Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Jag hoppas att det var att personen glömt pumpen snarare än att inte ha tänkt på det.
Verkar som Intersport i Kiruna, Österleden 6, öppnar klockan 12 och det ser ut som de ska ha minipumpar.
OM https://ridewithgps.com/routes/14932241 är rätt rutt så ska man ta av från rutten direkt efter ICA Kvantum passerats på höger hand (finns Statoil/Circle K-mack på vänster hand precis vi/efter avtaget) och där svänga höger. Sedan ska Intersport ligga på höger hand innan första rondellen.
Edit: Korrigering för felaktig gissning av rutten genom Kiruna
Petert sa:GoranS sa:Jag hoppas att det var att personen glömt pumpen snarare än att inte ha tänkt på det.
Verkar som Intersport i Kiruna, Österleden 6, öppnar klockan 12 och det ser ut som de ska ha minipumpar.
OM https://ridewithgps.com/routes/14932241 är rätt rutt så ska man ta av från rutten direkt efter ICA Kvantum passerats på höger hand (finns Statoil/Circle K-mack på vänster hand precis vi/efter avtaget) och där svänga höger. Sedan ska Intersport ligga på höger hand innan första rondellen.
Edit: Korrigering för felaktig gissning av rutten genom Kiruna
Pump är inhandlad av arrangören och levererad till Circle K nr 2 (höger sida) e ö k med Gravesen.
I vaderna? :)Petert sa:Gravesen ensam mittemellan de två.grupperna. Nu med pump.
Petert sa:Nornvik, Jönsson och Englund sju km söder Kiruna nu. De kom iväg nästan 10 minuter sent pga problem med ett däck...
Petert sa:Nornvik, Jönsson och Englund sju km söder Kiruna nu. De kom iväg nästan 10 minuter sent pga problem med ett däck...
Gravesen ensam mittemellan de två.grupperna. Nu med pump.
GoranS sa:Petert sa:Nornvik, Jönsson och Englund sju km söder Kiruna nu. De kom iväg nästan 10 minuter sent pga problem med ett däck...
Vems däck?
Petert sa:NLC sa:Petert sa:Pump är inhandlad av arrangören och levererad till Circle K nr 2 (höger sida) e ö k med Gravesen.
Snacka om snygg service :-)
Det går inte (och det är inte heller meningen) att hålla den nivån hela tiden men i samband med starten och då alla färdas samma väg samtidigt kan vi göra så för den som är i knipa. Vi ordnar också fram cykelkepsar till kontrollen i Östersund. :-)
GoranS sa:OK, så ställningen bland snabbisarna är om jag fattat det rätt därmed:
Grupp 1: Toni, Oscar, Jekel och To
Grupp 2: Wiklund, Nilsson, Lundgren
Grupp 3: Gravesen
Grupp 4: Nornvik, Englund och Jönsson
Snällt av några att vänta på Micke s.a. han inte blev ensam från start.
ohellstrom sa:Jag, Toni och Ian to tankar vatten och går på dass i Gällivare. Jekel släppte halvvägs från Kiruna.
Det var jag som punkade på sportstenen, men tydligen tror trackern att det nummer man skriver först är den cyklist som skriver.
När kommer nordanvinden?
jonas-ni sa:Årets upplaga verkar så här långt vara något av en punkafestival. kitzblitz rapporterade nyss att Oscar lagar sin andra punka.
ohellstrom sa:jonas-ni sa:Årets upplaga verkar så här långt vara något av en punkafestival. kitzblitz rapporterade nyss att Oscar lagar sin andra punka.
400m senare och kitzblitz lagar sin första :)
Bengt-re sa:ohellstrom sa:jonas-ni sa:Årets upplaga verkar så här långt vara något av en punkafestival. kitzblitz rapporterade nyss att Oscar lagar sin andra punka.
400m senare och kitzblitz lagar sin första :)
Vad kör ni på? Glaskross?!
GoranS sa:ohellstrom sa:Jag, Toni och Ian to tankar vatten och går på dass i Gällivare. Jekel släppte halvvägs från Kiruna.
Det var jag som punkade på sportstenen, men tydligen tror trackern att det nummer man skriver först är den cyklist som skriver.
När kommer nordanvinden?
Som prognoserna ser ut nu är det nog inte förrän tidigast när ni viker av söderut i Sorsele imorgon som det kan tänkas bli lite sida-med (NV vind). Ser ut att ligga på ganska mkt V till SV vind fram till runt klockan nio imorgon och då vrida över lite mer åt NV.
Petert sa:De tre i grupp 4 är partner i brott.GoranS sa:Grupp 4: Nornvik, Englund och Jönsson