Aaa du reser från Malmö. Spännande!
Posta gärna bilder på packning o sånt sen. Är väldigt spänd och nyfiken.
Hur er ekonomin ut för ett sånt här äventyr? Och logistikmässigt verkar du ju ha koll även om det hade varit bättre med en glasklar plan men det går la inte i sverige.
Gör du resan själv? Monterar du ned cykel för att få plats?
Bor också i Malmö och vill göra en sån här resa men kanske nästa år :)
Ja, eller strax norr om Malmö!
Som du kanske har märkt, om du har läst mina inlägg, så är jag lite velig! Men det är bra att veta vilka alternativ det finns, sedan får man helt enkelt ta ett beslut och finna sig i om det var bra eller dåligt beslut!
När det gäller utrustning, så finns det mesta i och med jag har kört lite Brevets. Men kommer att köpa en större sadelväska, har 7 l Apidura Racing idag, blir en 14 l istället.
Sedan har jag velat fram och tillbaks om jag skall ha sovsäck och liggunderlag, för tillfället (efter att ha lyssnat på pod med Strasser (
)) så lutar det mot nätter på vandrarhem/hotell. Har faktiskt redan bokat ett antal på vägen, via booking.com, och behöver inte betala dessa förrän i början av juli. De flesta är väldigt billiga, så i värsta fall om jag tar beslut att hoppa över så tar det inte så hårt på kontot att de faktiskt drar det. Strasser tyckte för egen del att det var bättre att sova tre timmar i riktig säng än att ligga ute och sova dåligt. Ligga ute, tar det någon timme att få upp värmen och bli mer effektiv på cykeln. Skall dessutom packa ihop grejorna, det tar också tid!
Köpt två CatEye baklampor (batteridrivna), när det var rea, kan i princip vara tända hela trippen! Kommer eventuellt att köpa Garmin 1040. Märkte (iallafall på 1000 km:s rundan) att jag behövde lite kraftfullare laddare. Kortare tid att ladda, då jag är på rummet max 4 timmar. Ytterligare en framlampa, bra att ha i reserv. Samma som min ordinarie, går i värsta fall köras via PowerBank. Kommer att ha tre stycken PowerBank:s med mig. Inte att förglömma väggkontakt, med minst två uttag. Presta adapter, så jag kan fylla på luft i däcken (om det skulle behövas) på bensinmack.
Extra klossar, lite verktyg. Men jag är ingen mekaniker, men skulle kedjan hoppa så kan jag lägga på den igen, princip det jag klarar :-)! Tre burkar tätningsvätska, P-Zero som jag kör med, har varit enormt pålitliga. Inga punkteringar på cirka 2000 mil som jag cyklade i fjor. Har ersatt bakdäcket, men framdäcket har suttit på hela tiden.
Musette skall också leva, så i februari gör de service efter vinterkörningen och bikefit med tempopinnar. Sedan i mitten av juni görs ytterligare en service där alla slitagedelar bytas. Men det är inte bara för Sverige tempot skall ju cykla Vätternrundan också.
Ja det var väl planerna, ler!