vidare till Stadsbacken och Norra Berget...russin-paus...ner för berget och tillbaka till Klingtsta igen...motvind!

4,3 mil totalt. På 2h:2min...

Så nu kan jag med gott samvete vräka i mig en påse chirre...

Senast redigerad av en moderator:
Sundsvall
Jag är spekulant! Därmed inte sagt att jag helt säkert slår till...
Eventuellt måste jag visa lite intresse och dyka upp på en fika-dejt (jag vet att det är en konstig prioritering men men...)
Om jag inte är vid norra kl 12:00:30 det bara att åka.

/Erik

Sundsvall
Blev en tur tidigare i morse för mig. Kort sväng söder om stan... Sidsjön -> Arboretum (?) -> mot fågerbergsstugan -> Östtjärnen -> små "endurostiga" -> Midskogsbron -> hem

Hoppas ni har/får en schysst tur ni andra!

/Erik

Sundsvall
erikmtb: Den turen får du ta med oss andra på någon gång. Jag och barefoot var i Huli/Gudmundsbyn och letade stigar. Efter 2,5 timme hittade vi rätt stig och kom efter ett tag ut i Bergsåker. Jag är imponerad över att du gjorde inlägget 03:05 på söndagsmorgonen och var ute på en tur innan oss kl 12:00 på söndagen :) starkt jobbat.

/Rickard

Sundsvall
dr-rave: Jag skall reka lite mer i det där området. Det finns potential i alla fall. Min kropp var inte lika imponerad av alldeles för få timmars sömn igår kväll då jag slocknade i soffan...
Långtur för Er alltså, jag såg dig och barefoot på Grönborgsgatan vid 16-tiden. Fullständigt fokuserade så ni såg inte mig! ;) Var stigen som kom ut i Bergsåker schysst?

Välkommen Bjornen!

I eftermiddag/kväll blir det en entimmastur på mtb:n innan det bär av till Ego för att svetta ner spinninglokalen.
/Erik

Sundsvall
Erik: Stigen var lysande den sista kilometern ner mot Bergsåker!
Innan dess bestod den mest av ett dike (som man skulle ta sig uppåt i), en göl och alldeles för stenig stig. Sista biten var visserligen stenig den också, men inte för stenig.

Var alldels för trött & hungrig för att se nåt mer än vägen på slutet ;)

/Ronny

Sundsvall
Hehe, jag var oxå helt utpumpad då vi trampade genom stan ;). Vi ska väl tillägga att sista biten ned mot Bergsåker var väldigt blöt och stenig. Dock väldigt spännande.

/Rickard

Sundsvall
Jo, det var blött ner också - men kul som sagt!
Jag fick uppleva faran med kombinationen blöt sten, barend och liten tall: cykeln gick mer åt sidan än framåt på stenen och höger barend fastnade runt stammen på tallen. Sen tog det stopp. (som tur var hade jag inte hunnit få upp farten...)

Förretsten, nån som ska med på en kort tur imorgon eftermiddag, vid femtiden ungefär?

/Ronny

Sundsvall
Fan, man blir ju nyfiken på hur ni ligger till med träningen...Vad ligger ni på för snitthastighet när ni kör era rundor?

Var nån av er i sidsjön i eftermiddags å cyklade? Jag mötte en ellar kanske två möjligtvis. En på en Specialized med Giant-tröja...

Sundsvall
Bergholm: Specialized med Giant-tröja måste väl vara som att svära i kyrkan? ;) Jag tror att vi snittar typ 15-20 km/h på våra rundor (definitivt inte i söndags då tempot förmodligen var mycket lägre). Angående träningen så mätte jag min vilopuls igår och kom fram till 45. När jag cyklar till jobbet (från sundsbruk till centrum 11 km) har jag ett rekord på 20 min 50 sek vilket ger en medelhastighet på 30,6 km/h men då är ju det enbart väg.

Nej det var inte mig du såg vid sidsjön.

/Rickard

Sundsvall
Tjena!
Jag bangar förmodligen en tur nu i helgen också. Sitter på jobbet... ...och lär sitta här mestadels hela helgen. pust!

Ser riktigt fina ut Hakka-däcken! Är det sånna du kört på Rickard?

