P
Paco
Guest
Superstars hjul.
Mitt baknav håller tyvärr än. Kan slå vad om att det rasar precis innan vi ska till Åre igen....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pennan sa:Någon som har någon åsikt om credthjulen på ks?
Äe superstar nav på dom nämligen.
pennan sa:Någon som har någon åsikt om credthjulen på ks?
Äe superstar nav på dom nämligen.
pennan sa:https://happyride.se/annonser/ad.php?id=32615
Var dessa jag tänkte på.
zinkpasta sa:Ja precis, en liten bit av godset.. :-/ Har mailat Superstars med bild, återkommer när de svarat. Cyklar väl vidare tills dess..
zinkpasta sa:Argh.
Electro-nav, körda 12mil sådär.
(Lite fel fokus i bilden kanske, men pincetten håller i en bit metall som inte borde vara lös..)
marr sa:Ah, gissar på switch där med. Mina har hållit bra. En ny body på 4år typ. Fyllt lagerna med fett, men aldrig bytat dem.
N_sandstrom sa:marr sa:Ah, gissar på switch där med. Mina har hållit bra. En ny body på 4år typ. Fyllt lagerna med fett, men aldrig bytat dem.
Ah, där nämnde du en bra sak.
Mitt Fuel-nav var snustorrt på insidan när jag öppnade det efter det havererat. Torrare än det borde hunnit bli under den korta tiden det höll.
Torrt som i "har nog aldrig sett fett under hela sin livslängd".
Borde ta en titt i det ersättande electro-navet och se om det är samma sak.
N_sandstrom sa:Ah, där nämnde du en bra sak.
Mitt Fuel-nav var snustorrt på insidan när jag öppnade det efter det havererat. Torrare än det borde hunnit bli under den korta tiden det höll.
Torrt som i "har nog aldrig sett fett under hela sin livslängd".
Borde ta en titt i det ersättande electro-navet och se om det är samma sak.
zinkpasta sa:Argh.
(Lite fel fokus i bilden kanske, men pincetten håller i en bit metall som inte borde vara lös..)
freddag sa:zinkpasta sa:Argh.
oroande :/ tur jag inte såg detta innan jag gav mig iväg på cykelsemester.
mitt electro-nav, som jag fick som ersättning för ett fuel-nav, har nu gått 331 mil. inget trasigt inuti ännu.
men jag är lite missnöjd med materialet i splines-delen av bodyn av electro-navet. då det blev märken i fuel-bodyn drog jag åt kassetten utav bara helvete denna gång, så att jag knappt fick av den. men det är ännu värre märken i electro-bodyn. fick fila på bodyn för att få på ny kassett. ska en acceptera att en body slits så snabbt? eller borde jag dragit åt kassetten ännu hårdare? jag har använt medföljande spacer för 10-delad kassett och aldrig haft dessa problem med shimano-nav.
något som är sjukt irriterande med electro-navet är att bodyn ramlar loss från navet och alla pawls ramlar ur om en typ bara håller det avtagna hjulet med kassetten nedåt. är rädd att jag ska klanta mig och tappa ut pawls och fjädrar om jag får punka i skogen. kostar 240 kr att köpa nya.
marr sa:Vad är det för kasett du använt?
Jonas D sa:Köpte ett hjulpar med tesla nav och arch ex fälgar 2012. Naven håller fortfarande :). Men byggkvaliteten på hjulen var så dålig att jag fick lämna in dem till LBS efter mindre än 10 timmars stigscykling. Aldrig. Mer. Köpa. Hjul. Från Supertstar.
AddeKvark sa:Ni som har electronav, hur tar man bort bodyn? Ska inte den bara dras av efter att man plockat bort "muttrarna" (end caps)?
Verkar sitta som berget, om det inte är så att jag missat något...
marr sa:AddeKvark sa:Ni som har electronav, hur tar man bort bodyn? Ska inte den bara dras av efter att man plockat bort "muttrarna" (end caps)?
Verkar sitta som berget, om det inte är så att jag missat något...
Jo bara dra av, det vi har trillar nästan av för lätt.
N_sandstrom sa:Dags för ett nytt mail till Superstars. Nån som vet vad kugkransen kallas på engelska? Star ratchet?
N_sandstrom sa:Dags för ett nytt mail till Superstars. Nån som vet vad kugkransen kallas på engelska? Star ratchet?
N_sandstrom sa:Till skillnad från i våras så verkar dom numera inte assistera med fraktsedlar och sådan.
Vad använder man bäst för att skicka ett helt jul? Borde väl kosta svinmycket för en svensk privatperson?
AddeKvark sa:Fick idag ett meddelande om att de (Superstarcomponents) undersökt mitt Electronav där bodyn fastnat. Det hade (som jag misstänkte) korroderat fast, vilket inte täcktes av garantin då de hävdar att det endast kan ha orsakats av att vatten "tvingats" in. Navet är använt ca 2 månader i somras (ganska torrt väder vill jag minnas) samt att jag aldrig spolat med vatten direkt på navet. Jag har envist stått fast vid övertygelsen att de ändå "har bra service", men det här var nog droppen för min de och jag sällar mig till skaran som väljer bort deras produkter...
Ett svindyrt Onyx-nav är på ingång.
freddag sa:AddeKvark sa:Fick idag ett meddelande om att de (Superstarcomponents) undersökt mitt Electronav där bodyn fastnat. Det hade (som jag misstänkte) korroderat fast, vilket inte täcktes av garantin då de hävdar att det endast kan ha orsakats av att vatten "tvingats" in. Navet är använt ca 2 månader i somras (ganska torrt väder vill jag minnas) samt att jag aldrig spolat med vatten direkt på navet. Jag har envist stått fast vid övertygelsen att de ändå "har bra service", men det här var nog droppen för min de och jag sällar mig till skaran som väljer bort deras produkter...
Ett svindyrt Onyx-nav är på ingång.
Fettade du in frihjulsmekanismen något? Bara nyfiken om det kan vara därför jag skonats (hittills). Jag har typ fyllt min electro-frihjulsmekanism med fett då och då för att dämpa det irriterande ljudet. Har kommit 515 mil på mitt och spolar rakt på bodyn med duschmunstycke och varmvatten efter nästan varje tur och väjer inte för saltade vägar.
freddag sa:Fettade du in frihjulsmekanismen något? Bara nyfiken om det kan vara därför jag skonats (hittills). Jag har typ fyllt min electro-frihjulsmekanism med fett då och då för att dämpa det irriterande ljudet. Har kommit 515 mil på mitt och spolar rakt på bodyn med duschmunstycke och varmvatten efter nästan varje tur och väjer inte för saltade vägar.