Sydskåningar möt upp kl 10 i Genarp

• Trådstartare Trådstartare Edward Kapusta
  • Start datum Start datum
E

Edward Kapusta

Guest
För alla hugade i sydligaste Skåne så är vi några MTB-are som utgår från parkeringsplatsen i Genarp kl 10. 1,5-2 timmar i moderat fart.

En st senior (modell äldre) startar 08.15 från Käglinge/Oxie och ifall han/hon vill samcykla i lugn takt till Genarp ca 34 km utmed Skåneleden så går det bra. Hör av dig på mitt mail så skickar jag en pdf-karta, annars kan vi träffas på parkeringen i Skabersjö ca 08.45 som passeras av undertecknad just då.
Efter turen i Genarp blir det lugn cykling hem. Totalt ca 90-95 km, ett bra långpass till Ränneslättsturen och efterföljande långlopp.

Hälsar Edward K
PS. Bokarna börjar slå ut och naturen formligen exploderar vid 10-tiden på Åsen. DS.

Hej,

Jag hänger gärna på imorgon.

När tror du att vi är tillbaks i Skabersjö? Det avgör om jag skall möta upp i Genarp eller i Skabersjö.

//
Ola

Hej Ola, antag att vi lämnar Genarp senast 12 då tar det ca 1 timme att nå
Skabersjö i ”medelfart” (svårt att definiera för mig men jag är en ganska
snabb motionär och tål långa distanser, men man får ju alltid anpassa sig). Om du gillar hårdkörning så kommer jag att ligga lågt, max 70-80% av min maxpuls
Principen är ”långt och lugnt”. Långt och hårt gäller endast tävlingar. Gärna
kort och hårt- vid andra tillfällen, annars spolierar man egentligen träningen, men det vet du säkert redan.

Kom tillbaks betr tid och plats.

Hälsar Edward K
Hur som helst startar jag 08.15 från min bostad i Käglinge/Oxie med lugn fart
till Skabersjö parkering som beräknas nås kl 08.45.
Det går ju att lämna Genarp tidigare förstås...

Edward; Körde den rundan förra fredagen. Jag hänger gärna med nästa gång, idag "hänger" jag mest efter ett 30-årskalas igår.

/Ola

Missade tyvärr detta inlägg med en dag, hoppas du hör av dig nästa gång det är tid för en ny tur. möter då upp i Genarp. / Tommy

Precis som Gubben ovan, missade jag detta inlägg. Är mkt intresserad att hänga med nästa gång! Möter i så fall upp antingen vid Skabersjö eller i Genarp. Bra initiativ!

/Peter

Tillbaka
Topp