Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Petert sa:
Fördämningarna släpps och förlåten dras undan. I helgen fick vi det glädjande beskedet att trackingen från förra gången ska ligga klar i en moderniserad version lagom till starten av årets lopp!

Finns det aningen mer info om denna tracking? Kunde ju vara fint om man hinner sprida länken lite innan starten går tänker jag.

Sverigetempot 2016
Det är väl denna som gäller?

Capture.JPG

Sverigetempot 2016
Målet är där ja, men man (eller är det bara jag och NLC som gör det?) spurtar ju på Malmöskylten och inte hela vägen in på Shell.

Så, jag bara försöker lista ut vad som är kutym på Sverigetempot... sagt lite med glimten i ögat, men många vet säkert att jag ändå menar det :)

Sverigetempot 2016
Starten ser inte ut att bli helt idealisk vädermässigt för de som föredrar uppehåll.

Kiruna:
Capture.PNG

Jokkmokk:
Capture.PNG

Lite längre söderut ser det dock ut att kunna bli bättre:

Vilhelmina:
Capture.PNG

Östersund:
Capture.PNG

Vindriktningen se dock riktigt trevlig ut, åtminstone så länge man inte lider av sida-med-fobi. Och nattemperaturerna ser ju ut att hålla sig hyggligt på plussidan.

Ser med spänning fram emot att få följa i alla fall inledningen av denna "galenskap".

Sverigetempot 2016
Sverigetempot borde vara idealiskt för att köra lite Pokemon Go. Kanske jobbigt att fippla med mobilen om det regnar dock :)

Lycka till alla cyklister, ska bli kul att följa.

Sverigetempot 2016
Fast är det inte lite lång tid i förväg. Kommer ju att hinna stelna till innan startskottet går.

Hur brukar det förresten vara, går det att värma upp på banan eller är det uppvärmning på trainer/rullar som gäller för eliten? ;-)

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
Fast är det inte lite lång tid i förväg. Kommer ju att hinna stelna till innan startskottet går.

Hur brukar det förresten vara, går det att värma upp på banan eller är det uppvärmning på trainer/rullar som gäller för eliten? ;-)

Och är det rullande start, voltstart eller stillastående start som gäller???

Sverigetempot 2016
GoranS sa:

Blir det inte jobbigt att få med sig trainer på cykeln?

Sverigetempot 2016
NLC sa:
GoranS sa:

Stillastående så det gäller att ha tränat på att klicka i pedalerna.

Sverigetempot 2016
jonas-ni sa:
NLC sa:
GoranS sa:

Varför tror ni jag körde cyclocross hela vintern? :)

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
jonas-ni sa:
NLC sa:
GoranS sa:

Varför tror ni jag körde cyclocross hela vintern? :)

Nu snackar vi "marginal gains" #-)

Sverigetempot 2016
jonas-ni sa:
NLC sa:
GoranS sa:

Ingen ramp och "cykelhållare"?

Lycka till nu allihop!

Sverigetempot 2016
På väg till Stockholm för att träffa Krister J och Mikael N på nattåget till Boden. Hinner väl inte reka banan men det får väl gå ändå?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    336.1 KB · Besök: 56
Sverigetempot 2016
Puh, det var nära. Höll på att åka av tåget för att väskan är för stor och att den innehåller en cykel. Enligt konduktören får man inte ha cyklar på tåget inte ens om de är i en väska!

Sverigetempot 2016
S.Englund sa:
Puh, det var nära. Höll på att åka av tåget för att väskan är för stor och att den innehåller en cykel. Enligt konduktören får man inte ha cyklar på tåget inte ens om de är i en väska!

Hade det krisat så hänvisa till denna tråd...

Sverigetempot 2016
S.Englund sa:

Skönt att det gick vägen! Var det inte någon tråd om just det där i fjol och det slutade med att reglerna skulle ha tydliggjorts s.a. man får ha cykel om den just är nedpackad i väska, eller minns jag tokigt? Om jag minns rätt, finns denna info på sj.se? I så fall kanske man skulle se till att ha den till hands om man skulle få för sig att släpa med cykeln på tåget i en väska någon gång.

Sverigetempot 2016
Till nästa upplaga föreslår jag start med cyklarna liggande vid riksgränsen och cyklisterna uppradade på huvudgatan i Narvik och sedan, i en hyllning till Froomes lilla löptur igår, en äkta Le Mans-start där cyklisterna springer till cyklarna, hoppar på och börjar cykla. Låter inte det lockande? ;-)

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
S.Englund sa:

Skönt att det gick vägen! Var det inte någon tråd om just det där i fjol och det slutade med att reglerna skulle ha tydliggjorts s.a. man får ha cykel om den just är nedpackad i väska, eller minns jag tokigt? Om jag minns rätt, finns denna info på sj.se? I så fall kanske man skulle se till att ha den till hands om man skulle få för sig att släpa med cykeln på tåget i en väska någon gång.

Var det inte Garry Jones som skrev till SJ och fick till en ändring när de förra sommaren fick för sig att inte tillåta sportredskap som handbagage? Minns det för frågan dök upp i samband med Ride Of Hope och folk skulle ta med sig cyklar till Lund o Stockholm. Själv åkte jag Snälltåget o då var de inga problem alls. Har egen kupé på nattåget så det borde inte bli några problem nu heller, eller...

Tillbaka
Topp