Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Klockan 09:00 startade grupp två från Riksgränsen. Det blev 11 stycken till start i gruppen.

En av cyklisterna kom till start utan någon pump. Med tanke på att det är ganska långt till Smygehuk och att några större vägarbeten ska passeras under vägen kändes det något överoptimstiskt.

Tips om var i Kiruna man köper lämplig minipump mottages gärna.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
Jag hoppas att det var att personen glömt pumpen snarare än att inte ha tänkt på det.

Verkar som Intersport i Kiruna, Österleden 6, öppnar klockan 12 och det ser ut som de ska ha minipumpar.
ZZZ.JPG

OM https://ridewithgps.com/routes/14932241 är rätt rutt så ska man ta av från rutten direkt efter ICA Kvantum passerats på höger hand (finns Statoil/Circle K-mack på vänster hand precis vi/efter avtaget) och där svänga höger. Sedan ska Intersport ligga på höger hand innan första rondellen.

Edit: Korrigering för felaktig gissning av rutten genom Kiruna

Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
18 st är nu inrapporterade från Jokkmokk (345 km). Troligen har väl fler kommit dit, men man får nog gissa att alla inte rapporterar in sina positioner.

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
Jag hoppas att det var att personen glömt pumpen snarare än att inte ha tänkt på det.

Verkar som Intersport i Kiruna, Österleden 6, öppnar klockan 12 och det ser ut som de ska ha minipumpar.

OM https://ridewithgps.com/routes/14932241 är rätt rutt så ska man ta av från rutten direkt efter ICA Kvantum passerats på höger hand (finns Statoil/Circle K-mack på vänster hand precis vi/efter avtaget) och där svänga höger. Sedan ska Intersport ligga på höger hand innan första rondellen.

Pump är inhandlad av arrangören och levererad till Circle K nr 2 (höger sida) e ö k med Gravesen.

Sverigetempot 2016
Petert sa:
GoranS sa:

Pump är inhandlad av arrangören och levererad till Circle K nr 2 (höger sida) e ö k med Gravesen.

Snacka om snygg service :-)

Sverigetempot 2016
Snabbisarna har tydligen passerat Kiruna. Verkar vara fem stycken i täten, inkl. Oscar och Toni, den senare med en punktering på vägen. Ytterligare (minst) två verkar kommit dit 5-10 min senare.

Sverigetempot 2016
Pump är inhandlad av arrangören och levererad till Circle K nr 2 (höger sida) e ö k med Gravesen.[/quote]

Snacka om snygg service :-)[/quote]

Det går inte (och det är inte heller meningen) att hålla den nivån hela tiden men i samband med starten och då alla färdas samma väg samtidigt kan vi göra så för den som är i knipa. Vi ordnar också fram cykelkepsar till kontrollen i Östersund. :-)

Sverigetempot 2016
Nornvik, Jönsson och Englund sju km söder Kiruna nu. De kom iväg nästan 10 minuter sent pga problem med ett däck...

Gravesen ensam mittemellan de två.grupperna. Nu med pump.

Sverigetempot 2016
Petert sa:
Nornvik, Jönsson och Englund sju km söder Kiruna nu. De kom iväg nästan 10 minuter sent pga problem med ett däck...

Gravesen ensam mittemellan de två.grupperna. Nu med pump.

Gravesen är en skön jäkel! Hård som granit.
Aldrig sett en person se så bonkad ut som han kan göra. Förra gången bonkade han stenhårt första natten, huvet på sne och och illgrinande ansikte. Sen såg han ut så ner till Smygehuk ?.

Sverigetempot 2016
OK, så ställningen bland snabbisarna är om jag fattat det rätt därmed:

Grupp 1: Toni, Oscar, Jekel och To
Grupp 2: Wiklund, Nilsson, Lundgren
Grupp 3: Gravesen
Grupp 4: Nornvik, Englund och Jönsson

Snällt av några att vänta på Micke s.a. han inte blev ensam från start.

Sverigetempot 2016
Petert sa:
NLC sa:
Petert sa:

Snacka om snygg service :-)

Det går inte (och det är inte heller meningen) att hålla den nivån hela tiden men i samband med starten och då alla färdas samma väg samtidigt kan vi göra så för den som är i knipa. Vi ordnar också fram cykelkepsar till kontrollen i Östersund. :-)

Fullt förståeligt och det var det nog ingen som förväntar sig heller, tycker bara är extremt fint att man så gärna ser till att äventyret inte slutar redan innan det börjar

Sverigetempot 2016
Svaga vindar, inget regn och tvåsiffriga temperatur. Nu blir man allt bra avundsjuk av all inspirerande skog de kommer få se under de närmaste dagarna.