Sundsvall
erikmtb: Ja jag kör de däcken och kan varmt rekommendera dem. Har kört en säsong med mina och alla dubbar sitter fortfarande kvar trots mycket hård körning på is förra vintern.

/Rickard

Sundsvall
Dåligt gensvar här för en tur i helgen. Jag ska nog försöka ta mig ut på en sväng under dagen (mellan 11-16) så om någon är intresserad är det bara att säga till. Om det regnar eller är blött pga. nattligt regn ger jag mig nog inte ut.

/Rickard

Sundsvall
Hade inte tillgång till nätet i helgen så jag missade info om turen. Nåja, tog en solo-tur på racern under lördagen Sundsvall-Bergsåker-Selånger kyrka-Huljen-Svartede-Ner till E14 - Matfors-Sundsvall. Det var rätt jobbigt på vägen mellan Selånger och Svartede!

Kanske en tur nästa helg istället :-)

/Björn

Sundsvall
Det där såg jäkligt nice ut!

2004_09_04_13_48_16.sized.jpg

Sundsvall
Tja Boys!

Så ni gillar bilderna?! Skoj!.. Ja några bilder blev det ju ;)
Vi körde 5,5 mil på tre dar och effektivtid var 7,04 (tottid runt 15 tim inkl lunch på fjället) med snittfart på 8,06... Nästa som med happygänget!? ;)

Vattnet i bäckarna var supergott, renar överallt, en helt otrolig upplevelse!! Måste upplevas!!
Dock kostade det 335kr/natten att sova på fältjägaren, men då har du chansen att doppa dig i en iskall fjällsjö som dusch!.. -> kallt!

Jo.. tänkte visa en bild men vet ej hur man gör..
http://eriksson.be/modules/gallery/FjallCykel/2004_09_03_15_17_35
Kanske ngn kan visa den?! (som kan)

Så ser ni hur lättcyklat det är! ;)

Ha kul

David!

Sundsvall
Finfina bilder... det lockar! En fjälltur 2005 vore ju najs, det går nog inte att få in i årets planering känns det som. (...om det nu är ett krav att snön inte skall ha lagt sig vill säga... ;))

Sundsvall
Bicycleman: 283 bilder på tre dagar är respekt ;). Själv tyckte jag att jag tagit många då jag tog 350 bilder på 10 dagar vilket blir 35 bilder /dag i genomsnitt. Du har ju snittat 94,3 bilder /dag.

Respekt! ;)

/Rickard

Sundsvall
the_TnT: Vi kan nog tänka oss att ta med även er från andra städer men då måste ni dricka norrlands guld och snusa ;). Btw. Dalarna ligger ju inte allt för långt ifrån Sundsvall.

/Rickard

Sundsvall
dr-rave Skrev:
> Bicycleman: 283 bilder på tre dagar är respekt ;).
> Själv tyckte jag att jag tagit många då jag tog
> 350 bilder på 10 dagar vilket blir 35 bilder /dag
> i genomsnitt. Du har ju snittat 94,3 bilder /dag.
>
> Respekt! ;)
>
> /Rickard

TAckar..
Jo det blev några bilder... tog 60 bilder innan vi hade nått kungsleden.. kul med digitalkamera!!..

Ha kul NU
David

Sundsvall
the_TnT Skrev:
> Hepp! Räknas man in i "Sundsvalls-gänget på happy"
> om man postat i den här tråden? :-D
>
> /Tobbe
>
> --
> Carpe Diem!

Självklart gör du det!=)

/Fredde

Sundsvall
SL-9:
Jag kan tyvärr inte i helgen. Har gäster att underhålla från fredag till söndag. Men jättegärna någon annan gång (under nästa vecka eller helg?).
/J

Sundsvall
Jens Skrev:
> SL-9:
> Jag kan tyvärr inte i helgen. Har gäster att
> underhålla från fredag till söndag. Men jättegärna
> någon annan gång (under nästa vecka eller helg?).
>
> /J
>

Det var ju lite trist!=)Jobbar kväll hela nästa vecka,så då kan jag bara på dagarna.

/Fredde

Tillbaka
Topp