Sveriges största stjärna

matte82

Ny medlem
Sveriges största stjärna
Ja vem är sveriges största sportstjärna senaste 10 åren alla kategorier om man väger in allt(landslag, klubben, sportslighet, störst ute i världen???

Intressant och höra vad folk tycker!!

Sveriges största stjärna
ja gunde är het här med även om det är mer än 10 år sen. Foppa kan ja också hålla med om.

Zlatan öhh jaha tog du bort prestation med landslag och sportslighet???

bara för att han drar ett par danskar upp på läktarn är han väl inte vår störste idrottare nä lite mer krävs det för mig.
Men det är lustigt va den mannen kan dela sverige i två läger dem flesta är överens om att kan kicka boll men att han skulle va vår bäste idrottare alla kategorier där går åsikterna isär.

Sveriges största stjärna
S>>hehe jo i bland kan man tro det. Fredde Ljungberg glider runt på Jetset fester ett pr veckor innan viktiga matcher. Vilka världsstjärnor gör det i ex kondis sporter??

Sveriges största stjärna
Sven-Åke Nilsson är väl lite av en Happy-idol? Släng dit Fåglums och Bäckis så har vi ett litet allstar lag. :D

Allt för att minska trådens OT-prägel.

Sveriges största stjärna
Inte för det har så mycket med tråden och göra men hur stort är tour de france och girot ansett i sina respektive länder bland folket där nere.

Sveriges största stjärna
Va menar ni är det inte Magnus Bäckstedt??? Pavé är inte att leka med. Men det fattade dom inte när Holm och spring och hopptjejerna fick sina medaljer.

Sveriges största stjärna
Håller helt klart med om Foppa, sedan är väl Zlatan faktiskt inte riktigt där ännu.
En kvinna som helt klar oxå kandiderar är väl Sörenstam, Anja Pärsson inte långt efter.... och Carro Klüft som en upcoming star :)

Jo Waldner var väl egentligen bäst tidigare men tog väl vm-guld 1997 (om jag minns rätt) och med hans karriär förtjänar han att nämnas åtminstånne.

Sveriges största stjärna
Björn Borg

BORG_Bjorn_19760629_EL_R.jpg ht=725

Sveriges största stjärna
Jag är också berädd att säga Klüft faktiskt, även om jag tycker friidrott är rätt trist. I Osaka presterade hon väl världshistoriens näst bästa sjukamps-personbästa, poängmässigt, eller missuppfattade jag det reportrarna på radion skrek om?

Sveriges största stjärna
Vad är Foppa med dopingtester?
NHL har inga tester och han verkar mest gå i för små skridsko.
Han har ont i foten, men några sprutor fixar det!

Sveriges största stjärna
stor men i en liten sport anders eriksson..... där jävlar finns det pannben..
klüft är nog större än det går att förstå
annica sörenstam skitstor
tony rickardsson ochså stor i en liten sport

Sveriges största stjärna
Man kan klart konstatera att lilla sverige har en jävla massa stora idrottsstjärnor.
Tycker själv att det känns lite fel att kora sveriges största sjärna. Top 10 skulle kännas rättvisare.
Börje Salming var ju hyffsat stor också.
/J

Sveriges största stjärna
Bäckstedt är ju min klara favorit, framförallt för hans inställning.

Men ska man vara objectiv är det nog Annika Sörenstam även om jag inte gillar golf och att hon knappast fått den uppskattning hon förkänar i Sverige. Sedan ligger väl Carolina Klüft bra till, hon är ju stor idol i Sverige i alla fall.

Sveriges största stjärna
Nacka Skoglund. Före en landskamp -58 så satte de hänglås på hotelldörren och lät massören sova i korridoren. Ändå kommer Nacka hem klockan fem på morgonen, rak som en hörnflagga.

Sveriges största stjärna
Annika Sörestam om man ser på de senaste 10 åren.

Men om man struntar i kravet på de senaste 10 åren så blir det naturligtvis Stenmark. Finns det någon annan sport i världen där där de ändrat reglerna flera gånger bara för att någon var så överlägsen?

Sveriges största stjärna
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är Foppa med dopingtester?
> NHL har inga tester och han verkar mest gå i för
> små skridsko.
> Han har ont i foten, men några sprutor fixar det!

Då det gäller fötterna har han i alla fall mina sympatier... Jag har alldeles förtvivlat svårt att hitta skor som passar mina (konstiga?) fötter, skor som kräver lite bättre passform då, blir ofta dyrt.

Sveriges största stjärna
Om man begränsar sig till 1997-2007 så går bort Borg, Svan, Stenmark, Salming, Wiberg m fl.

Kollar sedan på VM, OS, och ligamästerskap (dvs. Champions league, Stanley Cup osv.) och också Most Valuable Player el dyl.

När besegrades Klüft senast av en medtävlare?

Sörenstam är jättestor, men imo står sjukamp högre än golf när det gäller athleticism.

Samuelsson är naturligtvis större än de allra flesta andra, men han har inte varit lika överlägsen lika länge. (Jag vill gärna se honom prova sumo i Japan!)

Sveriges största stjärna
Daner skrev:
> Samuelsson är naturligtvis större än de allra
> flesta andra, men han har inte varit lika
> överlägsen lika länge. (Jag vill gärna se
> honom prova sumo i Japan!)

Japan är nog kört, men han kan ju prova att vara med i Amatör-VM i Thailand, http://www.amateursumo.com/
Tyvärr så har EM redan varit i år.

Tomas Johansson var med i VM 1995.

Sveriges största stjärna
Mats "Sudden" Sundin, karln är en gud och jag känner en snubbe vars bekants vars kompis satt vid bordet bredvid Sudden och Tie Domi när dom var ute och drack drack en öl på en dålig bar här i Stockholm. Japp, det är stort av mig att känna en snubbe vars... Stort som fan.

Sveriges största stjärna
MangeJL skrev:
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad är Foppa med dopingtester?
> > NHL har inga tester och han verkar mest gå i
> för
> > små skridsko.
> > Han har ont i foten, men några sprutor fixar
> det!
>
> Då det gäller fötterna har han i alla fall mina
> sympatier... Jag har alldeles förtvivlat svårt
> att hitta skor som passar mina (konstiga?)
> fötter, skor som kräver lite bättre passform
> då, blir ofta dyrt.

Jag tror att karln har råd med lite bättre passform.

Sveriges största stjärna
Var det inte den gången det blev bråk med några damer och Suddagumman inte såg något?

Ishockeyspelare, fylle och damer fungerar inte med dåligt ölsinne och acne.

Tillbaka
Topp