Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
All tillgänglig information, härunder även GoranS fiskrens, pekar på detta.

Jag tycker inte knäna ser SÅ svullna ut på mollos bild. Ska nog gå.

Såg nyss lite bild- och videodokumentation från Hyltebruk. Regnar så in i helvete. Blir obehagligt om man inser för sent att man behöver en plats att sova…
Gick alldeles utmärkt. SvenC tog in på vårat pensionat i några timmar innan han rullade vidare.

Sverigetempot 2021
Vilken internetcykling - här kostar man på sig några timmars sömn och så vaknar man till ett totalt mysterium!

Var är Jonathan? Borde väl ha hunnit till Hyltebruk nu, lampor eller ej… har telefonen regnat bort?

Sen är det nästan lite rörande att se bröderna Mollos cyklar stå och vara snopna vid just DET gasolskåpet i Laholm. Nu blir det riktigt internt haha…
Mobil död. Inga uppdateringar pga det.

Sverigetempot 2021
Var och när hördes han senast till?

Även om han ansåg sig pigg där vid 23:30 så hade det ju inte gått vansinnigt fort från Ulricehamn. Väder, vind och trilskande lampor bidrog säkert, men lite vila var nog ändå behövligt.
Han ringde vid halv 12. Vet inte vart han var, men det var då han stannade pga lampan. Sen smsade han vid 01 och sa att han var påväg igen för att han kom på en lösning. Han sa att han planerade att kunna ladda i Laholm.

Sverigetempot 2021
Flera nu i Skåne! Bla Bonta och Netterström, bara 15 minuter från Eslöv.

Kul att folk kört fort även i de två första startgrupperna så det är folk längs hela banan (nåja). 2016 var det mer ”segregerat”; vi låg först i spåret från Sveg.

Sverigetempot 2021
Direktobservation på Bonta & Netterström eller? Var denna rapport lite prematur?
1625641247671.png

Sverigetempot 2021
Är detta någon som tjuvstartat? Betalvägg så har inte läst artikeln men verkar ju vara relaterat till denna tråden eller?
/T
Är det 206 mil är det inte Sverigetempot. Snarare någon variant på Treriksröset-Smygehuk.

Ser ut som detta är vad det handlar om, d.v.s. full supported till skillnad från detta som ju väsentligen är self supported.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2021
Flera nu i Skåne! Bla Bonta och Netterström, bara 15 minuter från Eslöv.

Kul att folk kört fort även i de två första startgrupperna så det är folk längs hela banan (nåja). 2016 var det mer ”segregerat”; vi låg först i spåret från Sveg.
Inte kul ur alla vinklar ?. T ex betraktat som en ordningsfråga och respekt för arrangörens upplägg är det inte så lattjo.

Men nu ska jag inte vara tråkig (eller möjligen rentav oförskämd) utan förstås också jag glädjas över att det är så många härliga människor på sina cyklar ute på vägarna dessa dagar!

Sverigetempot 2021
Inte kul ur alla vinklar ?. T ex betraktat som en ordningsfråga och respekt för arrangörens upplägg är det inte så lattjo.

Men nu ska jag inte vara tråkig (eller möjligen rentav oförskämd) utan förstås också jag glädjas över att det är så många härliga människor på sina cyklar ute på vägarna dessa dagar!

I skrivande stund är de olika startgrupperna inne på dygn 5, 6 respektive 7 och ingen är ännu i mål så det är väl ändå ingen som kan anklagas för att cykla ”för snabbt”?

Huruvida folk varit i ”fel” startgrupp och därmed komplicerat logistiken tidigare har jag inte koll på.

Sverigetempot 2021

Vill du att vi tar oss ut och styr upp i fartgrupper?

Sverigetempot 2021
Eller hur, radioskugga sen Östersund. 144h49m om jag nu lyckats räkna rätt.

Om man inte hade ett riktigt boende arrangerat igår kväll fanns rimligen inte många alternativ till att bara kämpa sig i mål, så som vädret utvecklade sig. En del kan såklart haft som grundplan att forcera på slutet. De som kör med ett mer konservativt upplägg med mer eller mindre fasta dagsetappet borde annars inte komma i mål på morgonen.

Edit: 144h38m är tydligen officiell tid.

Senast ändrad:
Sverigetempot 2021
Eller hur, radioskugga sen Östersund. 144h49m om jag nu lyckats räkna rätt.

Om man inte hade ett riktigt boende arrangerat igår kväll fanns rimligen inte många alternativ till att bara kämpa sig i mål, så som vädret utvecklade sig. En del kan såklart haft som grundplan att forcera på slutet. De som kör med ett mer konservativt upplägg med mer eller mindre fasta dagsetappet borde annars inte komma i mål på morgonen.

Edit: 144h38m är tydligen officiell tid.
Var ser man officiella måltider?

Sverigetempot 2021
Här händer det grejer - Jonathan Sigemo ger livstecken ifrån sig och har passerat sista kontrollen i Kågeröd. Ca 85km kvar kl 10.24.

Det ska till en väldig forcering för att vara i mål innan kl 13 (dvs sub100). Men reellt vet vi ju ingenting om hur rullsnittet varit under natten så jag vågar inte utesluta något, även om 34km/h sannolikt är i häftigaste laget.

Sverigetempot 2021

Med tanke på att det är ett tempolopp så hoppas jag att arrangören noga kollat att 25-metersregeln efterföljs under hela loppet?

Sverigetempot 2021

Så varför ha samma maxtid för alla startgrupper?

Tillbaka
Topp