Suspension Werx - vilken service!

mtbkr

Aktiv medlem
Igår var jag och hämtade upp min nyservade -09 36 Talas RC2 från Suspension Werx här i North Vancouver. Servicen gick på 60 CAD och då ingick även en custom setup. Så idag rullade jag dit med hela cykeln för "setupen" och vilken upplevelse.

Först gick dom igenom och förklarade hur min talas rc2 fungerar bäst och även dhx 5:an. Sedan började dom med att plocka bort dhx:en för att kolla nitro-trycket i den. (då jag har en sxt utan ventil) Det visade sig att trycket var för lågt så dom toppade upp det till bra nivå. (med nitro)

Efter detta börjades det mätas sag med mig på cykeln och det visade sig att man hade ökat lite i vikt och behövde en högre fjädervikt. Så av med dhx:en igen och ny fjäder byttes ut av dom utan kostnad.

Till slut var det lufttrycket i gaffeln som justerades och efter det finslipades inställningarna.

Cykeln som nu blivit "custom tunad" för min åkstil och vikt känns helt fantastisk.

Jag vet att det är ett par mil hit bara för att få en juste service men har ni vägarna förbi så missa inte James och Arthur på Suspension Werx.

http://www.suspensionwerx.com/

Senast redigerad av en moderator:
önskar man kunde få sådan service på nån butik i sverige. finns säkert, men det växer inte på träd i alla fall

Tillbaka
Topp