Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
chrilla skrev:
-------------------------------------------------------
> kaleng skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Har sett att någon/några har SX Trailen och
> jag
> > skulle vilja veta vad den väger.
>
> Vad är en SX Trail?
>
Jag har fortfarande inte vägt ramen men jag är hyffsat säker på att den borde landa någonstans runt 3.7-4kg med 5th Element bakdämpen. Möjligt att den blivit liite tyngre 2006 pga. lite större bakdämpare från FOX, osäkert.
Min vägde 16.9kg drygt med den här specen. Gaffeln väger väl 2.7kg, däck/slang ca. 1.1kg/hjul, bakdämpen ligger på drygt 1kg och i övrigt får du väl se vad det sitter för delar på hojjen på bilden. Fälgarna är lite småtunga osv.
Det går att banda en hel del från det här utförandet.
Har inte vägt min någonting men den är just nu lite lättare/mer trailkittad än cals. Pike Air (sub 2kg), XT-vevar mm som är lättare än cals spec. Går utöver det utan vidare att lätta närmare ett kilo genom byte av hjul/däck och ungefär ett halvt till med byte av pedaler/styrstam/stolpe (inget av det jag kör nu är direkt lättviktigt).
Jag kommer iaf att göra tvärtom och slänga på tyngre prylar för mer gravitationsassiterad lek :-)