Tävling: Grycksbo MTB Enduro

jo nog är man mör alltid. Pjuh. Men kul som fan!

Starten på SS2 (tror jag det var)
20130518_155343.jpg

Starten på SS4
20130518_183532.jpg

Ser ut som fina spår, var i Grycksbo hittar man dom? Har åkt på SMK Dalas endurospår i Grycksbo några gånger, är ni i närheten av dom och cyklar någonting?

Här kommer lite bilder från den första fantastiska dagen!
Resten ligger här: https://www.dropbox.com/sh/jp0jord0cskj8cf/yVP-hz_m8U
Dock är alla oredigerade och det var lite lynnigt ljus så om det är någon som behöver hjälp med att fixa till sin favoritbild är det bara att beepa.

/Ville

Bilagor

• P1020555.JPG
    P1020555.JPG
    149.2 KB · Besök: 51
  • P1020562.JPG
    P1020562.JPG
    161.8 KB · Besök: 54
  • P1020580.JPG
    P1020580.JPG
    155.3 KB · Besök: 47
  • P1020603.JPG
    P1020603.JPG
    133.9 KB · Besök: 49
  • P1020610.JPG
    P1020610.JPG
    126 KB · Besök: 55
  • P1020626.JPG
    P1020626.JPG
    164.4 KB · Besök: 50
  • P1020637.JPG
    P1020637.JPG
    162.1 KB · Besök: 48
  • P1020654.JPG
    P1020654.JPG
    151.3 KB · Besök: 47
  • P1020666.JPG
    P1020666.JPG
    148.6 KB · Besök: 54
  • P1020677.JPG
    P1020677.JPG
    59.6 KB · Besök: 46
Så himla ägig dag så det är inte riktigt klokt. Och det kommer bli ännu bättre imorgon! Fast fan vet om jag kan köra i linne då, har som väntat bränt axlarna sönder och samman.

Finns heller inte ord för hur episk grillplatsen var. Årets första dopp avklarat också och det var inte ens kallt.

//Kristin

Grym dag med sträckor i toppklass!! Bra rekat av arrangörerna! Tur att det är en hel dag kvar, jag är inte mätt på Grycksbos stigbuffé.

Bra badbild också! :-)

Senast ändrad:
Medan alla bilder håller på att laddas upp så slänger jag även upp rundan i KML-format i Dropbox-katalogen (även är Falun t/r med) och en skärmdump.

Bilagor

• Grycksbo-MTB-Enduro-dag-1.png
    Grycksbo-MTB-Enduro-dag-1.png
    86.2 KB · Besök: 47
Klen bild på en nedförsbacke. Men det är landningen efter sluthoppet på sista sträckan. Tur jag drog åt styrstammen innan... :)

/G

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    120.1 KB · Besök: 42
Svårt att se på bilderna hur det ser ut på riktigt! Dubbelpunka på kvalsträckan och några enkelpunkor talar sitt tydliga språk! Liksom att de som ligger i topp kör 26:or med ca 160 mm slag!
Och idag ska vi ha minst lika kul!

Jag skulle säga att en fs med runt 140-150 är ett bra val. Men starka ben är en given vinnare.

Edit: tvåa på bollen. Värt att nämna är också att de som Urtomas nämner tävlar i downhill och det ger en bra fördel på många stigar.

Senast ändrad:
Hoppas att ni får en lika grym dag idag! Jag blev tyvärr en av avhopparna då balansräkningen mellan antalet föräldrar i hemmet i förhållande till skjutsande och fixande med barnen inte föll ut som beräknat.
En stor eloge till tävlingsledningen som rekat grym åkning och arrangerat så bra!

PS Hemskt trevligt att träffa er allihop - vilket kul gäng det var! DS

Senast ändrad:
La upp dagens bilder också i samma mapp. Det blev dock inte så många då jag mest filmade idag. https://www.dropbox.com/sh/jp0jord0cskj8cf/yVP-hz_m8U
KML-filen för dagens runda finns snart även den i samma mapp (längst ned)

Och jag kan också bara stämma in i lovsången jag också! Fantastiskt arrangemang, och vilka priser! Nästan så man siktar på Skogaholmslimpan nästa år!

/Ville

Bilagor

• Grycksbo-MTB-Enduro-dag-2.png
    Grycksbo-MTB-Enduro-dag-2.png
    105.1 KB · Besök: 61
UrTomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är det för övrigt slut på hardtails...

Vad hände med alla hardtails?? Jag var ju baa en av tre som avstod dagen trodde jag :) Han (den otursförföljde) som körde en kolfiber-Giant HT var väl med. Såg han på en bild i alla fall. Eller gav cykeln upp? :/

Ni ser ut att ha haft en fantastisk dag! Som sagt, grymt arrangerat!

Hoppas ni lägger upp lite tider, pallplaceingar och ja, allt! :)

/G

Senast ändrad:
Helt fantastiskt amazing bäst bäst bäst är väl typ hur jag kan sammanfatta det hela. Alla, såväl arrangörer som deltagare som hästar som vädergudar, har varit så himla fina och gulliga och söta och glada hela helgen. Frankrike får fan svårt att toppa det här.

Särskilt tack såklart till arrangörerna för jobbet ni lagt ner. Fantastiskt! Även tack till huvudsponsorn Kung Stalle, det var uppskattat.

