Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Och finns det någon indikation kring om Dockers målsätting är att ta sig till Smygehuk så raskt det bara går eller är det ett äventyr men med hygglig bekvämlighet vad gäller sömn & boende?

Sverigetempot 2021
Jag har varit Jokkmokk i cirka 10 timmar. Kom hit strax efter fyra imorse. Vilade i gräset utanför kontrollen som öppnade 0530. Mötte två andra lirare som kom dit vid 2(?) och vilade upp sig på baksidan av macken. Har sedan försökt sova i ett stekhett tält. Försöker äta nu men det går inte bra. Värmen tar kål på mig. Det var 28 grader utanför tältet när jag vaknade. Skulle vilja hoppa igång men måste försöka vätska upp mig först. Tror nog att nästa stopp blir Arvidsjaur och inte Vilhelmina som planerat.
// T32

Sverigetempot 2021
Jag har varit Jokkmokk i cirka 10 timmar. Kom hit strax efter fyra imorse. Vilade i gräset utanför kontrollen som öppnade 0530. Mötte två andra lirare som kom dit vid 2(?) och vilade upp sig på baksidan av macken. Har sedan försökt sova i ett stekhett tält. Försöker äta nu men det går inte bra. Värmen tar kål på mig. Det var 28 grader utanför tältet när jag vaknade. Skulle vilja hoppa igång men måste försöka vätska upp mig först. Tror nog att nästa stopp blir Arvidsjaur och inte Vilhelmina som planerat.
// T32
Man kan klä sig för kyla, värme är en helt annan sak...

Sverigetempot 2021
// T32

Det var jag som var den korta. Det blev ~fyra timmar busshållplats/lite gräs när solen kom.

29 grader hela dagen, helt slut och anlänt Arvidsjaur nu. Somnade två gånger på cykel och tog det förnuftiga valet.

Jokkmokk - Arvidsjaur var en jävla sträcka, aldrig cyklat så kort på så lång tid. Mötte många andra som det tog hårt på.

/T41

Sverigetempot 2021
Jag hade inte cyklat det där utan ett par extra byxor, ffa inte i den här värmen men inte heller i regn. Men jag är klen när det kommer till skav, det är inget kul att dra loss bibsen från skavsår i huden.
Var just möjligheten att man har extra byxor med som jag tänkte på när jag skrev "om .. skulle cykla vidare i". Om man har extrabyxor behöver man ju inte cykla vidare i dem.

Sen gissar jag att det är individuellt hur man prioriterar och fungerar. Om jag inte minns alldeles galet läste jag om ngn TCR:are som kört utan extra byxor. Kan inte komma på var just nu dock.

Sverigetempot 2021
Var just möjligheten att man har extra byxor med som jag tänkte på när jag skrev "om .. skulle cykla vidare i". Om man har extrabyxor behöver man ju inte cykla vidare i dem.

Sen gissar jag att det är individuellt hur man prioriterar och fungerar. Om jag inte minns alldeles galet läste jag om ngn TCR:are som kört utan extra byxor. Kan inte komma på var just nu dock.
Jo det finns ju alltid undantag, känns bara lite onödigt. Det är nog svårt med rumpsalva också iaf fram till Östersund, förutsatt att man packat ner sånt i bagdroppen. Fasiken svårt att cykla i varmt väder, man vill nog helst cykla på natten men det är svårt att hitta boenden för tupplurar på dagen. Hård upplaga det här.

Sverigetempot 2021
Gällivare. Varmt och svettigt.
Laddar inför långa natten.

Bilagor

• 1625239004524201559653.jpg
    1625239004524201559653.jpg
    658 KB · Besök: 108
Sverigetempot 2021
Det var jag som var den korta. Det blev ~fyra timmar busshållplats/lite gräs när solen kom.

29 grader hela dagen, helt slut och anlänt Arvidsjaur nu. Somnade två gånger på cykel och tog det förnuftiga valet.

Jokkmokk - Arvidsjaur var en jävla sträcka, aldrig cyklat så kort på så lång tid. Mötte många andra som det tog hårt på.

/T41
Ja, Jokkmokk - Arvidsjaur kan vara snyggt i början med ny Circel-K energi och midnattsol, men sedan blir det bara oändliga backar, efter backar, efter backar. Jäkligt bra kännsla när man svänger ner till bron dock. Hade någon ordnat en "mini depot" i Arvidsjaur som tidigare år?

Sedan kan vägen till Sorsele också vara riktigt tröttsam. Fast med många ren som är kul ?

Sverigetempot 2021
Från officiella hemsidan: "The manned control in Östersund will open sometime Sunday night." Hur gör snabbåkarna i första grupp där, fotostämplar om de är där tidigare eller behöver de vänta? (Tolkar "Sunday night" som sent söndag kväll.)

Sverigetempot 2021
Från officiella hemsidan: "The manned control in Östersund will open sometime Sunday night." Hur gör snabbåkarna i första grupp där, fotostämplar om de är där tidigare eller behöver de vänta? (Tolkar "Sunday night" som sent söndag kväll.)
Det här dokumentet anger att kontrollen öppnar söndag kl 13. Eventuella snabbåkare som valt att starta torsdag eller fredag får fotostämpla. För lördagsstarten, där snabbåkare BÖR starta, blir det inget problem.

Sverigetempot 2021
Det här dokumentet anger att kontrollen öppnar söndag kl 13. Eventuella snabbåkare som valt att starta torsdag eller fredag får fotostämpla. För lördagsstarten, där snabbåkare BÖR starta, blir det inget problem.

Ok. Fotostämpling på en random rando med fyra startande eller ett gäng som bestämmer sig för att dra en 600 i ett sträck, kvällsstart etc i småorter. Men nu snackar vi ST så helt klart BÖR.

Tillbaka
Topp