Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad häftigt! Jag är verkligen avis.Gjorde, medan jag jobbade. Efter någon tid blir morgoncyklister rätt samstämda, när det gäller tider. Vi var några som alltid mötte upp, vid samma bro-/ tunnel-fäste. Igenkännande leenden, och swdan snabbt på! :) Året om, oavsett oväder. Lågkonjunkturer, ohälsa och varsel ändrade successivt på gruppen. Men det var kul, medan det varade.
Som novice fattade jag först inte att Pogacar är en cyklist?Jag brukar alltid tävla mot Pogacar, MvdP och Ganna när jag pendlar. Fortfarande obesegrad då de konstant DNS:ar. De vågar förstås inte möta mig ett pendlingsrejs.
Det är lite som dans, kan vara svinjobbigt, men skall se enkelt ut och man skall prestera med ett förnöjsamt leende på läpparna!Tack det var helt perfekt. Måste gå igenom hela listan. Man ska cykla om med stil och inte frusta och stånka som om man håller på att dö. Då var man svagare den dagen. Höfterna ska vara stilla, ryggen också orörlig. Man kanske tar i som ett svin men det får inte synas.
Jag som pendlar på emtb blir ibland tävlad med av cyklister med lycra och tunna däck. Ibland hör man hur de flåsar och tar i lite extra, gärna i uppförsbackar. Därefter kan de ligga en bit framför en i ungefär samma fart rätt länge, men det var visst viktigt att köra om.
Det är ganska sällan jag blir omcyklad av pendlare. Det händer ibland och då oftast från cyklister som ska visa sig på styva linan i typ en uppförsbacke. Sen är de helt slut. Finns dock gamla pendlarrävar som har imponerande tryck och uthållighet. Jag har inga problem med att bli omkörd själv men tycker det är fjantigt när gubbar som jag cyklar om blir kränkta och sen måste cykla om mig och sen bränner på som as till nästa vägskäl då de viker av. Men absolut tycker jag det är kul att småjaga någon en bit bort gärna en längre sträcka. Ger en bra indikator på flåset. Men annars har jag som mål att hålla en jämn relativt hög fart men utan att jag får pump i benen. Vill springa en kväll i veckan och cykla mtb 1-2 ggr per vecka och då funkar det inte för mig att dessutom rejsa sönder benen på pendlarn varje dag.Ibland har jag en cyklist långt bort som ett mål att jobba mot. Andra tillfällen men väldigt sällan kan det bli verkligen tävling där man kör om varandra om vart annat. Ser bara en cyklist med racer och cykelskor som en vinst.
Man öser bara på där det går vilket det gör stora delar av min rutt. På nya jobb sträckan blir det fullt ös hela tiden.Ska man tävla måste man ju vara minst två. Iom att jag inte tävlar kan således ingen tävla mot mig heller. Tävla på pendling låter ju f.ö. helt vansinnigt, iom att det säkerligen finns en massa annat folk och trafik i rörelse.
För mig var det ganska uppenbart att det var med glimten i ögat och inte att man stannar andra cyklister och frågar om de vill rejsa med tidtagning typ..Ja det avser "Tävlar" med glimten i ögat.
I lackarebäck backen på min pendlarsträcka försöker jag inte ens när det gäller elcyklar. För svag för att hålla 20 eller något när det blir 13% lutning?Ja det avser "Tävlar" med glimten i ögat.
Ja. Men alla har inte förstått att det inte bokstavligt är tävling, som att man struntar i vett och etikett och riskerar kollision med gående eller andra cyklister.För mig var det ganska uppenbart att det var med glimten i ögat och inte att man stannar andra cyklister och frågar om de vill rejsa med tidtagning typ..
Alltid musik i mina öron men tar inga risker. Jag tycker att många elcyklister däremot tar risker, ingen fingertoppskänsla för hur snabbt man ska cykla bland mycket människor.Undra hur många olyckor sådant tänkande/tävlande skapat?
Jag vet att jag själv iofs. är likadan och gärna tryckte på mer än hälsosamt & klokt ibland, men gäller att tänka på att det aldrig är värt att "chansa" och finns många oberäkneliga också. Gående med hundar och koppel är också läskigt.
Har varit med om att folk kommer i 25-30 knyck ut ur tunnlar där det är korsning rätt efter. I Sthlm var Bergshamra-leden/E4:an/Järva krog sånt ställe där det är rätt skymda tunnlar/tunnelutfarter där jag sett idiotiska utfarter, omkörningar och "pendlingstävlande".
Musik i öronen är också nåt som jag iofs. gärna har, men vet är dum risk att ta, egentligen...
Undra hur många olyckor sådant tänkande/tävlande skapat?
Vita bönor kan väl vara din vänalltså jo ja nja men visst. kommer det en hjulsugare tar man ju i lite så denne får slita lite
Ja. Man får ju panik av sådant, dessutom är jag minimalt klädd och behöver producera värme. Och vidare har man inte hur mycket tid som helst att spendera. Pendlingen måste gå så fort som möjligt. Det är inte 5 km som ska avverkas.Noll? Ibland tror jag det till och med räddar liv. Jag samsas med folk som cyklar i motsvarande rask promenadtakt, risken att dö av tristess vore närmast akut om man stannar bakom dem. För att inte tala om att kadensen riskerar bli ensiffrig...
![]()
Tror nog jag trycker mer på pendlingen än på klubbrundor. Hade 31.2 i snitt på nya penderutten, så hårt har jag aldrig tryckt på en klubbrunda. Men det finns såklart andra snabbare klungor, hisingens snabbgrupp som inte är kopplad till förestående tävling är 28-30Nej.
Det finns träningar för sådant, De sker inte på pendlarstråken.