Puss & Kram till alla inblandade
//Kristin

Chrissofsweden skrev:
> UrTomas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu är det för övrigt slut på hardtails...
>
> Vad hände med alla hardtails?? Jag var ju baa en
> av tre som avstod dagen trodde jag :) Han (den
> otursförföljde) som körde en kolfiber-Giant HT
> var väl med. Såg han på en bild i alla fall.
> Eller gav cykeln upp? :/
>
> Ni ser ut att ha haft en fantastisk dag! Som sagt,
> grymt arrangerat!
>
> Hoppas ni lägger upp lite tider, pallplaceingar
> och ja, allt! :)
>
>
> /G

Kroppen gav upp, hade ingen energi i kroppen och var allmänt förstörd. Mådde verkligen inte bra när jag kom hem...

Mathias B skrev:
> Chrissofsweden skrev:
> -----
> > UrTomas skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nu är det för övrigt slut på hardtails...
> >
> > Vad hände med alla hardtails?? Jag var ju baa
> en
> > av tre som avstod dagen trodde jag :) Han (den
> > otursförföljde) som körde en kolfiber-Giant
> HT
> > var väl med. Såg han på en bild i alla fall.
> > Eller gav cykeln upp? :/
> >
> > Ni ser ut att ha haft en fantastisk dag! Som
> sagt,
> > grymt arrangerat!
> >
> > Hoppas ni lägger upp lite tider,
> pallplaceingar
> > och ja, allt! :)
> >
> >
> > /G
>
> Kroppen gav upp, hade ingen energi i kroppen och
> var allmänt förstörd. Mådde verkligen inte bra
> när jag kom hem...

Hehe kudos ändå! Mina händer värker, revbenen värker men sjukt glad och ännu mer cykelsugen än tidigare!

/G

Jag lyckades bryta in växeln i bakhjulet när jag kom hem igår och under riktningen av örat brast det! Så nu måste jag ha ett öra. Hoppas alla hade en bra helg. Stort tack för ett bra arr.

Senast ändrad:
Jag stämmer in i hyllningskören. Från första tramptagen på kvalsträckan till de sista kraftlösa tramptagen på sista sträckan idag var det helt sjukt bra. Superstigar, trevliga människor, snälla hästar och ett lagom tempererat bad. Det var länge sen jag gjorde nåt så jobbigt som var kul hela vägen. Stort Tack!

När freddan och jag rullade in i vallentuna för en timme sen utbrast vi båda unisont och besviket: "vad platt det är".

Allt positivt som man kan skrivas till arrangörerna! Det roligaste jag gjort på två hjul.
Skulle dock ljuga om jag inte fortfarande stör mig på punkan som kostade mig en pallplats. :-)

Riktigt skoj (som vanligt) att träffa happy-folk och icke-happy-folk. Kul och trevlig stämning hela vägen.

UrTomas lägger väl upp senare kan dock tänka mig att han pustar ut nu.

Men topp 5:

1. Anton Karlsson Falun
2. Isak på Pitchen
3. Mathias Wilhelmsson
4. Bengt Luthman
5. Jag

Senast ändrad:
Tycker att det ska nämnas att Anton som tog hem det är 16 år och läser DH på gymnasiet. Men han kunde uppenbarligen mer än att köra fort utför, riktigt vass!

Tack för kampen om sekunder Anton(vet inte om du hänger här på Happy dock, men annars får nån hälsa), jag har aldrig pressat mig eller Banditen så hårt utför. Allt som gick i skallen utför var, "fan här kör han säkert fortare, måste trampa mer och öka!" :-)

Jag kommer att lägga upp tider så fort jag hinner, blev en återhämtningskväll :)

Efter att ha samlat ihop och sorterat alla intryck efter helgen så är en sak säker: vardagen kommer aldrig mer att bli sig lik! Antagligen kommer folk i min omgivning att undra varför jag går runt och ler hela tiden och varför jag inte tar så hårt på världsliga problem. Svaret kommer att vara enkelt och format som en frågeställning: Har du testat att cykla 8 mil en helg? På stökiga skogsstigar? Tillsammans med positiva och glada människor som delar din passion? Inte? Då kommer du aldrig att förstå varför!

Tack till alla som kom och kämpade och höll humöret på topp genom hela tävlingen! Jag har haft det fantastiskt roligt! Ni är välkomna tillbaka nästa år :)

Låter som att man missat ett helt fantastiskt evenemang. Blir det en repris ska jag absolut se till att ta helgen ledig och komma upp från Göteborg :)

Bara att fylla i, det här blir svårt att toppa, fantastiskt ordnat Thomas!

Och vilket skönt gäng vi var, och kul att träffa lite Happy-folk "på riktigt".

Tack igen för lånet av frambromsen Kristin!

P.S.
Killen som kom tvåa hette Isak.

Vill stämma in i tackvisorna av den saliga kastratkören till arrangörerna! Grymt jobbat!

Är dessutom grymt nöjd med min niondeplats! 9a i världsmästerskapen i Grycksbo mtb enduro är ju inte helt fel;:D

Ser ut som att ni har haft sjukt roligt, verkar häller inte varit någon barnlek med tanke på att folk fick kasta in handduken ;-) kan man hoppas på att det dyker upp någon eller några film klipp också kanske ;-)

Tillbaka
Topp