Sverigetempot 2014

Sverigetempot 2014
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Har herr Silwer dumpat sällskapet, sällskapet
> dumpat honom eller har han bara inte orkat nämna
> dom i senaste uppdateringen från Lövberga
> (mellan Dorotea och Strömsund)?

var nog bara lite rapporteringslättja, för nu verkar gruppen i intakt skick nått OKQ8 i Strömsund.

Sverigetempot 2014
GoranS skrev:
> Toni och Tomas loggade lunch i Vilhelmina för en
> halvtimme sen.

Först läste jag "groggade lunch". Jag är nog KBCK-RR-skadad ...

Sverigetempot 2014
Tom Theurer, aka solotysken, passerade tydligen Linsell för 2,5h sen och borde om han inte stannat till någon längre stund någonstans på vägen rimligen vara i trakterna av Sveg nu.

Sverigetempot 2014
Så har även undertecknad checkat ut.

Höger knä sa ifrån på vägen till Vilhelmina. Släppte min dragfrivilliga klunga som drog med mig till Vilhelmina. Checkade in på Lilla Hotellet i Vilhelmina tillsammans med Maurice från Kanada.

Vaknade tidigt, tänkte ge knäet en chans till och stack iväg vid halv fem. Första två milen kändes i ok, men sedan började bränna till i knäet igen. Trampade långsamt framåt mot Östersund.

Före Strömsund kom mitt gamla gäng ikapp efter en lång sovmorgon. Efter gjort sällskap några mil så sa jag och knäet tack och hej. Någon kvart senare kom jag ikapp igen få de stog och bytte växelvajer med tveksam framgång. Gjorde återigen den lite sällsis innan jag tackade för sällskapet och släppte igen.

Tog mig med knapp styrfart upp över backarna till Östersund och scoutstugan för jag för fjärde gången tacka min klunga för sällskapet och önskade dem lycka till.

Glöm nu inte att fortsätt spurta på alla viktiga skyltar.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2014
Tråkigt, men en knapp PBP med ett "ondskefullt" knä verkar inte ett dugg kul och förmodligen rent dumt, så det var nog ett klokt beslut.

Sverigetempot 2014
Följande startnummer är nu ute ur loppet: 2, 9, 12, 108, 110 och 117. Är det någon jag missat?

Edit: missade (minst) en.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2014
GoranS skrev:
> Verkar som Hans H ev. är dragovillig om man ska
> tro Gunnars kommentar:
>
> "Motvind är inte kul för en vindallergiker som
> Hans."

Vindallergiker, ha ha den va bra :)

Sverigetempot 2014
NLC skrev:
> Bättre än att vara vinallergiker?

+1
Vågar inte ens tänka tanken.

Sverigetempot 2014
Ny rapport från Gunnar för en knapp halvtimme sen i Strömsund:

"Ekerbrott lagat. Här ätit och fortsätter nu mot Östersund."

Om man ska tro den rapporten så är Nornvik inte längre med dom och det är nu en trio med Gunnar, Hans Hemström ohc Peter Lundgren. Undrar om

Sverigetempot 2014
Återstoden av kvintetten som MarcusS körde med passerade Linsell strax efter tre, tydligen med mål om att ta en sovpaus i Sveg. De rapporterade även om lyxiga en plusgrad under natten.

Solosvenskaustralienaren, aka Toni, anlände till Östersund strax före midnatt och stannade tydligen där i tre timmar innan han tuffade vidare söderut i ensamt majestät.

"Stulet" från FB-sidan:
Friday night in Östersund and a number of riders are passing by.
127 Maurice Smith from Canada arrived 18.15, had a rest and left for Åsarna for overnight sleep.
129 Bjön Lunde with his spectacular Velomobil came at 19.15 and left after an hour for Åsarna.
106 Åke Lundqvist came at 19.35, slept for two hours and continued.
Bulgarian 123 Petar Kosev han obvious problems to walk, but said it was no problems to ride a bike. He came at 21.55 and slept until 22.30, limped to his bike and disappeared.
105 Sigurd Tjelmeland made a quick stop at 20.35 and left immediately.
126 Per Eric Rosén arrived at his recumbent at 21.55 to stay overnight.
Team Astra Borealis and their three riders 131 Julius Strömberg, 132 Johan Björklund and 133 Patch Hofweber also styed to sleep. They came at 22.40.
101 Kenneth Karlsson and 107 Timo Kemiläinen arrived together and Kenneth stayd to slep an Timo took proper hotel room in town.
109 Per-Anders Norstedt came in at 23.05 with both physical and technical problems.
And there he came, the fastest rider from 2012, 1 Toni Arndt, at 23.50. His sleep will be sceduled to 2 hours and a half.

Sverigetempot 2014
Spännande! Jag åker ner till Smygehuk i morgon före lunch för att hjälpa PeterT med slutstämplingen. Ska bli kul att få träffa både bekanta och obekanta cykelhjältar! :-)

Sverigetempot 2014
Toni i Linsell, men det verkar oroväckande: "Har sträckt nåt i hö höft i kylan. Gör ont att trampa. Jag testar lite - men det känns inte bra."

Sverigetempot 2014
Bakom Toni var det tydligen rätt tätt in till Östersund för snabbgruppen:

2.35: Lundgren och Hemström
2.45: Nornvik (tillsammans med Schade, nr 52)
2.55: Gunnar (som ju senare brutit)

Sverigetempot 2014
Jannetuba skrev:
> Heja alla som kör! Nu får ingen mer bryta har
> jag bestämt.

Bra att nån sätter ner foten!

Det är verkligen fascinerande hur mycket lättare det är att fatta bra beslut som internetcyklist än som cyklist i verkligheten. ;-)

Sverigetempot 2014
Haha. Det var helt magiskt: 3-4 grad, ösregn och motvind i en dryg timme in till Sveg :-) Sitter nu i restaurangen och skakar som en skakande idiot. Rumpan är nog ok tror jag. Det hela börjar bli lite pervers så jag fortsätter.

Snabbtysken har nog också brytit, eller? Hand plupp ligger hemma i Kiel...

Shit vad jag skakar :-)

Sverigetempot 2014
kitzblitz skrev:
> Haha. Det var helt magiskt: 3-4 grad, ösregn och
> motvind i en dryg timme in till Sveg :-) Sitter nu
> i restaurangen och skakar som en skakande idiot.
> Rumpan är nog ok tror jag. Det hela börjar bli
> lite pervers så jag fortsätter.
>
> Snabbtysken har nog också brytit, eller? Hand
> plupp ligger hemma i Kiel...
>
> Shit vad jag skakar :-)

Kämpa. Tänk på Smygehuk eller England.

Niklas, Anton, Martin och Dag var på hotell mysoxen i Sveg för halvannan timme sedan.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2014
Sjukt stenhårt! Vi veklingar lider med er, men tror på era mentala och fysiska styrkor. Kan nån klara det så är det ni som är kvar. Kämpa! Går det inte att ta rekordtid på grund av väder så är det ändå jättestort att göra det alls på grund av samma väder. Offra dock inte den långsiktiga hälsan om det är uppenbart vansinne att fortsätta. Sju spännande sidor cykelhistoria har det redan blivit. Fantastiskt att se arrangörer, deltagare och frivilliga göra sitt yttersta för att hjälpa till med loppets genomförande och rapportering.

Sverigetempot 2014
kitzblitz skrev:
> Före eller efter?

De var ju här för typ 10 timmar sedan. Borde närma dig Lesjöfors?

Edit: nähä. De var tydligen i Sveg :-) de kanske ser min cykel när de cyklar förbi. Det vore trevligt med lite sällskap!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp