Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Det är nu det börjar. Smörjandet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jo men visst var det väl höger där borta i korsningen vid Sveg?Här känns det som ngt blivit fel ...
Visa bilaga 499403
Man kan ev misstänka "förväxling" med Lillhärdal.jo men visst var det väl höger där borta i korsningen vid Sveg?
Såg det, tråkigt! Hoppas det inte var av någon allvarlig anledning.Marcus Silwer rapporteras ha brutit i Sveg.
Sigemo i Gullspång efter 1596 km (519 km kvar) på 74.04. Pekar just nu på sluttid runt 98.10.
Om man istället extrapolerar på det totalsnitt han haft efter Östersund får man drygt 99h. Kan bli målfoto. Men för all del, han kanske har en kanin i hatten. Men det kan också bli 103h. Det börjar i Skövde, som kitzblitz sa ;)Sigemo i Gullspång efter 1596 km (519 km kvar) på 74.04. Pekar just nu på sluttid runt 98.10.
Det förstår jag Lukkeloven är ju avskaffad
Möljigt att det är en bättre predikator. Känns dock som att det är tämligen gott om felkällor hur man än gör så extrapoleringarna ska förstås tas med en lastbilslast med salt. Jag tycker dock att om man tittar på hur skattningen utvecklas över tid så ger det en liten känsla för hur det går.Om man istället extrapolerar på det totalsnitt han haft efter Östersund får man drygt 99h. Kan bli målfoto. Men för all del, han kanske har en kanin i hatten. Men det kan också bli 103h. Det börjar i Skövde, som kitzblitz sa ;)
Orterna skrivs väl in manuellt tror jag så det kan ju mkt väl vara s.a. han plitar ner närmsta håla som han tror människor kan ha hört talas om.Köt han rätt väg? Vi kör varken genom Gullspång eller skövde. Vi ligger på småvägar utanför de orterna.
Ja en av de stackarna var väl en riktig veteran, 2 avslutade rundor och nybliven pensionär som bara skulle en gång till, läkare till yrket och vältränad, familjen i följebilen bakom när han fick en plötslig hjärtinfark och så var det över.Sen har människor dött även i lopp med support, t.ex. RAAM. Med detta bara sagt att support inte eliminerar detta problem även om ett bra supportteam säkerligen kan minska riskerna,
Det förstår jag Lukkeloven är ju avskaffad
Jo, det finns ju alltid risk att man kan dö under ett lopp. Just det där låter ju inte som primärt orsakat av sömnbristinducerat "trafikosäkert beteende", vilket väl var lite av det som detta handlade om så som jag förstod det. Även sådant har ju inträffat i RAAM om jag inte minns alldeles galet - människor som somnat på cykeln och de i följebilen har sett cyklisten åka över i motsatt körfält och frontalkrocka med ett fordon.Ja en av de stackarna var väl en riktig veteran, 2 avslutade rundor och nybliven pensionär som bara skulle en gång till, läkare till yrket och vältränad, familjen i följebilen bakom när han fick en plötslig hjärtinfark och så var det över.
Dom verkar ha varit på en avsticksre till Max, Biltema eller Blomsterlandet och tappat snitthastighet till under 29 men det löser sig nog snart. Det är väl nerför.mhenrysarna lämnar Skövde.
Om han totalsnittar 25 km/h från Gullspång till Skövde borde han vara vid kitzblitz-starten runt kl 14. Gissningsvis är det väl där vi härnäst har skaplig sannolikhet för en rapportering!?
Eller så är det du som inte inser hur hårt internetcykling tar på hjärnan!? Efter några dygn börjar småfelen komma krypande ...8 mil, snart 5 timmar sen - nu tvivlar jag på att vi får en incheckning i Skövde.
Edit... kan visst inte räkna... det är bara 4 timmar. Och jag har ändå bara internetcyklat - där kan ni se hur hårt det här loppet är.
Han har alltså sedan senast cyklat 7 mil på tre och tre kvart. Svårt att veta om det finns t.ex. lunchtid inkluderad i det, men som sådant är det lite långsammare fart än den som krävs på resterande del för en sub-100-tid.Där dök han istället upp i Stöpen efter 1665 km, d.v.s. med 45 mil kvar.
Oroväckande kommentar dock:
Visa bilaga 499443
Krävs alltså 45 mil på drygt 23 timmar för sub-100. Om alla värden vore korrekta skulle det innebära att han behöver hålla 19,4 km/h i totalsnitt på resten.
Han sov en stundHan har alltså sedan senast cyklat 7 mil på tre och tre kvart. Svårt att veta om det finns t.ex. lunchtid inkluderad i det, men som sådant är det lite långsammare fart än den som krävs på resterande del för en sub-100-tid.
Och för den som är lika obevandrad som jag vad gäller Skövde kommuns geografi ligger Stöpe alltså en liten bit norr om Skövde:
Visa bilaga 499446
Har du somnat på internetcykeln nån gång?Eller så är det du som inte inser hur hårt internetcykling tar på hjärnan!? Efter några dygn börjar småfelen komma krypande ...
I sak håller jag dock med. Skövde-rapportering börjar framstå som mindre sannolik.
Där dök han istället upp i Stöpen efter 1665 km, d.v.s. med 45 mil kvar.
Oroväckande kommentar dock:
Visa bilaga 499443
Krävs alltså 45 mil på drygt 23 timmar för sub-100. Om alla värden vore korrekta skulle det innebära att han behöver hålla 19,4 km/h i totalsnitt på resten.
Nej. Tricket är att genomföra all internetcykling sovandes!Har du somnat på internetcykeln nån gång?
Han har haft problem med knäna till och från ett bra tag. Men han ger sig inte. Han har precis fyllt på vattenflaskor och är påväg igen.De gångna 23 timmarna (dvs sen Älvdalen) har han cyklat ca 42 mil, så en smula bättre flow skulle behöva hittas.
Mycket tyder på att sömnigheten är eller iallafall har varit högst besvärande.
Knäna är svårare att uttala sig om... det är såklart inte bra, men sånt kan gå att bita i sig.