Tävling: Skogens Konung Karlstad 11/10

KONAmi

Aktiv medlem
Samling 10.00 vid rackethallen på Våxnäs

Skogens konung för er som inte var med förra gången:
Etapplopp med ca 7-10 sträckor på vardera 500-1000 meter i väldigt varierande terräng. Poäng samlas på varje sträcka och ett sammandrag räknas sedan ihop. Förra omgången hade vi 9 st sträckor och Eknor gick hem med den åtråvärda trofén(en guldälg) och JoMenSåAtt fick hederspriset på sista sträckan i form av en egen backe uppkallad efter sig.

Denna upplagan kommer att gå på nya sträckor med flera klurigheter som kommer belöna våghalsighet :)
Räkna med att det tar ganska lång tid då vi kör med 30 sekunders mellanrum och det är transportsträcka mellan tävlingssträckorna.
Startavgift 10-20kr beroende på antal deltagare, går till snitslar och trofé

Anmälda:
Jordan
Bozz
Trangärd
MiaMaria
Kristoffer
Frolicc
HannaK
Eknor (titelförsvarare)
JonasF
Tiki
Remz
Gabriel

Senast redigerad av en moderator:
Tjoho!!

Jag anmäler mig som medhjälpande arrangör och deltagare. Denna gången tänker jag vinna mer än en sträcka.

Jag är på. Med mina nya däck är jag inte rädd för nåt. Utom mörker möjligtvis, men jag litar på att vi är klara innan dess.

Grejt! Kommer jag ifrån hemmet så ställer jag upp med kameran bakom nån buske som ifjol. Saknar totalt tävlingsinstinkt..

Jag kommer nog, är ju titel försvarare och allt :)
Har iaf inget inplanerat, så om väderprognosen ser hyfsad ut så kommer jag över.

Har ju "ny" hoj också :) så i år överger jag vinnarkonceptet med FS mot HT.

Jag anmäler mig, med risk för att man kommer med stödkrage till jobbet dagen efter då verkar det som, men då har man ju ändå gjort en ärligt insats =)

ha ha jag har kommit på flera lömska banavsnitt :)

tips från banläggaren: öva på kurvtagning i hög fart...

Kul initiativ! Det finns en liten risk att jag reser bort denna helg.... men vá tusan jag anmäler mig (preliminärt!).

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> KONAmi, hitta nån bra uppgift åt mig, jag
> tänker inte cykla.

DU SKA CYKLA!!! ;) skall HannaK bli ensam i damklassen? hur skulle det se ut?

i värsta fall vilket jag inte hoppas så kan du vara tidtagare istället för hundmat så kan han fokusera på att cykla istället... MEN helst ser jag att du är med i "tävlingen"

KONAmi skrev:
> ha ha jag har kommit på flera lömska banavsnitt
> :)
>
> tips från banläggaren: öva på kurvtagning i
> hög fart...

Jag är gärna med om ja nu bara får för frugan.

vad menas med hög fart?

den är halvhemlig :) mest pga tekniska svårigheter att illustrera den. Men lite info kan ni få om några av de 10 sträckorna...
------------------------------------------------
Första sträckan är förra årets andra sträcka fast åt andra hållet(från stora stenen på "G-klaven" över hygget och ner till vägen .

Andra sträckan kommer vara i närheten av förra årets första sträcka fast även den åt andra hållet.

Fjärde sträckan blir JoMenSåAtts backe åt rätt håll

Sjätte sträckan blir backig grusväg på ängbackevägen i östvästlig riktning med en tvär sväng in söderifrån på tranelundsvägen. Här får vi se vem som vågar stå på genom svängen och behålla farten in i mål

Sjunde sträckan blir en svängig bit av tranelundsvägen och en bit in på en av förra årets sträckor.

Åttonde sträckan går från korsningen där gröna milen kommer ut på "det röda gruset" i västra delen av I2-området och ner till korsningen med kartan.
-------------------------------------------------
Vi siktar på att lägga ut ett GPS-spår i den här tråden på Lördag eftermiddag/kväll när vi schnitzlat och provcyklat banan. Karta kommer att visas innan start på Söndag för de som vill

Det är ok för kommunikations och GPS teknikern att senarelägga lördagens tur, så länge som den är hyffsat på förmiddagen.

Jämfört med förra året borde farten bli högre då mkt av de tekniska partierna går nedför... men jag har haft fel förr gällandes avstånd och nedförsbackar.

andematt skrev:
> Om inte Hanna ställer upp i damklassen tänker
> inte jag heller göra det.

Ha, ha.. Jag kommer om vi inte får för oss att åka till Bauhaus och köpa golv. Kommer nog ha dålig tillgång till internet de närmaste dagarna, men surfar in på lördag kväll för att se info om bansträckningen.

Vad sägs om en pre-bike (eller skall vi kalla det "pastakväll"?) på pitchers, tables eller annan lämplig plats på lördag? Kolhydratsuppladdning är aldrig fel...

Hej!
Om man vill vara med är det bara att dyka vid rackethallen på söndag eller krävs det någon anmälan?

Sjätte sträckan blir backig grusväg på ängbackevägen i östvästlig riktning med en tvär sväng in söderifrån på tranelundsvägen. Här får vi se vem som vågar stå på genom svängen och behålla farten in i mål

Där kommer man med nästan 60 knyck innan svängen...najs eller inte..:)

Jordan: Störst och bäst utbud på "pasta" har Bishops, men som föreslagits så är Pitchers är inte fy skamm.

Så min röst går till Bishops, men vill de flesta till Pitchers så är jag också glad och nöjd. ;)

bmc skrev:
> Hej!
> Om man vill vara med är det bara att dyka vid
> rackethallen på söndag eller krävs det någon
> anmälan?

-Det är bara att dyka upp, anmälningen är mest för att vi skll veta hur många det blir på ett ungefär...

-Självklart är kolhydratladdning aktuellt även för tävlingsledningen

-Remz har gjort en helt riktig analys av sträcka nr 6 :) farten vid den aktuella korsningen har alla möjligheter att vara RIKTIGT hög! vem fegar, vem sladdar, vem vurpar, vem vågar skära kurvan hårdast frågorna är många... Men nu har ni ju ett par dagar på er att öva iaf.

KONAmi skrev:
> bmc skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej!
> > Om man vill vara med är det bara att dyka vid
> > rackethallen på söndag eller krävs det
> någon
> > anmälan?
>
>
> -Det är bara att dyka upp, anmälningen är mest
> för att vi skll veta hur många det blir på ett
> ungefär...
>
> -Självklart är kolhydratladdning aktuellt även
> för tävlingsledningen
>
> -Remz har gjort en helt riktig analys av sträcka
> nr 6 :) farten vid den aktuella korsningen har
> alla möjligheter att vara RIKTIGT hög! vem
> fegar, vem sladdar, vem vurpar, vem vågar skära
> kurvan hårdast frågorna är många... Men nu har
> ni ju ett par dagar på er att öva iaf.
:D
Åker och kollar fart under dagen i backen, återkommer med maxfart.

Fotboll, är det den där sporten där 22 fullvuxna män/kvinnor jagar en stackars vit boll som intet ont gjort?

JoMenSåAtt skrev:
> Jordan: Störst och bäst utbud på "pasta" har
> Bishops, men som föreslagits så är Pitchers är
> inte fy skamm.
>
> Så min röst går till Bishops, men vill de
> flesta till Pitchers så är jag också glad och
> nöjd. ;)

Du menar väl inte på allvar att det är för pastans skull du går dit? ;) det finns ju flytande kolhydrater på kran eller flaska beroende på vad man föredrar...

hoho, på skomakaren lyckades vi faktiskt hänga på studentkvällen hyffsat i fred. Det borde gälla även fotbollskvällar... vad är fotboll föresten?

Är det bara att dyka upp eller måste man föranmäla sej? Jag är sugen men har några brasklappar att röja ur vägen. :)

Tillbaka
Topp