Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jonas-ni sa:S.Englund sa:... Vår lilla grupp hade tekniska problem både före start och under hela loppet. Det kändes förstås sådär att rulla ner från startplatsen med de andra, se dem ta första backen och sedan rulla tillbaka till hotellet för att bistå 112 efter hans två punkor före start som slutligen skulle bli hela elva stycken plus ett hjulbyte pga Bodystrul. Hade väl ingen direkt målsättning annat än att klara maxgränsen så resultatet på drygt 125 timmar är jag klart nöjd med. Loppet är tufft, mycket tufft och mitt tycke betydligt jobbigare att genomföra än tex PBP. En sak som slår det mesta är ju själva resan genom Sverige och hur vackert och skiftande landskapet verkligen är. Nu återstår bara att hitta en ny utmaning och något nytt att se fram emot.
Starkt kört! Det är inte många som varit snabbare än vad ni var. Kan tänka mig att allt tekniskt strul stal en del mental kraft om inte annat.
Krister behöver snart ingen karta va? Det var hans tredje Sverigetempot om jag räknat rätt.
Förutom att det är en del längre än PBP, vad tycker du det är som gör skillnaden?
Tack! Ja, Krister behövde nog bara en karta under sista delen av Skåne.
Skillnaden ijm PBP är förstås längden men också att under PBP var det mer ordnat med olika service i de många depåerna. Tex hade vi cykelmek i Loudiac både till och från Brest. Under ST behövde vi klara allt på egen med mat o boende och ha mer utrustning på cykeln för att fixa olika situationer. IOM att det bara fanns en bagdrop och vädret var lite osäkert var var väskan tämligen full och tung under hela loppet. Under PBP fanns jätteklungor att surfa med i god fart vilket inte fanns under ST. Att som vi göra köra det på tre innebar att vi delade upp dragjobbet på 5km föreningar och det sliter i längden. Annan skillnad är vägarna. PBP genomfördes på lågtrafikerade pilade vägar med bra beläggning vilket inte alltid varit fallet under ST. Sedan skiljer sig vädret åt. Första natten hade vi som lägst 3+ och andra natten var det 1+ som värst vilket försvårade körning pga mångas luftrörsproblem. Skillnaderna jag tar upp är förstås inte någon kritik mot Peter T och övriga i staben som jag tycker gjort ett utmärkt jobb utan det ligger i grundförutsättningarna, tex vårt klimat och att första 95 milen måste läggas på E45:an för det finns inget annat alternativ.
Skickar med en bild på den urstarke Krister Jönsson som är tagen mitt i natten i metropolen Hyltebruk.
MarcusS sa:PBP känns som mer som VR i jämförelse med Sverigetempot. Klungor, kontroller, applåder längs vägen. På ST är man ensam i bland myggen när något inträffar. Det är en utmaning att inte se varje stad med kommunikationer som ett möjligt ställe att bryta.
A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
jonas-ni sa:A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
Kan det finnas något samband mellan tung packning och punkteringarna? Det kändes som att det var ovanligt många iår och inte bara vid vägarbeten.
Har du någon bild där man ser Kristers packning?
jonas-ni sa:A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
Ja, 2020 är planen.
A.Nilsson sa:jonas-ni sa:A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
Ja, 2020 är planen.
Då kanske man har en, åtminstonde, teoretisk chans att vara i form tills dess :) Blir dåligt med cykling med tre små barn. Men det positiva är att man är maximalt tränad i att fungera fullt med ett minimum av sömn. Bara cyklingen som återstår!
ohellstrom sa:A.Nilsson sa:jonas-ni sa:A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
Ja, 2020 är planen.
Då kanske man har en, åtminstonde, teoretisk chans att vara i form tills dess :) Blir dåligt med cykling med tre små barn. Men det positiva är att man är maximalt tränad i att fungera fullt med ett minimum av sömn. Bara cyklingen som återstår!
Haha, det är sant. Småbarn ÄR bra sömnbristträning. Mina är 2 resp. 4 år så jag har haft en perfekt (cykel)träningscykel fram emot detta års lopp.
A.Nilsson sa:jonas-ni sa:A.Nilsson sa:Är nästa Sverigetempo 2020?
Ja, 2020 är planen.
JLarsson sa:
ohellstrom sa:JLarsson sa:
Fan vad sugen man blir!
Jag är alltså gravallvarlig - Sverigetempot är en stor upplevelse!
ohellstrom sa:JLarsson sa:
Fan vad sugen man blir!
Jag är alltså gravallvarlig - Sverigetempot är en stor upplevelse!
JLarsson sa:
Petert sa:Vackert så ögona blör.
ohellstrom sa:Haha, en annans halvskarpa iPhone-bilder ger annars en mer autentisk skildring av hur det ser ut genom cyklistens ögon ett par dygn in :)
NLC sa:ohellstrom sa:Haha, en annans halvskarpa iPhone-bilder ger annars en mer autentisk skildring av hur det ser ut genom cyklistens ögon ett par dygn in :)
Lite lagom mängd byxfett på linsen så är man så gott som "inne i dimman" ;-)
kitzblitz sa:Peter; njä - vi tog den från Ulricehamn. Jag var trött och vinglade fram på vallen medans Ian och Oscar försökte animera mig med väldigt irriterande diskussionsämnen ;-)
Förresten; redan en vecka (och typ en timme) sedan vi kom i mål... Vilka minnen som börjar komma fram!
Kroppen klarade sig bra men jag känner mig fortfarande hyfsatt jetlaggad. Pappa tar tupplurar på väldigt konstiga tider under familjsemestern :-)
Petert sa:kitzblitz sa:Peter; njä - vi tog den från Ulricehamn. Jag var trött och vinglade fram på vallen medans Ian och Oscar försökte animera mig med väldigt irriterande diskussionsämnen ;-)
Förresten; redan en vecka (och typ en timme) sedan vi kom i mål... Vilka minnen som börjar komma fram!
Kroppen klarade sig bra men jag känner mig fortfarande hyfsatt jetlaggad. Pappa tar tupplurar på väldigt konstiga tider under familjsemestern :-)
Fint samarbete, Toni och det är väl så att ska man vingla ska man göra det på en banvall.
Livet post Tempo är något för minnesforskare och familjeterapeuter.
kitzblitz sa:Ja, du var pigg. Och hela vägen till Hyltebruk faktiskt. Fast det var väldigt onödigt att du envisades med att dubblera på dig hela natten och, liggandes bakom dig hade jag inte en susning vilken av dig faktiskt var på vägen!
kitzblitz sa:Ja, du var pigg. Och hela vägen till Hyltebruk faktiskt. Fast det var väldigt onödigt att du envisades med att dubblera på dig hela natten och, liggandes bakom dig hade jag inte en susning vilken av dig faktiskt var på vägen!
Några mysiga närkontakt med gräsmattorna bredvid vägen blev det :-)
ohellstrom sa:https://oscarahellstrom.wordpress.com/2016/08/04/length-of-sweden-sverigetempot-race-report/
"Äntligen!", "Oh no, no him again!".... eller något helt tredje. Anyway, torsdagslektyr erbjuds.
JLarsson sa:Trevlig läsning till förmiddagskaffet! Nu väntar vi bara på att Toni ska leverera.
Jeppe_E sa:ohellstrom sa:https://oscarahellstrom.wordpress.com/2016/08/04/length-of-sweden-sverigetempot-race-report/
"Äntligen!", "Oh no, no him again!".... eller något helt tredje. Anyway, torsdagslektyr erbjuds.
EPISKT!
Tack för detta. Riktigt trevlig läsning.