Sverigetempot

Gunnar O.

Aktiv medlem
Sverigetempot
Hej alla långlopps-freaks.
Här är garanterat årets längsta långlopp i Sverige.
Nu på lördag 2/8 drar nämligen CK-distan igång Sverigetempot.
Banan är 204 mil lång med start i Riksgränsen och mål i Malmö !
Uppgiften om antalet deltagare har varierat men vi verkar bli åtminstone 7 startande + ev. ytterligare två.
Maxtiden är satt till 9 dygn
Vet inte om det kommer att gå att följa loppet på CK-distans hemsida.
Jag kommer i alla fall att göra en daglig rapport om mina strapatser till Ljusdals CK:s hemsida
>> lck.klubbstugan.net

Hej från Gunnar Ohlanders

Senast redigerad av en moderator:
Sverigetempot
Tackar så mycket för välgångshälsningarna !
Tar nattåget i natt till Riksgränsen. Cykeln väl dold i två stora sopsäckar för att kringgå SJ:s vansinniga cykelpolicy.
Det ser ut att bli skapligt väder första dagarna men kyligt och kanske kanske till och med medvind.
Det återstår att se om SMHI har rätt den här gången.

M v h. Gunnar

Sverigetempot
Hoppas att de har tur med vädret... Den här veckan blev ju verkligen olyckligt vald med facit i hand.... förra veckan hade varit fördelaktigare.. Kämpa på bara!!

Sverigetempot
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Men förra veckan hade nog blivit olidligt varm
> på dagarna.

Ja fast fan vet om jag inte föredrar det efter ett antal regniga turer i Frankrike och på hemmaplan kontra värme deluxe som i Portugal.....

Fast av rapporterna att döma har de inte drabbats ännu..... heja! heja!

Sverigetempot
Det är svårt att fatta hur långt det egentligen är. Helt vansinnigt faktiskt. :)
Jag är riktigt avis på de som kör, men samtidigt väldigt nöjd med att bara följa dem på nätet. Nåt år måste jag köra det själv. Får se när det blir.
/J

Sverigetempot
Jag siktade några av dom i Arvidsjaur. Snålblåst och 10 grader. Inget väder jag var sugen att cykla i... Nån av dom hade havererat bakhjulet och övernattade på Lappugglan i Arvidsjaur. Jag fick inte tillfälle att språka med honom. Men han såg sammanbiten ut :-)

Stalle

Sverigetempot
saltgurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Shit vad långt, ska dom cykla tillbaks o hämta
> bilarna sen också..?

Aj då, tror inte de tänkte så långt. =D

Sverigetempot
Oj det måste kännas skönt. Ska bli kul att höra vad han säger när han är i mål.
Starkt jobbat än så länge!! Heja heja sista milen nu!!

Sverigetempot
Man blir starkt imponerad av dom som gör sådana grejer man kanske skulle prova på det själv någon gång.Nää nu ska jag sluta drömma och gnugga ner mig i soffa.Heja Gunnar

Sverigetempot
Heja Gunnar! Hoppas du hittar sista biten utan vägnoter. Starkt jobbat!
/ Åsa

PS Henrik hejar och gläds oxå och är inte förvånad att rekordhållaren på sträckan vinner!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp