Sverigetempot 2024

Sverigetempot 2024
Tröjor!

Cima Coppi har en maxad kalender resten av året. Den bärnstensgula tråden som den förra tröjan hade är dessutom slut på både deras eget och leverantörens lager men de har en beställning liggande. Leverantören tillhandahåller inte heller samma nyans så "årets" tröja kommer att ha en något mörkare nyans av gult. De beräknar att de får tråden "i början av 2025". Då hör jag av mig här igen.
Hur går det med tröja? :-)

Sverigetempot 2024
Nu har vi en tröja! Den är inte bärnstenfärgad för den tråden ingår inte i trådtillverkarens sortiment i år. Tråden skulle kunnat färgas specifikt för oss men det skulle ha krävts ett större antal tröjor än vad som kommer att säljas nu för att få ekonomi i det, enligt Cima Coppi.

Så, vi valde en färg som kommer att överraska och vi tog bort ett fält eller två. Hoppas att den känns som en Sverigetempot-tröja ändå (det står ju på bröstet och bakfickorna). Mejl till deltagarna har gått ut.

1747287204980.webp

Sverigetempot 2024
Supersnygg, men språknazisten i mig ger minus för att det ser ut som ett särskrivet ord "Sverige tempot" 🫣
Jag bekänner mig mer eller mindre till samma extremiströrelse men jag har lyckats att inte drabbas av upplevelsen av särskrivning. Det kanske har gnagt men jag har inte identifierat orsaken till det... Ingen av oss med något finger med i tillkomsten har yppat någon invändning. Det finns ett antal tröjor ute sedan 2021 också. Till nästa upplaga får vi resonera lite.

Sverigetempot 2024
"Men jag kör på ändå"?

Roddar ett lopp genom ett helt land, får kritik för design av tröja. Humor.
Kritisera @ostrand om du ska kritisera. Inte mig. Känns lite obehagligt. Vi pratar om tröjan nu, inte loppet eller någonting annat. Jag tycker att nazisternas uniformer var sketasnygga. Politiken var väl sådär. Man får liksom hålla isär grejerna.

Sverigetempot 2024
Jag bekänner mig mer eller mindre till samma extremiströrelse men jag har lyckats att inte drabbas av upplevelsen av särskrivning. Det kanske har gnagt men jag har inte identifierat orsaken till det... Ingen av oss med något finger med i tillkomsten har yppat någon invändning. Det finns ett antal tröjor ute sedan 2021 också. Till nästa upplaga får vi resonera lite.
Tröjan är fin. Det går inte att få tag i versioner med trekvartslång dragkedja längre. Tro mig, jag har letat. Synd, för de är mycket snyggare tycker jag, och med hel dragkedja blir det särskrivning hur mycket man än vill undvika det. Jag kunde inte leva med det så därför blev det tryck på ryggen istället.

Sverigetempot 2024
Kritisera @ostrand om du ska kritisera. Inte mig. Känns lite obehagligt. Vi pratar om tröjan nu, inte loppet eller någonting annat. Jag tycker att nazisternas uniformer var sketasnygga. Politiken var väl sådär. Man får liksom hålla isär grejerna.
Hen lär känna kritiken också! Citeringen av ditt inlägg var mest att du inte ville men ändå inte kunde låta bli.😛 Obehaget får man acceptera!

Sverigetempot 2024
Hen lär känna kritiken också! Citeringen av ditt inlägg var mest att du inte ville men ändå inte kunde låta bli.😛 Obehaget får man acceptera!
Kände mig mest utpekad. Och tröjan är ju en annan sak än loppet, eller hur? Man får inte ta illa vid sig av lite konstruktiv kritik kring design, och i fallet här går det ju knappast att göra något åt saken. Tyvärr. Modellen är ju som den är. 🤷🏼‍♂️

Jag ändrade ju hela vår tröja efter kritik från olika håll.

Sverigetempot 2024

En lösning på särskrivningen är att ha ett litet Sverigetempot på vänster sida under "bergen" (bärarens perspektiv) och ett stort på ryggen.

Sverigetempot 2024
Jag tillhör i normala fall de gamla surgubbarnas gäng och kan absolut irriteras på särskrivningar. I detta fall får jag dock säga att texten på tröjans framsida inte direkt stör mig.

Funderade lite på varför. En hypotes är att min definition av särskrivning snarast är "inkorrekt instoppande av mellanrum/mellanslag mellan bokstäver på plats där bokstäver annars kunde ha funnits".

Med den definitionen klarar sig texten på framsidan från att fällas av särskrivningsregeln genom att första t:et i tempot inte kan skrivas på platsen för dragkedjemellanrummet.

Säger inte att min hypotes är korrekt. Är mycket möjligt att jag skulle reagera på andra "påtvingade" särskrivningar, men jag kom inte på någon annan förklaring till min mjäkigt accepterande hållning i frågan.

Sverigetempot 2024
En lösning på särskrivningen är att ha ett litet Sverigetempot på vänster sida under "bergen" (bärarens perspektiv) och ett stort på ryggen.
"Sverigetempot" på ryggen är på något vis självklart, jag kan sakna det men då blir fickorna sömnader överflödiga. Eller inte. Facit facit, finns det ett facit? 😀

Det som ligger på höger ficka tycker jag är riktigt snyggt. Skulle man vilja ha den på framsidan för att kasta om grafiken, skulle den behöva göras mindre och om jag minns rätt blir det svårt att brodera så smått och samtidigt snyggt. Givetvis kan desajnen ha helt andra element. Riv ner, bygg nytt.

Sverigetempot 2024
Nej?
Är det audax, heritage, S/MB/OS/S eller everjourn?
Vet ej. V5? När jag klickar jag på bilden får jag fram en ny sida med fler bilder och nedan inklippt info:

Sverigetempot 2024 Jersey​

€151.00
This jersey is available for pre-order until May 21st. Please, read the details here.

Based on our best-selling V5 jersey, this Sverigetempot custom jersey is ideal for spring/summer/fall and cut with an aggressive, performance fit. When you have to pack light and spend long hours on the saddle, you need clothing that is comfortable and performs under a wide range of temperatures and conditions. This jersey for the members of CK Distans, the organizing club of Sverigetempot, features our exceptional lightweight merino and is ready to tackle any feat under the Swedish midnight sun.

About the Sverigetempot Custom Cycling Jersey:​

Tillbaka
Topp