Sverigetempot 2016
Flöjande har checkat in på en pizzeria i Arvidsjaur, Norrbottens län

Johan Björklund
Jan-Erik Berggren
Kristian Hallberg
John Watson
Erik Nohlin
Daniel Levin
Johan Tjust
Rita Jett
·
Johan skriver "501/2170km. More rain".

Sverigetempot 2016
Jag, Toni och Ian to tankar vatten och går på dass i Gällivare. Jekel släppte halvvägs från Kiruna.

Det var jag som punkade på sportstenen, men tydligen tror trackern att det nummer man skriver först är den cyklist som skriver.

När kommer nordanvinden?

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
OK, så ställningen bland snabbisarna är om jag fattat det rätt därmed:

Grupp 1: Toni, Oscar, Jekel och To
Grupp 2: Wiklund, Nilsson, Lundgren
Grupp 3: Gravesen
Grupp 4: Nornvik, Englund och Jönsson

Snällt av några att vänta på Micke s.a. han inte blev ensam från start.

De tre i grupp 4 är partner i brott.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Jag, Toni och Ian to tankar vatten och går på dass i Gällivare. Jekel släppte halvvägs från Kiruna.

Det var jag som punkade på sportstenen, men tydligen tror trackern att det nummer man skriver först är den cyklist som skriver.

När kommer nordanvinden?

Som prognoserna ser ut nu är det nog inte förrän tidigast när ni viker av söderut i Sorsele imorgon som det kan tänkas bli lite sida-med (NV vind). Ser ut att ligga på ganska mkt V till SV vind fram till runt klockan nio imorgon och då vrida över lite mer åt NV.

Sverigetempot 2016
Misawa i Sorsele, 58 mil, kvart i fem.

I Gällivare ser det ut som tättrion bland snabbåkarna är ungefär tre kvart före Nornviks trio.

Sverigetempot 2016
Senast ändrad:
Sverigetempot 2016
GoranS sa:
ohellstrom sa:

När kommer nordanvinden?

Som prognoserna ser ut nu är det nog inte förrän tidigast när ni viker av söderut i Sorsele imorgon som det kan tänkas bli lite sida-med (NV vind). Ser ut att ligga på ganska mkt V till SV vind fram till runt klockan nio imorgon och då vrida över lite mer åt NV.

Sida-med. Då skiljs agnarna från vetet. Hårda bandage!

Sverigetempot 2016
Ni vet att ni är sjukt coola (och lite smågalna...) - det är tusan vilken tåga det är i er!

Sluta punka och koncentrera er på att äta och cykla nu!

Sverigetempot 2016
Har arrangörerna någon koll på hur täten i första startgruppen ser ut? Trackinginformationen indikerar att Misawa borde ligga långt fram. Åtminstone var första Sorsele-rapporten från denne.

Sverigetempot 2016
Rapportskördens indikationer vad det gäller snabbisarna i Jokkmokk

21.19: Toni, Ian och Oscar (Lyxmiddag på Statoil, hm, har de inte bytt namn i Norrland)
21.39: Lundgren, Nilsson och Wiklund (förstnämnda inrapporterar 22.09 men hävdar att han är med de två andra)
22.09: Englund, Nornvik och Jönsson (rapporter punkafest och en dålig mage, oklart på vem)

F.ö. rapporterade Jekel (som tidigare var med täten) från 309 km (35 km före Jokkmokk) om dubbla punkteringar 21.30.

Enligt klart.se är vädret i Jokkmokk f.n. 13 grader, växlande molnighet och en svag V vind. Låter inte alltför obehagligt!

Sverigetempot 2016
Fortsätter den här punkteringsorgien tror jag arrangörerna får förvarna ev. cykelaffärer längs vägen om att det kan dyka upp slangdesperata randonnörer!

Sverigetempot 2016
Hej hörrni,
En bekant till 109 Wiklund råkade checka in honom i Västra Husby, söder om Norrköping, ganska nära mitt hus faktiskt.
Någon som kan radera den posten eller vet hur man gör?
Tack på förhand :)

Tillbaka
Topp