Svenska Singelspeed Mästerskapen 2017 i Göteborg! Den 30:de September!

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Info från tävlingsledningen!

Efter långa överläggningar och djupa diskussioner har tävlingskommitén beslutat att tävlingsdagen blir lördag 30/9.
Plats, Delsjöområdet i Göteborg. Mer specifik info kommer såklart!

Obligatorisk nummerlappsutdelning fredag 29/9.
Plats, på ännu hemlig pub, inom cykelavstånd från tävlingsområdet.

https://happyride.se/kalender/2589/

Senast ändrad:
Fan!
Måste jag dra igång en SSSM tråd i år igen???!!! (Gubbgrinig)
Vad händer i Göteborg?
När kommer årets viktigaste tillställning äga rum?
Var i Gbg kommer det att hända?
Hur mycket öl kommer det att finnas?

Hoppsan... fast bollsporter är inte min starka sida... Nu bevakar jag den här tråden så jag inte missar nått.

Bilagor

• 20170616_145106.jpg
    20170616_145106.jpg
    393.6 KB · Besök: 31
Kräver ni en massa framförhållning alltså?

Det finns en idé på bana.
Det finns en idé på lokal för nummerlappsutdelning.
Det finns en idé på datum. Troligtvis slutet på augusti eller början på september.

Aaah ojoj jag ska rodda Scandinavian downhill cup antingen sista helgen i augusti eller första i september... Just nu är 2-3e sep inskriven i kalendern men då är alla dom bästa åkarna redan nere på vm så det lutar väl åt tidigareläggning men inget bestämt... trodde slutet på september/ början på oktober var legio för SSSM... Aja får lösa det...

Tjena!

Sista helgen i Augusti är en typiskt dålig helg.. Leker kabåjs och indjianer på High Chaparall då.

onegear sa:
Aaah ojoj jag ska rodda Scandinavian downhill cup antingen sista helgen i augusti eller första i september... Just nu är 2-3e sep inskriven i kalendern men då är alla dom bästa åkarna redan nere på vm så det lutar väl åt tidigareläggning men inget bestämt... trodde slutet på september/ början på oktober var legio för SSSM... Aja får lösa det...

Hmm, ja så kanske det är. Jag har inte koll på alla oskrivna regler kring detta arrangemang. :-)
Det går säkert att senarelägga tävlingen. Att lägga det i aug/sept handlade mest om att jag ville försöka få så goda chanser som möjligt för bra väder.

Senast ändrad:
Det är fint väder idag i Göteborg, så det är nog riskfritt att det är fint väder i höst!

Om vi skall slåss om jumboplatsen så är jag troligen störst men knappast starkast. Ge den till mig bara och fokusera på utväxling och däck, eller kanske på det viktiga, bra pizza och prisvärd öl.

Coolers, om jag är hemma den hemliga helg ni väljer kanske jag singlespeedar hardtailen och ansluter till festen. Nån måste ju ha flackast styrvinkel.

Senast ändrad:
Fan alltså, n+1 kryper närmre.

Var hittar jag en ram som jag kan köra 27,5plus, singelspeed, 12x142 axel?

Hasse#7 sa:
Om vi skall slåss om jumboplatsen så är jag troligen störst men knappast starkast. Ge den till mig bara och fokusera på utväxling och däck, eller kanske på det viktiga, bra pizza och prisvärd öl.

Slåss har jag slutat med så det blir inget. Märker ni att jag tappar för mycket mot slutet så får ni hota och peppa utav bara helvete så Hasse får ha sin jumboplats ifred?

Paco sa:
Hasse#7 sa:

Slåss har jag slutat med så det blir inget. Märker ni att jag tappar för mycket mot slutet så får ni hota och peppa utav bara helvete så Hasse får ha sin jumboplats ifred?

+1 nån ordning får det vara. Om jag vill bli snabbare något år kommer jag knyta cykeln på ryggen och springa runt banan.

Hasse#7 sa:
Paco sa:
Hasse#7 sa:

+1 nån ordning får det vara. Om jag vill bli snabbare något år kommer jag knyta cykeln på ryggen och springa runt banan.

Tjena!

Tror jag ska fetta in dina bromsar så du kör snabbare..

Men knäskål om man har en sådan raket till cykel som du har, nästan nykterist (i brorsans ögon) och dessutom vunnit ett sssm på riktigt en gång så kan du ju inte vara sist...

onegear sa:
Men knäskål om man har en sådan raket till cykel som du har, nästan nykterist (i brorsans ögon) och dessutom vunnit ett sssm på riktigt en gång så kan du ju inte vara sist...

Tjena!

Punkt 1 är ju rätt
Punkt 2 är fel, helnykter sen ett år tillbaka
Punkt 3 är ju rätt

Men jag har cyklat extremt lite senaste tiden. Om jag skiter i att cykla resten av sommaren så går det nog att komma undan.

Kneecap sa:
onegear sa:

Tjena!

Punkt 1 är ju rätt
Punkt 2 är fel, helnykter sen ett år tillbaka
Punkt 3 är ju rätt

Men jag har cyklat extremt lite senaste tiden. Om jag skiter i att cykla resten av sommaren så går det nog att komma undan.
Du får röka två paket cigg om dagen också...

Kneecap sa:
Tjena!

Vilken utväxling gäller i år?

53/11. Snabbast runt banan med cykeln på ryggen vinner. Det tragiska är att det är enda sättet att förbättra mina odds.
Intressant att höra ett seriöst förslag också. Hur hanterar man de där minifjällen?

Hahaha nu börjar det! Svenskt mästerskap för utväxlingsstörda ? Jag körde 32/20 på min 29" are i Hällas och det gick inte fort men det gick...

onegear sa:
Hahaha nu börjar det! Svenskt mästerskap för utväxlingsstörda ? Jag körde 32/20 på min 29" are i Hällas och det gick inte fort men det gick...

Kommer köra samma utväxling på min Inbred 29:er på Vasan....

Tjena!

Vilka däck är bra i blöteborg då? Ska jag körs min Maxxis 2,4" eller slänga på mina 2,0" kondomer från Schwalbe?

Kneecap sa:
Tjena!

Vilka däck är bra i blöteborg då? Ska jag körs min Maxxis 2,4" eller slänga på mina 2,0" kondomer från Schwalbe?

Schwalbe Big-One i snakeskin. 55psi slanglöst.
För maximalt minimalt rullmotstånd.

September ökar chansen att få det lite blött och lerigt -och ev möjligheten att dela.

Har en stål ss 26" med 34-20 just mu men vettetusan om vi orkar släpa ner oss hela vägen till götetet?

Tillbaka
Topp