SUNN KERN, någon som vet...

dejv

Medlem
....något om Sunn-cyklarna? Är lite sugen på en Sunn kern s1 från CRC men vet inte så mkt om dom... Också lite osäker storleksmässigt då jag har svårt att tolka tabellerna på sunns hemsida, tror ni att strl M är helt åt skogen för mina 185cm?

Tacksam för åsikter :)

Jag köpte en Sunn Kern S2 2010.a i sommras från CRC. Köpte en Large. Jag är 183.
Riktigt nöjd med cykeln och för det priset! S1.an är ju dyrare och ngt lättare.

Avståndet mellan sadeln och styret är bra för mig på stl. Large och känns stabilt. Brant nedför så har jag sadeln precis framför skrevet vilket kanske är nackdel ibland(inte ofta). Det går ju "investera" en hydraulisk sadelstolpe för ett par eller tre lappar så har man löst den biten.

Så en medium är ju lite fördel om du vill ha mer plats när du lutar dig bakom sadeln när det väl blir ganska brant/tekniskt utför. Med din längd så är en Large inte för stor.

Om man skulle ta i lite och köpa en Small så hade det nog inte vart sä läckert! :)

Det finns geometri tabell på Sunn's hemsida.

Kan tipsa dig om att skrota största drevet och montera på en bashguard från truvativ (glöm inte längre drevbultar) och köpa Wicked will Freeride 2.35 däck. (crc har bara DH). Kapa några länkar på kedjan me...

tack för detta mxHOLGE!

Det är ju bra pris på Kern LT:n på crc. bra komponenter om jag inte är helt ute & seglar...

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=66552

Läste i någon gammal happytråd att dom haft problem med glapp i nått länkage & med ramar som spricker. någon som vet nått om detta. Går ju att chansa men det handlar ju ändå om en del pengar...

ska man vänta till canyon kommer med sina 12 modeller & satsa på en sådan för 18papp istället kanske... fan, att ge sej in i köpa fullgung är ju en hel vetenskap & en djungel utan dess like!!!!

-förvirrad-

Tror dessvärre att ryktet och sprickandet är lika illa här i Svedala, tycker mig ha hört om en del svaga länkage som brister.

Dessutom har jag hört rykte att dom har konkat?! Inte så bra med tanke på garantiåtagande och dylikt. :/ Kolla upp detta först är mitt tips.

/Magnus

dejv skrev:
-------------------------------------------------------
> Läste i någon gammal happytråd att dom haft
> problem med glapp i nått länkage & med ramar som
> spricker. någon som vet nått om detta. Går ju
> att chansa men det handlar ju ändå om en del
> pengar...

Jag efterdrog nästan alla bultar så fort jag fick hem cykeln. Sen gick det några turer innan jag efterdrog igen. Då hade jag missat ett par. Så man bör nog oavsett ny cykel efterdra bultar/muttrar flitigt.

Har själv inte läst ngt om Sunn Kern ramar som spricker. Jag hade ju inte utmanat ödet o börjat cykla downhill för att se om ngt spricker :)
Finns ju ett antal videos där ramar spricker på dh tävlingar oxå :)

Tillbaka
Topp