Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det med doping och koffein numera, är det med på listan?
För min egen del så brukar symtomen bli:
- skakig / darrig
- kallsvettig
- lätt illamående
Nej inte dopingklassat längre. Togs bort från listan för runt 20 år sedan.Hur är det med doping och koffein numera, är det med på listan?
Perfekt beskrivning av 3 red bull under en timmes tenta :D helvete va man mår senFör min egen del så brukar symtomen bli:
- skakig / darrig
- kallsvettig
- lätt illamående
Somliga effekter, men inte nödvändigtvis den rent fysiologiskt prestandahöjande.Effekten på en normalt kaffedrickande svensk är betydligt mindre än på ovant decaffedrickande folk.
För mig känns det efter 7 dygns avhållsamhet. +400km/24h är då jag planerar in koffeinet i cyklingen.Kollade lite o tydligen får man en bättre effekt av koffeinet om man intar det efter 14 dagars uppehåll inför ett event. (Källa Träningslära ).
Känns väl bra också när man får häva kaffeabstinensen.För mig känns det efter 7 dygns avhållsamhet. +400km/24h är då jag planerar in koffeinet i cyklingen.
Jo det är ofta en grej som man kan se fram emot. Det har också slagit fel p.g.a trötthet då jag glömt bort att sovstoppet endast varit 3h bort och överdoserat koffein innan. Jättekul att ligga och vrida sig i sängen och få 3h istf 5-7h sömn som planerat.Känns väl bra också när man får häva kaffeabstinensen.