Sverigetempot

Sverigetempot
Härligt, stark prestation, STORT GRATTIS!!

Jag hade velat köra i år men man har ju annnat att göra också.... är nu så sugen så jag måste komm apå något sätt att komma i från nästa år........

Sverigetempot
da PEF skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man inte cykla Sverige på bredden, istället
> för på längden? Det verkar enklare.

Jo det kallas Stockholm - Götetborg :)

Sverigetempot
Grattis till Gunnar som kommit i mål efter denna jättebedrift! Men vilken skräll att Jan-Erik vann. Listigt att köra någon som sover. Grattis även till segraren!

/ Åsa

PS Henrik är förvånad...

Sverigetempot
Ha ha precis som i tour-etapperna så avgörs det på slutet. :) Grymt bra kämpat alla som körde.
Jösses vad sugen man är till nästa år....
Nu vill jag läsa långa härliga historier om resan genom sverige.
/J

Sverigetempot
Ja så var man hemma igen efter denna otoliga färd genom Sverige. Med låååånga dagar (och nätter) på cykeln och fylld med upplevelser och minnen.
Lite bittert att jag sov bort segern i Skövde. Jag hade helt enkelt för dålig koll bakåt trodde att Jan-Erik fortfarande körde med Lennart och Torkel som jag visste hade kört 7 mil fel på ett ställe.
Hade planerat att sova tre timmar i Skövde men när jag vaknade spöregnade det och jag sov ett par timmar till.
Jäklar vad överraskad jag blev sedan vid stämplingen i Hyltebruk när man frågade om jag också ville ha en stämpel. Någon hade stämplat 2.27 före mig. Att det var Jan-Erik visste jag inte förrän senare när jag var långt ute på Skåneslätten.
Jag förstod att det skulle vara omöjligt att ta in men körde ändå vidare stenhårt utan matpauser och gjorde mig inte ens tid att sms:a mina stämplngstider (ber om ursäkt för det).
Slutstämplade i Malmö 1.44 efter Jan-Erik.
Resan tog mig 5 dagar 16 timmar och 3 minuter.
Nu ska jag bara vila, sitta på altanen och slöa några dagar. -Ah det ska bli sååå skönt!
Återkommer innom en snar framtid med en utförligare berättelse om loppet.

M v h. Gunnar

Sverigetempot
Härligt cyklat!
Ser fram emot en utförligare rapport!

Själv skulle jag aldrig kunna genomföra ett liknande lopp om jag inte har sällskap hela vägen. Har för dåligt/inget lokalsinne, skulle garantera cykla fel. Lyckas till och med cykla fel till jobbet ibland, en sträcka som jag cyklar varje dag året om.

Sverigetempot
Mitt träningsupplägg var inte direkt inriktat på Sverigetempot. Utan är väl mer min årliga dos av cykling.
Men under vintern körde jag två distanspass i veckan med mtb på skogsvägar och skoterleder om vädret tillät.
20-milen i Västerås blev startskottet på ett antal 20 milare solo under våren. en del på varmare breddgrader (Florida). Körde en 60-milare t.o.r Norska gränsen. (Årlig tradition)
Försökte också köra en del intervaller med blandat resultat.
Ofta cykling till jobbet ca. 36 km. t.o.r året om. (Nattjobb)
Mycket mtb (helst långlopp). Klubbträningar under sommarhalvåret.
Dessutom många mil på tandem med min fru. Kom hem från en skön tandemtur i Slovakien och Ungern två dagar innan Sverigetempot. (Inget upplägg som rekomenderas)
Allt detta gör att jag de flesta år ligger en bra bit över 1 000 mil per år. -Lite nördigt ! Jag vet.

Sverigetempot
Riktigt inspirerande berättelse Gunnar! Jag blir riktigt sugen på Sverigetempot 2009 trots att jag lovat mig själv att 2009 blir ett ta-hand-om-huset-år.
/ Åsa

Sverigetempot
Jag vet precis hur det är. Jag bor snart i ett fallfärdigt hus.
Måste nog försöka ta mig ur mitt cykelberoende.
Vet du någon bra psykolog?
// Gunnar

Senast redigerad av en moderator:
Sverigetempot
Tack för raporten, Gunnar!

Du får det att låta så lätt och okomplicerat, nästan som en dagstur med lite kylig start.
Sugen blir man!

Tillbaka
Topp