Sverigetempot 2024

Sverigetempot 2024
Är det någon som åker upp med flyget imorgon bitti, 7:10 fr. Arlanda och har planerat transfer till Katterjokk med plats kvar? Bussen går ju inte förrän på eftermiddagen.

Sverigetempot 2024
Her er min liste. Diskuterer den gjerne.

Skulle ønske jeg hadde like god kontroll på transport med sykkel på tog og buss etter arrangementet.

Visa bilaga 708665
Det fungerar bra att ta cykeln, behöver inte vara nedpackad, på lokaltåg ”pågatåg” med Skånetrafiken tex från Trelleborg, 14 km rätt behaglig cykling, om det är till hjälp,

Sverigetempot 2024

Skulle ønske jeg hadde like god kontroll på transport med sykkel på tog og buss etter arrangementet.

Visa bilaga 708665

Skönt att se någon som har växelöra med sig och startar med ny drivlina ?. Jag hade haft med en pedalskruv också.

Att ta sig till starten på lopp är oftast det jag är mest nervös över, där har man inte själv full kontroll.

Sverigetempot 2024
För lite packlistor och gearcheck i tråden :).
1000024293.jpg

Jag tror att det kommer räcka med sportdryck, bler en burk till i dropbagen

Sverigetempot 2024
Jeg tenker å ha med en kilo sukker fra start, og en kilo til i drop bag. Kjørte 600 km på 600 gram sukker. Pluss naturligvis en del flere karbohydrater i fast form. Det var mer enn nok. Man brenner jo ikke 60 gram i timen på randonneurintensitet.

Sverigetempot 2024
Frugan undrar varför man inte kan köra "sån där dotwatching" på det här? För att de har ett annat fiffigt system, sa jag. Som jag själv inte riktigt begriper, ännu.

Fast varför har st inte trackers? Dyrt? Bökig logistik?
Det finns tracking på Sverigetempots officiella sida för anmälan och deltagarspårning. Den är - i stil med servicenivån på andra sätt - enkel och frivillig att använda, men brukar användas av de flesta deltagare, och officiellt på de (tre) bemannade kontroller som finns. Deltagare rapporterar sina positioner, och för de som saknar uppkoppling kan man också enkelt rapportera för andra deltagare.

Sverigetempot 2024
På Uppsala - Trondheim hade dom ett digitalt system där deltagarna kunde registrera sig för stämpling.
Kan inte "samma" system användas för dotwatch, kanske lite nära inpå för att införa ett sätt att officiellt stämpla, men rapportera position, kan ju bli ett test inför nästa runda eller unmapping
Det är precis samma system som används på Sverigetempot officiellt :-). Inte så tekniskt avancerat, men brukar ge en bra bild av var folk är.

Sverigetempot 2024
Invånarna i Sjötofta (309 km från Smygehuk) planerar att öppna en kiosk med korv med bröd, hamburgare, kaffe mm. Än så länge 8-9 juli, 6-22. Men kanske även nattöppet.

Hur ser intresset ut för ett sådant initiativ?
Låter trevligt. Jag kan lägga in den som frivilligt stopp i trackern om det blir av, med öppettider :-). Om invånarna är cykelnördar kan jag också visa hur de kan rapportera observerade cyklister.

Sverigetempot 2024
EN DELTAGARE SÖKER DÄCK!
En deltagare från Tyskland som cyklar upp och befinner sig i Kiruna har skadat ett däck. Han undrar om någon sitter på ett 35x559 Schwalbe Kojak eller motsvarande.

Har någon ett att avvara kan vi plocka upp det under måndagen från Västerås och primärt närmaste vägen till Kiruna dvs Gävle och E4+E10. Lycksele, Arvidsjaur och vidare fixar vi lätt som alternativ.

Hur ser det ut i era lådor?

/Peter, Sverigetempot

Sverigetempot 2024

Visa bilaga 708665
Bra att se någons annans lista. (min består av oläsliga postits) Hittade en ventiladapter i en av bra-att-ha lådorna. Hittade ett växelöra också. Det stod på min lista men vad hjälpte det.

Sverigetempot 2024
EN DELTAGARE SÖKER DÄCK!
En deltagare från Tyskland som cyklar upp och befinner sig i Kiruna har skadat ett däck. Han undrar om någon sitter på ett 35x559 Schwalbe Kojak eller motsvarande.

Har någon ett att avvara kan vi plocka upp det under måndagen från Västerås och primärt närmaste vägen till Kiruna dvs Gävle och E4+E10. Lycksele, Arvidsjaur och vidare fixar vi lätt som alternativ.

Hur ser det ut i era lådor?

/Peter, Sverigetempot
Sökandet är över. En happyit med bra koll på däckmodeller tipsar om ett Michelindäck hos TCM i Söderhamn. Perfekt! Happy i ett nötskal.

Sverigetempot 2024
Sökandet är över. En happyit med bra koll på däckmodeller tipsar om ett Michelindäck hos TCM i Söderhamn. Perfekt! Happy i ett nötskal.
Tänk på att de har snäva öppettider, så ni kan behöva ringa innan (de brukar dock vara flexibla)

Sverigetempot 2024
Vattentäta handskar och strumpor blir också blöta till slut och sen svåra att torka.

Jacka såklart, byxor typ Gore's men mest för att hålla värmen för blöt blir man ändå.

Packa allt vattentätt.

Torra strumpor kan höja livsgnistan.

Sverigetempot 2024
Uppdatering om Arvidsjaur - Slagnäs från släkting som körde förbi.

11,5 km grusväg, mestadels halvkass grusväg. Som status är nu så kan man troligen cykla försiktigt på större delen av sträckan särskilt i hjulspåren, men 1-2 km är såpass dåligt att man kanske måste gå. De arbetar för fullt och kan bli sämre om de bryter upp mer väg.

Sverigetempot 2024
Kartongerna såg inte allt för kantstötta ut när de kom ut från bagagehanteringen, även om etiketter som ”fragile” och ”denna sida upp” kanske inte resprkterades fullt ut i alla lägen. Hoppas att slippa lägga pussel med kolfiber ikväll.?
Tur det inte blev som när jag flög hem fr Nice en fredag för ett par veckor sedan. Bagagesystemet på flygplatsen pajade så inga väskor kom ut till planet, SAS bestämde att åka ändå. Väskorna skickades med flighten nästa dag (lördag kväll), på söndag kördes inget ut utan jag fick vänta till måndag eftermiddag innan Bring kom med väskan.

Tillbaka
Topp