Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1.Tack alla som uppdaterar tråden! Vore oerhört värdefullt att höra om eventuella lärdomar ni dragit. Utvärdering av teknik, utrustning, laddning, skärmar eller inte, packning, elektroniskt vs mekaniskt etc etc etc
Är det någon velomobil med skulle det väl kunna finnas en kandidat där.+1.
Jag är särskilt intresserad av att höra om det är någon som har lyckats hålla fötterna torra under hela färden och vilken lösning ni har för att få det att funka.
Får hoppas att det inte var p.g.a. blöta fötter.Jag vet att en velomobil startade men bröt strax efter Östersund.
2021 tror jag helt enkelt det berodde på ganska bra fart på landsvägen och den plötsliga svängen över ett dike in på smal skogsstig. "kan detta verkligen vara rätt?" Eller så missade man och struntade i att vända tillbaka när rutten gick ihop strax efter ändå. Kanske inte var så många, men vi hade iaf två-tre framför oss som rullade förbi då. Ingen från tätstriden dock vad jag kommer ihåg :)En bra idé förvisso men en sådan komplicerad (men förmodligen rolig) åtgärd är mer kostnadseffektiv om det finns ett starkt incitament för fuskbenägna att etc etc.
Men vad berodde felkörningarna på här?
2021 tror jag helt enkelt det berodde på ganska bra fart på landsvägen och den plötsliga svängen över ett dike in på smal skogsstig. "kan detta verkligen vara rätt?" Eller så missade man och struntade i att vända tillbaka när rutten gick ihop strax efter ändå. Kanske inte var så många, men vi hade iaf två-tre framför oss som rullade förbi då. Ingen från tätstriden dock vad jag kommer ihåg :)
Är i Tranemo, måste ha missat Sjötofta, eller?
Precis innan Vansbro, strax efter järnvägsbron. Tror jag. Verkar som även vi missade stigen men vände tillbaka :)Var exakt är detta? Minnet känns lite osäkert.
Precis innan Vansbro, strax efter järnvägsbron. Tror jag. Verkar som även vi missade stigen men vände tillbaka :)
Visa bilaga 711090

Här är facit. Är nog många som har blivit blöta idag.Då får vi se hur det här utvecklar sig.
Visa bilaga 711012
Inga GPS-spår alls 2028. Det blir enduropilar hela vägen.
Snyggt, där inne på förbutiken intog jag min morgonkaffe på mitt senaste bikepacking-äventyr för några veckor sedan ?
De verkar ta det lite mer piano nu på slutet(högst förståeligt), ca 70 km kvar.Hur går det för Nils + kompis?
Lite svårt att hänga med när man är på solo paddeläventyr långt ut i skärgården tyvärr...
S13 | Nils | Calmsund | Staffanstorp | Milslukaren | i dag 18:38 | Eslöv | 2052,6 |
S04 | Ricard | Sörman | Hässelby | i dag 18:38 | Eslöv | 2052,6 |
Jag och brorsan hittade rätt men det kändes väldigt fel att svänga av den stora vägen just där. Den enda fördelen jag kan tänka mig är att man cyklade igenom centrala Vansbro, men allt annat kändes bara fel.Precis innan Vansbro, strax efter järnvägsbron. Tror jag. Verkar som även vi missade stigen men vände tillbaka :)
Visa bilaga 711090
De korsar E65 precis nu.Hur går det för Nils + kompis?
Lite svårt att hänga med när man är på solo paddeläventyr långt ut i skärgården tyvärr...
De korsar E65 precis nu.
Jag var en av velomobilerna som körde, men bröt strax före Vansbro. Fötterna (och byxorna) var helt torra hela tiden. Vi var tre velomobiler, jag, en från Tyskland och en från Nederländerna.Jag vet att en velomobil startade men bröt strax efter Östersund.
Jag och brorsan hittade rätt men det kändes väldigt fel att svänga av den stora vägen just där. Den enda fördelen jag kan tänka mig är att man cyklade igenom centrala Vansbro, men allt annat kändes bara fel.
S13 | Nils | Calmsund | Staffanstorp | Milslukaren | i dag 18:38 | Eslöv | 2052,6 |
S04 | Ricard | Sörman | Hässelby | i dag 18:38 | Eslöv | 2052,6 |
Tack själv! Är otroligt impad av din soloavslutning!Största tack till Stefan & Kaj för inramningen av mitt livs första Sverigetempo, många fina (inkl misär) mil och pissepauser blev det. Visa bilaga 711081Visa bilaga 711082
Grattis! Grymt jobbat. Nu Duvel ?Snabbisar är här.
Visa bilaga 711134
Billingehus, #randoblick
Enligt tracker-sidan stannade Anton i Sveg för sömn 23:03 i måndags kväll. Han måste ha kört urstarkt sedan dess för att vara framme nu på morgonen, speciellt om han har gjort det solo. Hade varit kul att ha lite mer detaljer om den resan.Vem är det här som har gått i mål nu på morgonen?
Edit: Anton Östman enligt kommentar på Instagram. Han har ju gått lite under radarn, men starkt kört!