thomaslundstrom
Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Fy satan vad läskigt. Hoppas att du, under förutsättningarna, ändå mår ok.
Tur att det bara var en anmälning, och inte, typ, en De Rosa-cykel från eBay.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fy satan vad läskigt. Hoppas att du, under förutsättningarna, ändå mår ok.
Ungefär så, lätt kallsvettig och en känsla av tryckte jag precis på knappenKul Amenvafan! Hur gick det till när du blev anmäld? Vaknade du också på golvet med ett bekräftelsemail i inkorgen?
Det är bara att bomba på med frågor. Tror de flesta här har en del frågor som de sitter och trycker på.
Eller så kör vi Hamiltonstig från hem till start till mål! (med hänvisning till någon annan tråd om kyrkor på Gotland!)Du kan ju köra i motsatt riktning som uppvärmning eller nedvarvning så löser du ju den längdmässiga diskrepansen mot TCR i alla fall. Alternativt, cykla till starten hemifrån och från målet tillbaka hem efter loppet.
Haha, ja det borde jag kanske ha kunnat räkna ut.Om Sydney ligger i Baden-Württemberg så är antagandet rätt ?. Det är en australier boende i Tyskland.
De övriga bor av allt att döma i flaggländerna.
Haha. tror kanske att jag skulle nå till Östersund eller Vemdalen med lite flytDet är nog lika bra att inse ditt öde och vänja dig vid tanken. Jag skrev bara trams i tråden och vips så var jag anmäld. :O
Haha, ja det borde jag kanske ha kunnat räkna ut.
Låter han vara med ändå, men justerar distansen en aning ?
Sant, dock så är han nog den första som fått den australiensiska flaggan vid sitt namn ?Han lär väl inte vara den första australiensare som kör Sverigetempot :-) Men några bor ännu närmare än Baden Württemberg.
Kör långt på en gång och gå sen över till dagsetapper. En natt klarar dom flesta utan problem, tält eller kreditkortsboende är smaksak. Jag gillar det som är enklast ute på ett lopp, touring kan jag göra för sig.Första frågan är hur det brukar tänkas kring boende?
Boka in boende på lämplig distans för att få dagsetapper och även säkra upp någon timmes bra sömn varje dygn
VS
Ha med sig enmanstält+liggunderlag och boka boende längst vägen och i nödfall lägga sig under en gran
Jag förstår ju själv att det finns för och nackdelar med båda tänken och att det är min syn på ST/min cykling som styr mitt slutgiltiga val men iom ny på långcykling så är det alltid skönt att höra andras resonemang/tänk.
Spontant tänker jag; skönt med dagsetapper men om man kommer till sitt tänkta boende och känner sig fräsch i både huvud och ben(kanske mer troligt första 1-2 dygnen) så är det surt att behöva stanna...
så kort och gott hur går boende/sömn tänket?
Tackar för svar, lite så jag tänkt mig. Tror nog jag kommer safe:a och boka upp något eller några längst vägen men absolut smart att förreka och ha många alternativKör långt på en gång och gå sen över till dagsetapper. En natt klarar dom flesta utan problem, tält eller kreditkortsboende är smaksak. Jag gillar det som är enklast ute på ett lopp, touring kan jag göra för sig.
Planera rutten ordentligt och kolla upp många boenden längs vägen i förväg så att du har alternativ då läroplanen ofta inte blir exakt i tid och km.
Mejla och kolla öppettider/ incheckningstid, kan dom fixa mat/mackor så slipper du proviantera.
I min värld är ett boende med 24/7 incheckning (kodlås) som kan fixa mat som man kan värma när man kommer och som kan packa en frukost/ lunch guld värt både ork och tidsmässigt.
Förreka allt, se det som en kul sysselsättning under vintern. Vilka ställen finns det utmed vägen? Var provianterar man, vilka öppettider, vad äter du helst?Tackar för svar, lite så jag tänkt mig. Tror nog jag kommer safe:a och boka upp något eller några längst vägen men absolut smart att förreka och ha många alternativ
Jag har tänkt mig två nätter i riktig säng. När dessa blir är svårt att veta, dels formen för stunden men även eventuellt sällskap. Har man lyckats skapa en grupp som funkar bra är det oftast värt att justera sina planer.
Men jag har tänkt att ta den ena rätt tidigt och inte gå i fällan att köra för långt i början då man känner sig stark. Typ 1,5 dygn och sen övernattning, sen ner till Östersund.
Hur långt är ett dike? Om det löper längs vägen i flera mil tänker jag att det kan vara svårt att ha koll på hur det ser ut längre fram vad gäller dikesvilande randonnörer.Max 50 åt gången per dike.
Man får väl fixa nån sorts anmälan. Borde gå snabbt att knåpa ihop.Hur långt är ett dike? Om det löper längs vägen i flera mil tänker jag att det kan vara svårt att ha koll på hur det ser ut längre fram vad gäller dikesvilande randonnörer.
Förreka allt, se det som en kul sysselsättning under vintern. Vilka ställen finns det utmed vägen? Var provianterar man, vilka öppettider, vad äter du helst?
Hade jag hojat så hade jag satt upp ett Excelark med öppettider, adress, telefonnummer till varje ställe längs vägen i kilometersortering.
Bensinmackar, boende, cykelreparatörer, massage, apotek, sjukvård, bagerier, biografer, korvkiosker mm. glöm inte kyrkor, att be hjälper sällan någon men dom har vatten och ofta toaletter. Bättre en kringla i Guds ut-hus än en knottsvärm i a-nus.
Siktar du totalt på 2 sovtillfällen eller blir övriga stunder längst med diket?
Absolut värt att lägga på minnet att inte trycka på för mycket i början ?
Behöver man fästingvaccin har man inte jobbat upp den rätta randodoften än och förtjänar inte att sova!Glöm inte fästing-vaccinet ni som sover sked i busken.
Ska man sova sked i busken kanske man behöver andra skydd än fästingvaccin. :)Glöm inte fästing-vaccinet ni som sover sked i busken.
Foliefilt? Skydd mot kylan alltså, kan bli kallt i norr.Ska man sova sked i busken kanske man behöver andra skydd än fästingvaccin. :)
Bra mot penetrerande kyla, ett måste för den medvetne långfärdaren. Likväl dessa användbara attiraljer .Foliefilt? Skydd mot kylan alltså, kan bli kallt i norr.
Nu får du sluta att sprida min hemliga strategi inför plenum :) tyvärr visar excelarket att under den sån här tur gäller det att vara självförsörjande långa sträckor då vissa delar av Sverige inte har 24/7 service.
Stort tack! Jag hade glömt nattskjortan i min packlista.Bra mot penetrerande kyla, ett måste för den medvetne långfärdaren. Likväl dessa användbara attiraljer .
Visa bilaga 452298
Har du sett cykelvägnätet av idag? Det kan inte vara en dag nyare än 120 år.Nattskjorta är väl en sak, men löjtnant E. Halls velocipedkarta!? Av dennna sida får jag intrycket att den har över 120 år på nacken. Kan man verkligen lita på den idag?
Näst intill färdig från fabrik ju, montera framhjul och på med styret bara! Kan väl inte ta speciellt lång tid.Tror inte jag skrivit i tråden ännu. Men vafan, jag har ju varit anmäld i över ett år. Lika bra att skärpa till sig och fixa en cykel nu.Visa bilaga 452309
ImponerandeThomas Stevens, den första som cyklade jorden runt, på en enhjuling, 1884-1886.