Täby 40-milare (27/4)

GoranS

Aktiv medlem
Täby 40-milare (27/4)
Hittar ingen tråd om kommande helgs begivenhet i den stockholmska randonnécyklingscirkusen, så, ...

Vilka ska köra?
Blir det en tur med sommarantydning som gårdagens 30-milare eller kommer Kung Bore att göra ett ovälkommet besök?
Blir det ett massivt startfält nu när den nästa längsta kvalificeringsdistansen för PBP öppnas upp för året i Stockholm eller avvaktar massorna senare evenemang?
:

Praktikaliteter står att finna på http://stockholm.randonneurs.se/wp/breveter/

(För egen del planerar jag att avnjuta detta evenemang i internetcyklingsformatet så jag hoppas på en frekvent och kärnfull live-rapportering från deltagarna.)

Täby 40-milare (27/4)
Jag som nog tar mig runt på sisodär 20-24 timmar funderar lite på packning. Kanske är värt att införskaffa sig en styrväska. Såg på nätet att ortlieb har en 5 liters som verkar smuff.
ngn som vet var man kan hitta i STHLMStrakten? har googlat som en tok.

Täby 40-milare (27/4)
NotReallyGunde sa:
Jag som nog tar mig runt på sisodär 20-24 timmar funderar lite på packning. Kanske är värt att införskaffa sig en styrväska. Såg på nätet att ortlieb har en 5 liters som verkar smuff.
ngn som vet var man kan hitta i STHLMStrakten? har googlat som en tok.

116 på Östgötagatan har iaf tidigare sålt bra väskor från Restrap. Värt att kolla upp.

Täby 40-milare (27/4)
emilh sa:
NotReallyGunde sa:
THNX
Restrap har en, vad det ser ut som, mysig gottepåsehållare, såg att Urban bikewear ska ha den, de ligger ju typ vägg i vägg. https://www.urbanbikewear.com/vasko.../food-accessory-pouches/restrap-stem-bag.html

En sån har jag. Använt vid ett par längre turer, den är smidig att fylla med smågodis och att ha telefonen i vid laddning från dynamo.

Finns även en enklare variant på Decathlon för hela 59kr

Täby 40-milare (27/4)
Jag spår en rask inledning efter att Stockholm passerats med lite långsammare avslutning med tanke på den prognosticerade östliga vinden.

Täby 40-milare (27/4)
Havoc 5 sa:
Kan vi inte senarelägga starten ett par timmar?
Det är ju asjobbigt att kliva upp så här tidigt!?
Med start klockan sju och solnedgång halv nio innebär det 13.30 om man ska klara sig utan cykling efter solnedgång. Låter inte heller helt ojobbigt.

Täby 40-milare (27/4)
GoranS sa:
Havoc 5 sa:
Kan vi inte senarelägga starten ett par timmar?
Det är ju asjobbigt att kliva upp så här tidigt!?
Med start klockan sju och solnedgång halv nio innebär det 13.30 om man ska klara sig utan cykling efter solnedgång. Låter inte heller helt ojobbigt.

Haha, näe jag vet.
Ville bara gubbgnälla lite.
Tror det kommer bli en fin dag så snart solen tittar fram.

Täby 40-milare (27/4)
Täby 40-milare (27/4)
NotReallyGunde sa:
V-ås kommer vi ju passera, man kanske skulle köra den med på vägen liksom :)

Om det inte skulle passa bra imorgon finns ju alltid 17 och 18 maj i Västerås. På fredagkvällen värmer vi upp med en 20-milare sedan fortsätter vi med en 30-milare på lördags morgonen. Så praktiskt ordnat att de som behöver använda maxtiden på 20-milare inte behöver stå och bli stela på morgonen utan kan gå direkt till starten på 30-milaren.

Täby 40-milare (27/4)
jonas-ni sa:
NotReallyGunde sa:
V-ås kommer vi ju passera, man kanske skulle köra den med på vägen liksom :)

Om det inte skulle passa bra imorgon finns ju alltid 17 och 18 maj i Västerås. På fredagkvällen värmer vi upp med en 20-milare sedan fortsätter vi med en 30-milare på lördags morgonen. Så praktiskt ordnat att de som behöver använda maxtiden på 20-milare inte behöver stå och bli stela på morgonen utan kan gå direkt till starten på 30-milaren.
Om ni arrangerar med motsvarande upplägg fast sex timmar mellan 20- och 30-milsstarterna undrar jag om ni inte kan lyckas få upp den skånska randoeliten. Har hört att de inte bangar en randoutmaning.

Täby 40-milare (27/4)
Stallarholmen bör ju vara passerad med rätt god marginal så frågan är nu om det dyker upp något livstecken från Köping. Brukar väl kunna vara lunch där,så hoppet lever för oss internetcyklister.

Täby 40-milare (27/4)
Torshälla :-)

Bilagor

• 20E71615-671A-4A30-9F9C-270E423E71DC.jpeg
    20E71615-671A-4A30-9F9C-270E423E71DC.jpeg
    303.4 KB · Besök: 92
Täby 40-milare (27/4)
8.40 i åktid nu. Jag gissar att Köping (21 mil) är passerat och att täten är på väg mot nästa stämpling, d.v.s. Enköping (28 mil).

Täby 40-milare (27/4)
Ja, det blåser på en skaplig ostlig vind här i Uppsala nu, och enl SMHI ska den ligga på i 2-3 timmar till innan den börjar lugna sig.

Tillbaka
Topp