Suntour komponenter?

• Trådstartare Trådstartare rhn
  • Start datum Start datum

rhn

Ny medlem
Suntour komponenter?
Jag kom just över en begagnad äldre racer som jag tänkte fixa upp som vardagshoj, men det satt Suntour komponenter på den! är det någon som vet någonting om dessa? är det bara skräp? även om det inte spelar någon större roll som vardags/cykla till jobbet cykel (typ 3-4km till jobbet)

Problemet är iaf att bakväxeln saknas, går det att bara slänga dit en shimano-bakväxel på den då? det är en gammal ramväxel, eller är det någon som råkar ha en Suntour bakväxel liggande och vill sälja den?

Suntour komponenter?
jag har en suntour checker liggande helt oanvänd, fast om jag minns rätt fattas trissorna eller så ligger dom i en annan låda ..
Om det kan vara intressant

//svein

Suntour komponenter?
Trissorna? menar du kasseten? den har jag i så fall, det är bara själva växelföraren som saknas! Men den är jag väldigt intresserad av att köpa. Jag tror till och med det var checker som satt på.

Är det bra grejer Suntour? /checker?
Du kan maila mig så köper jag växelföraren.
ro.nordin@telia.com

Suntour komponenter?
Köpte en Scott Aspect 30 för 2 månader sedan och på den sitter en "Suntour XCR with Lockout
100mm travel" gaffel. Den är redan så glapp att jag måste köpa en ny. :(

Så min erfarenhet av Suntour är ju inte den bästa.

Suntour komponenter?
har en gammal centruion radius heter den med suntour grejer på. Bakväxeln gick sönder och nu har den stått på cykelverkstan i en månad i väntan på shimano del. Dom tror det passar vi får se, var visst svårt att få tag på 7delt... blir ny cykel på mig ivartfall orkar inte vänta mer.

Suntour komponenter?
Var verkligen gamla suntour shimanokompitabelt? Det var väll helt olika mått kasett ock kedja, var dock många år sedan jag hade någon cykel så jag kan ha blandat ihop det...

Tillbaka
Topp