Sverigetrampet 2.0 - Sub96 Attempt

GoranS

Aktiv medlem
Blir intressant att se hur han klarar att hålla tempot i natt och sen fram till första vilan som ska komma någon gång mellan kl 14 och 20 imorgon om han ska hålla sig till planen.

mhenry

Aktiv medlem
Degerfors nu. Verkar rulla på bra. Drygt 78 timmar och 1551 km kvar. Totalsnitt på 27,5 km/h. Fin väg framför honom nu mellan Degerfors och Karlskoga, om jag minns rätt. Verkar ha tagit en paus då han avverkat 2 km de senaste fem minuterna.

MAMTB

Aktiv medlem
Han verkar ju haft en bra disciplin att inte gasa på för hårt när det känns bra i början. Han har haft väldigt låg puls varje gång jag har kollat.

mhenry

Aktiv medlem
Det ser stabilt ut! Passerat Vansbro nu. Skitkul att se insta stories och få lite inblickar. Klarade han delmålet på 65 mil på 24 timmar som han pratade om i en story?

mhenry

Aktiv medlem
Han verkar ha sovit lite för ett par timmar sen. Undrar hur det ser ut med stopptiden. Finns den redovisad nånstans månntro?

Barrett

Aktiv medlem
Om jag har förstått det rätt planerar han för 4 st 90 min sovpauser + 2h stopptid utöver det. Dvs total stopptid på 8h

Gustav S

Medlem
Snittet nere i 25,6 km/h men farten för tillfället god. Någon som vet om snittet räknar in stopptid?
Angående vinden så verkar den vända igen vid Sveg-trakten och även Östersund, dvs svag medvind. Vid Dorotea möjligen svag sidvind i trakterna 1-3 m/s. Källa YR, har räknat rätt yxigt på hastighet/sträcka dock.

mhenry

Aktiv medlem
Snittet nere i 25,6 km/h men farten för tillfället god. Någon som vet om snittet räknar in stopptid?
Angående vinden så verkar den vända igen vid Sveg-trakten och även Östersund, dvs svag medvind. Vid Dorotea möjligen svag sidvind i trakterna 1-3 m/s. Källa YR, har räknat rätt yxigt på hastighet/sträcka dock.

Snittet på trackern verkar inte räkna med stopptid. Delar man antalet tillryggalagda kilometer med totaltiden blir det samma tal.

GoranS

Aktiv medlem
Snittet på trackern verkar inte räkna med stopptid. Delar man antalet tillryggalagda kilometer med totaltiden blir det samma tal.
Hm, menar du med trackern denna? https://umarasports.com/sverigetram...bd0d024d1&start_time=2020-06-08T08:00:00+0200

Om så är fallet är mitt intryck snarast att tiden inkluderar stopptid och inte bara rulltid. Om man tittar på en ögonblicksbild tagen 10.44 (se nedan) får jag att, tiden som anges är totaltid (=rulltid+stopptid) givet att han, såsom jag uppfattat det, startade kl 8 igår morse. Nu vet jag inte hur mycket stopptid han haft men nog lär han varit av cykeln mer än 1 minut!?

Om jag räknar ut snittet baserat på tiden (26:44:20) och sträckan som anges får jag 677,4 km/ (26+44/60+20/3600)h = 25,3 km/h, vilket matchar innehållet i snitthastighetsfältet.

Skärmklipp.JPG

mhenry

Aktiv medlem
Ja, precis. Det var det jag egentligen menade haha. Dvs. att det är ett totalsnitt som inte tar hänsyn till stopptiden.

mhenry

Aktiv medlem
På instagram (stories) sa de att han cyklat 70 mil för runt en timme sen. Två gånger dessutom. Sa de fel eller är trackern fel?

kitzblitz

Aktiv medlem
Konstigt hur enkelt detta känns när jag sitter här och tittar på. Jag verkar komma ihåg att det var betydligt jobbigare när jag satt på en cykel. (även om det var åt andra hållet)

bdn

Medlem
Jag som är fet och nybörjare på lvg kan knappt förstå hur han kan ligga på sån låg puls haha! Sjuk inspiration ger det mig iaf vilket alltid är bra :D

bdn

Medlem
Tyckte det såg ut som att han närmade sig Sveg sist jag tittade men nu är pilen flyttad tillbaka till mora?

GoranS

Aktiv medlem
Totalsnittet nere på 24,8 km/h. Behöver alltså, baserat på angivna 2046,5 km, hålla det över 21,3 km/h om målet på sub 96 h ska nås.

mhenry

Aktiv medlem
Jag som är fet och nybörjare på lvg kan knappt förstå hur han kan ligga på sån låg puls haha! Sjuk inspiration ger det mig iaf vilket alltid är bra :D

Han kör ju väldigt kontrollerat får man säga. Kolla effektkurvan på Strava från i går. Troligtvis inte så mycket över 200 W och bara max runt minuten över 300 W. Vet iofs inte vad han har för anaerob respektive aerob tröskel, men gissar på en bra bit över 300 W. Sen kör han ju på en tempohoj med snäll sittställning som är svår att sprätta med och inbjuder till jämn belastning i bättre fart. Pulsen är också svår att få upp när man cyklar så här långt och man får svårare att hålla värmen. Vilket han verkar ha drabbats av enligt nån story.

mhenry

Aktiv medlem
Inte mycket svängande kvar nu. E45:an hela vägen till Torne älv. Hur ser det ut vid gränsen? Enligt finska Gränsbevakningsväsendet är ju gränsen stängd till den 14 juni, se https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang. Antar att gränsen öppnar vid midnatt mellan den 13 och 14 juni i så fall. Och då kan han ju inte fullfölja rutten inom 96 timmar. Fast jag kanske räknar fel.

mhenry

Aktiv medlem
Antar att de har tänkt på det och att upptåget kan omfattas av "arbetsresa på grund av ett anställningsförhållande eller ett arbetsuppdrag". Simon är ju VD på Umara.

grondahl

Aktiv medlem
Antar att de har tänkt på det och att upptåget kan omfattas av "arbetsresa på grund av ett anställningsförhållande eller ett arbetsuppdrag". Simon är ju VD på Umara.

Enligt Masjevel kommer han vända och cykla tillbaka för att uppnå hela sträckan (om än inte slutmålet) om han inte kommer över gränsen.

" Skulle han inte få korsa gränsen skulle han vända och cykla återstående sträcka tillbaka för att nå de 205? milen enligt podden. "
Från post: https://happyride.se/forum/threads/sverigetrampet-2-0-sub96-attempt.3680545/post-3756711

mhenry

Aktiv medlem
Simon hade en mental svacka nyss och skulle sova men nu verkar han vara på väg upp för en ganska bra backe efter Orsa. Han kanske väntar med sömnen till efteråt, men förhoppningsvis piggnar han till av klättringen.

mhenry

Aktiv medlem
Men frågan är hur det känns. Han har stått still på samma ställe i 20 minuter eller så nu. Och nådde inte Noppikoski kl. 17 som planen var.

nieves

Aktiv medlem
Inte mycket svängande kvar nu. E45:an hela vägen till Torne älv. Hur ser det ut vid gränsen? Enligt finska Gränsbevakningsväsendet är ju gränsen stängd till den 14 juni, se https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang. Antar att gränsen öppnar vid midnatt mellan den 13 och 14 juni i så fall. Och då kan han ju inte fullfölja rutten inom 96 timmar. Fast jag kanske räknar fel.
Bara att skrika -Pois tieltä! Ur vägen, vilket också kan betyda off-road som också är ett alternativ ifall det första inte ger någon reaktion hos gränspolisen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer