qma
Aktiv medlem
Tätningsvätska 2018
xyklisten sa:Kör samma metod med en liten flaska och fyller genom ventilen. Både med stans och stans race. Upplever att race sätter igen ventilerna efter ett tag så man får göra rent då och då.qma sa:Jensen sa:Kört med stans o maxxis i 3 säsonger utan problem. Men stans innehåller kanske inte ammoniak?
Även kört med stans i säkert 12-13 år. Eller sen de kom. Ännu inte haft något problem med ergade ventiler som nån skriver.
Kör notube race. Tätar stora hål. Enda negativa jag kan komma på ä att den inte går att fylla på via ventilen. Men ”gamla” metoden me att öppna däcksidan ä ju inte direkt svår heller.
Jo Stan's innehåller ammoniak, men jag kör oxå Maxxis med det utan problem. Teoretiskt ingen möjlighet att få ett nytt däck om det skulle hastigt delaminera, verkar vara en ok risk.
För mig går det bra att fylla på Stan's Race genom ventilen. Skruvar ur kärnan och fyller med en gammal Conti RevoSealant-flaska som passar bra mellan ekrarna och ner i ventilen.
Det kan nog sätta igen sig ordentligt, men jag har varit förskonad - nån gång har det varit lite dåligt flöde av vätska vid påfyllning, men då har det räckt att pilla lite. Har för mig att jag använde en tandpetare.