Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Det börjar fyllas på i 144h också!

Jag tror inte det gör någon större skillnad vilken grupp man startar i, det är väl mest en fråga om huruvida man tror sig behöva mer än sex dygn eller inte.

Jag kan ju ta fel, men omedelbart känns det inte sannolikt att det blir sofistikerad klungkörning i 2124km. (Mina kollegor skrattar åt de sista 124 men det är ju en halv dag extra!)

Sverigetempot 2016
ohellstrom skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror inte det gör någon större skillnad
> vilken grupp man startar i, det är väl mest en
> fråga om huruvida man tror sig behöva mer än
> sex dygn eller inte.

Egentligen handlar det om hur snabbt man tänker cykla till kontrollen i Östersund. Om man har bråttom dit och har tänkt sig att använda bagdrop där är det 144h man ska välja.

Sverigetempot 2016
Då har jag anmält mig till rätt grupp iallafall, även om det såklart finns undantag. Om jag inte har fel för mig valde någon av tyskarna 2104 177h helt enkelt för att de behövde vara hemma en viss dag.

Sverigetempot 2016
Senaste nytt är att nästa upplaga av Sverigetempot kommer arrangeras år 2020.

Så det är fyra år att gräma sig att man inte kom till start, fyra år att skryta om det gick bra och fyra år att vara förbannad om allt gick åt helvete. Eller hur man nu väljer att hantera saker ;)

Sverigetempot 2016
NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> EDIT: Fel tråd...

Freudiansk felskrivning. Jag har ett dubbelrum bokat i Katterjokk ;)

Sverigetempot 2016
34+8 anmälda i 177h- respektive 144h-timmars grupperna nu.

Jag har övat lite extra på att frysa på cykeln (var redan relativt kompetent på området), har hört att det kan behövas i Norrland. Fördelen med svala temperaturer är att man kan ha mer heltäckande klädsel till skydd mot mygg.

Nåväl, inte fullbokat än så se upp för övertalningsförsök ute på landsvägarna framöver :)

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
34+8 anmälda i 177h- respektive 144h-timmars grupperna nu.

Jag har övat lite extra på att frysa på cykeln (var redan relativt kompetent på området), har hört att det kan behövas i Norrland. Fördelen med svala temperaturer är att man kan ha mer heltäckande klädsel till skydd mot mygg.

Nåväl, inte fullbokat än så se upp för övertalningsförsök ute på landsvägarna framöver :)

Höghastighetsmygg?

Sverigetempot 2016
Tåget bokat, Katterjokk reserverat, navhjul/laddare på uppgradering. Det börjar kännas nära :-)

Jag sover två nätter på hotellet; det var suveränt med en hel, ej-stressig, dag i Riksgränsen förra gången: kolla lördags-starten, sova, äta, vila, pyssla, äta, sova. Det blir ju inte mycket av sånt de följande dagarna.

Sverigetempot 2016
kitzblitz sa:
Tåget bokat, Katterjokk reserverat, navhjul/laddare på uppgradering. Det börjar kännas nära :-)

Jag sover två nätter på hotellet; det var suveränt med en hel, ej-stressig, dag i Riksgränsen förra gången: kolla lördags-starten, sova, äta, vila, pyssla, äta, sova. Det blir ju inte mycket av sånt de följande dagarna.

Ah, lördagsstarten kan man väl hoppas på att se lite då och då de kommande dagarna :)

Har bokat flyg på fredagen, vill inte heller komma fram eftermiddagen innan start. Återstår att se om det går att ta sig från Kiruna till Katterjokk med bussen den dagen dock...

Sverigetempot 2016
Hej allesammans, någon som har en sängplats över i sitt rum mellan 15:e och 16:e och kan tänkas hyra ut den till mig?

Sverigetempot 2016
Servicemeddelande: Jag har inför säsongen investerat i en del nya undertröjor, armvärmare, handskar etc. Som var och en kan räkna ut betyder detta att det blir både torrt samt behaglig temperatur i hela Sverige i mitten av Juli.

Det är alltså närmast riskfritt att anmäla sig.

Om någon undrar (sannolikt inte, då hade väl vederbörande frågat) så har jag inte bestämt mig för speciellt mycket vad gäller utrustning. Alldeles för många tänkbara alternativ än så länge:

Stål/kolfiber?
Tempopinnar/Inte tempopinnar?
Dynamo/Batteri?
Ramväska/Sadelväska?

Nåväl, lyxproblem. Formen artar sig riktigt skapligt.

Sverigetempot 2016
Halvmaror, halvvättern, med mera är ju populära så vi ville inte vara sämre. Half of Sweden Sverigetempot, Östersund till Smygehuk med en extra sväng genom Värmland, 120 fina mil.

Sverigetempot 2016
Starten går från kontrollen på Frösön, förmiddag den 19 juli. Det är i samma veva som många i Riksgränsgänget rullar in mot kontrollen.

Sverigetempot 2016
Jo, jag tycker nog att de freudianska felskrivningarna duggar relativt tätt från din sida ;)

Hursomhelst, trevligt initiativ som förhoppningsvis kan få ut lite fler på vägarna.

Sverigetempot 2016
Ente riktigt samma bana. Malung i stället för Vansbro och in i Värmland och Sjumilaskogen. Återsamling med fullängdaren i Degerfors.

Sverigetempot 2016
Srräckningen över Malung och ner till Ekshärad går på uråldrig randonneurmark. Stockholms 100-mil höll till där i några decennier. Hmm, det får mig att vilja genomföra en retroserie med obsoleta breveter någon gång. Gärna med stämpelkort från 80-talet...

Sverigetempot 2016
Petert sa:
Srräckningen över Malung och ner till Ekshärad går på uråldrig randonneurmark. Stockholms 100-mil höll till där i några decennier. Hmm, det får mig att vilja genomföra en retroserie med obsoleta breveter någon gång. Gärna med stämpelkort från 80-talet...

Tidstypisk klädsel?

Om det krånglar prova med 'nohtml5=False',

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
me.I.am sa:
jonas-ni sa:
Petert sa:

Tidstypisk klädsel?

"Videoklippet är inte tillgängligt"
?

Funkar fint för mig, 'Paris Brest Paris, 80s The Down Side' av Damon Peacock annars.

Sverigetempot 2016
Är det fler än jag här inne som flyger från/via Stockholm med ankomst Kiruna kl 14.25 fredagen 15 Juli?

Bussen (ja, bestämd form) tycks avgå klockan 14.15 så för att undgå att vänta till dagen efter finns möjlighet att åka taxi.

Beroende på hur många som har detta behov har Kiruna Taxi olika stora bilar. Pris per person beror på hur stor bil som behövs och hur många som delar.

Sverigetempot 2016
Har du fått bekräftat att bussen går då? Enligt Turistbyrån (när jag frågade dem i januari) brukar bussarna anpassa sig till flyget (verkligen!) men att deras tidtabell blir publik väldigt sent. Är den alltså uppdaterad nu?

Tillbaka
Topp