Tävling: Grycksbo MTB Enduro

Hej, det kanske vore bra om du la upp deltagarlistan i första inlägget, gärna med vilken ort också. Då blir det lite lättare för folk att samordna transporter också :)

Hmm, skrev nog inte min ort i anmälan... jag bor i Karlstad (Forshaga)

UrTomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Kung Stalle, Luthman photography, Nilsen:
> Det måste ju gå att lösa! Min familj,
> bestående av en totalt cykelointresserad fru och
> en son på just nu 9 månader (väldigt
> cykelintresserad), ställer ju upp som
> funktionärer! Ni har väl diskat, städat och
> gett frun frukost på säng hela vintern så att
> ni kan ut och cykla hela sommaren? :)
> Skämt åsido, om det finns något som skulle
> underlätta för er att vara med, så säg till!
> Funderar t.ex. på att senarelägga starten på
> lördag till exempelvis 13.00. Skulle det hjälpa?
> Eller ta med familjen! Finns ju Falu gruva att
> kika på! Finns hästintresse så har vi hästar i
> alla storlekar som de kan stå och klappa medans
> ni cyklar!

Starttiden är inget problem, mina päron bor inom ett par mils radie från Grycksbo. Utan det är mer det att jag redan har bokat upp flera helger för cykling. Nya LL, Suggan, Vasan, Högbobiken m.m Och en hel helg till kan nog bli trixigt att förhandla till mig... Men ingeting är omöjligt, som Gunde skulle sagt.

Jag har full förståelse att man prioriterar familjen framför cykling, det är trots allt den som (förhoppningsvis) finns kvar när snön lägger sig igen :)

Men, sen hoppas vi att Gunde vet vad han pratar om förstås!

Antar att det är lite dumt att skicka in sin anmälan nu vid 23-tiden, så den dimper ner imorgon. Tydligen är vi flera som gör anspråk på sistaplatsen. Det kan bli en spännande helg.

Hur blir det med boende? Hur många stannar kvar på vandrarhemmet och hur många drar hem och sover på kvällen? Funderar på om man ska vara kvar och ha trevligt med nån öl eller två nämligen.

Mycket passande att tävlingen går samtidigt som första eventet i EnduroWorldSeries :).

En liten verifiering, min anmälan, där jag bad om plats på vandrarhemmet, innebär också bokning av plats på vandrarhemmet? Jag behöver inte boka rum på vandrarhemmet separat?

/Niklas

Per-Erik:
Hittills är det två som stannar kvar, sen är vi ju två som bor i Grycksbo. Jag hoppas på trevlig samvaro i samband med grillningen, om inte annat! Kanske går att lösa med samåkning på kvällen annars?

theBrand:
Hoppas de får till sin tävling då, så att inte alla kommer till Grycksbo i stället :-)
Vandrarhemmet är bokat och klart!

> theBrand:
> Hoppas de får till sin tävling då, så att inte
> alla kommer till Grycksbo i stället :-)
> Vandrarhemmet är bokat och klart!

Kanon!

Har lagt in ett förslag på att fru och barn åker till svärföräldrarna den helgen, och släpper av mig i Falun på vägen. Det verkade inte helt omöjligt att det kan bli så... Men jag avvaktar med anmälan till loppet.

Hur har ni tänkt att mäta tiden? När vi körde Igges Enduro i Änggården, förra året, körde vi med synkroniserade väggklockor där vi skrev upp absolut start och stop. Tyvärr blev det rätt stressigt när efterkommande kom ikapp och gick i mål nästan samtidigt. Vi fick inte heller resultat direkt efter tävlingen. Ett tips är låta tiderna i första heatet bestämma när folk skall starta senare.

Ungefär vad vi har tänkt! Men vi kör nog med tidtagarur och walkie-talkies/mobiltelefoner vid start och mål, och klockslag som backup. Ev. så blir det en kort kvalsträcka för att bestämma startordning då första sträckan är väldigt lång!

42Hz:
Fundera inte för länge bara, om du tänker vara med :-)

ogge:
Det finns plats kvar! 3 st när jag räknar dig som anmäld :-) Skicka ett sms till mig med ditt namn, så får jag ditt nummer också!

Viss punkarisk är det, speciellt om man kör hardtail. Det finns mycket sten i Grycksboskogarna! Det finns möjlighet också att skicka med slang m.m. med funktionärerna, om man inte vill ha alla i ryggsäcken :-)

Äh då får det bli 160g i sådana fall och 200g i reserv. HT ftw! ;)

Nej, ut med blåslampan i spåren nu! Tiden går alldeles för långsamt....

/G

Ja, om nån sponsrar med gas så kan jag smälta hur många mil stig som helst :-)

ogge:
Skicka ett sms till mig om du vill vara med, börjar bli ont om plats så jag behöver veta om du blir med eller inte!

Kung Stalle kanske? Du har ju lovat att sponsra med en omgång maktkakor till den som först fixar en tvådagars endurotävling! Jag räknar givetvis med att mina sponsorer finns på plats ;-)

UrTomas skrev:
> Kung Stalle kanske? Du har ju lovat att sponsra
> med en omgång maktkakor till den som först fixar
> en tvådagars endurotävling! Jag räknar givetvis
> med att mina sponsorer finns på plats ;-)

Ja håll den åt honom så ska jag tjata... =)

Nu verkar det som att jag inte lämnar Svedala förrän efter helgen! I så fall måste jag ju bara köra detta som genrep. Grycksbo matchar väl lätt centralmassivet? :)

//Kristin

Kristin skrev:
> Grycksbo matchar väl lätt centralmassivet? :)

Håller tummarna för att svaret på den frågan är ja. Har visserligen bara cyklat en gång i Massif Centrale men då var det såhär mulligt:
IMG_0038.JPG

Påminn mig några dagar innan racet så kan jag ta med en karta över delar av Massif Centrale. Col du Hundsruck kan vara ett av de coolaste bergen som finns.

Grycksbo matchar säkert Centralmassivet på ett lysande sätt!
Men det slår inte Cevennerna och absolut inte Millau-bron!

67796901.jpg

Jag hoppas att ni inte fastnar i Centralmassivet Kristiin, för då missar ni både racet o bron :(

/S

Haha, min kunskap om fransk geografi är tydligen något bristfällig ;). Men vi kommer förhoppningsvis ha ett par dagar extra runt tävlingen då vi hinner utforska området lite mer.

Peter: det där såg heeelt magiskt ut! Jag tar gärna emot karttips.

//Kristin

Nu är det fullt! Kristin norpade åt sig den sista platsen!

Om det finns fler intresserade så kan ni anmäla ert intresse ifall att det blir avhopp.

Jonas Jansson skrev:
> Jag pratade med Chris Ball igår, och han menar
> att man alltid får tidsavdrag för stålram i
> endurotävlingar. Gäller det även i Grycksbo?

Om du plockar av alla delar och kan uppvisa en högre ramvikt än mina 3,2 kg ;)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp