Sundsvall

Sundsvall
Kan inte heller hänga med. Är i Göteborg. Hakar gärna på om några veckor! :-)

Nån som ska köra Långa Lugnet i Falun nästa helg förresten?

Sundsvall
Nix pix, inget Långa Lugn för mig iaf.
Däremot försöker jag så smått lobba för att bli några stycken till Finnmarksturen från Svall! Några intresserade?!

Sundsvall
Igår (lördag) blev det en tur på ca 4 mil genom Sundsvalls norra delar. Är det någon som hänger med på en morgontur med start 09:00 vid norra berget imorgon måndag (max 3 timmar).

/Rickard

Sundsvall
Jaha då var det dax igen då. Jag och Ronny tänkte ta en tur på söndag (8:e aug). Någon annan som oxå vill hänga med på den turen? Tid och plats bestäms senare men kom gärna med önskemål.

/Rickard

Sundsvall
Jag och Richard överlevde en sväng i hettan idag, och tänkte ta en ny tur på tisdag kväll (norra berget, kl. 17.30?). Nån mer som vill hänga på?

/Ronny

Sundsvall
barefoot Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och Richard överlevde en sväng i hettan idag,
> och tänkte ta en ny tur på tisdag kväll (norra
> berget, kl. 17.30?). Nån mer som vill hänga på?
>
> /Ronny

Ska hjälpa svärfar att flytta då,så det skiter sig IGEN....!

Var det inte lite varmt idag och vart hojade ni??

/Fredde

Sundsvall
Det var skitvarmt!! Cyklade från norra till södra berget och runt på milspåret där. Testade en stig till fågelberget, som visade sig vara cykelbar - delvis i alla fall.
Kan du cykla på torsdag då? - ska ut en sväng då med tänkte jag.

/Ronny

Sundsvall
barefoot Skrev:
> Det var skitvarmt!! Cyklade från norra till södra
> berget och runt på milspåret där. Testade en stig
> till fågelberget, som visade sig vara cykelbar -
> delvis i alla fall.
> Kan du cykla på torsdag då? - ska ut en sväng då
> med tänkte jag.
>
> /Ronny

Torsdag funkar!

/Fredde

Sundsvall
Hehe, ja det var verkligen krävande på dagens tur. Jag tror aldrig jag varit så slut i kroppen som idag. Jag tryckte i mig två energibars och ett paket russin men vad hjälpte det då det kokade i kroppen ;). Fick till och med slut på vatten (hade 3 liter med mig). 17:30 på tisdag vid norra berget fungerar bra för mig. Övriga som är intresserade att hänga med på turen kan höra av sig innan.

/Rickard

Sundsvall
Grymt krävande tur idag med barefoot, erikmtb och jag. Cirka 5 mil blev det för mig och värmen var även idag påtaglig även fast vi startade vid 17:30. Turen gick från norra berget via granloholm, huli, bosvedjan, birsta, skönviksberget, timrå skidstadion, gudmundsbyn, huli, granloholm. Halva denna tur (mellan norra berget och skönviksberget) finns som turtips under medelpad (turtips 1).

/Rickard som är på väg till sängen för att återfå krafter.

Sundsvall
Hej Hopp Grabbar...

Jo jag är ny här, men inte när det gäller mtb, cyklar gärna med er..

Fast det beror på ert tempo förstås?! :)

Kör gärna kliss, södra-fågelstugan, norra, grusgropen, och så klart slalombackarna, osv...

David

Sundsvall
Barefoot:
OK. Jag hänger gärna på en tur imorgon eftermiddag. Norra eller Södra?

Måste dock få PO's att kolla över mina bromsar först. Frambromsen kvittrar som en kollibri när jag bromsar, och det känns lite halvskumt i handtaget. Jag har gjort rent oket och skivan från eventuell beläggning, men det hjälpte inte. Några tips?

Sundsvall
Utkikstornet kl halv 6 blir fint. Ses där!

Rickard: Jag tror inte att skivan är sned. "pulserna" är mycket tätare än en rotation. Låter ungefär som när man blåser i en lergök (en sån med vatten i). Jäkligt skumt. Skulle luft i bromssystemet kunna ge ljud ifrån sig kanske? Dom är ju rätt nya, så det borde inte vara det...

/Jens

Sundsvall
Hej hopp...

angående bromsar.. har du inte fått olja på el liknade på klossarna då? brukar kunna bli lite sunkigare då.. en polare hade likande problem och för honom, behöves skivan shimsas om.. fast å andra sidan är ju mattias på POs bäst när det gäller skivor..

lycka till...

David

Sundsvall
barefoot Skrev:
> Är det nån som vill hänga på så ska jag och SL9
> (Fredde) cykla imorgon, kl. 17.30 från norra
> berget.
>
> /Ronny

Knäckte till ryggen vid ett dumt lyft på jobbet igår,så det blir inget för mig idag(inget jobb heller)!
Ska försöka mjuka upp den tills på lördag så man kan följa med någon gång.

/Fredde

Sundsvall
> Knäckte till ryggen vid ett dumt lyft på jobbet
> igår,så det blir inget för mig idag(inget jobb
> heller)!
> Ska försöka mjuka upp den tills på lördag så man
> kan följa med någon gång.
>
> /Fredde

Attans, det låter ju inte bra. Hoppas du får ordning på ryggen!

/Ronny

Tillbaka
Topp