Bilder från road-trippen i lördags, 08:30 drog vi från Ludvika, solen stod redan högt på himlen!
Cirka 10:40 närmade vi oss Sunne!
Sunneskylten informerar oss att vi inte har långt kvar till backen.
Lätt osäkerhet på var backen ligger exakt avhjälptes medelst lite kartläsning.
"Hit ska vi!"
Lite kultur efter vägen..
Ski Sunne, det börjar närma sig.
Ett trafikstopp gör att man kan ta lite miljöbiler.
Någon luftar finbilen.
Ser ni detta är ni på rätt väg.
"Framme snart?"
Uppenbarligen! :)
Ser lovande ut!
Känns som vi skippar värmestugan idag.
Redan full aktivitet vid parkeringen.
*snipp*
Här emellan var det cykling som gällde, det blev som sagt inte några bilder tagna i backen förutom ett par mobiltelefonbilder i liften. Hade varit kul att ta några foton i nedfarterna men jag prioriterade cyklingen, vill ju hinna köra alla! :)
Nedfarterna var rätt krävande, förutom de gröna, andra vändan var klart roligare den än första, man hade lite bättre koll sträckningen och kunde hålla högre fart.
Nedfarterna kändes en lite mer DH än AM kanske man skulle kunna säga?
*snipp*
Dags för lunch, tiden flög iväg, kanske bland annat förutom att det var roligt, för att en annan behövde ett antal försök innan man kom upp för berget, jag och ankarliftar är definitivt inte kompatibla!!
När man slår sig mer i liften än i nedfarterna är det något som inte står rätt till!
Ankarlift suger, och det på ett dåligt sätt! ;)
Även cyklarna får vila under lunchen.
Testosteronhalten var hög och här visar lokals:erna hur man tillreder maten med mutiverktygen för dagen, en yxa. :)
Enligt ägaren var köttet 'solmörad roadkill av bäver', eller ngot åt det hållet.
Yxan fungerade även till att dela hamburgerbrödet.
'Hemgrillad' burgare är den bästa!
Lite av leksakerna nere vid stugan.
Fix av dagens enda punka? Reservslangen var inte den bredaste men det var nog inga problem.
Grävlingen börjar bli klar! ;)
Tja..
Samling vid pumpen.
Mitt problem med liften måstebero på tekniken, får nog lära mig denna istället men vet inte om jag är vig nog för det dock..
En Downhill-sandwich!
Tobbe testar lite leksaker. Här propellern. ;)
Koncentration!
Och balans!
Sammanfattning av dagen? :)