Tävling: Skogens Konung Karlstad 11/10

@ Thomas: det är bara att dyka upp

i fotbollsdebatten stälelr jag mig på den sidan som vill gå till ett ställe MED tv.

@ remz: Har vi någon toppfartsnotering från backen igår? eller ligger du på sjukhus med tredje gradens skrapsår?

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> @ Thomas: det är bara att dyka upp
>
> i fotbollsdebatten stälelr jag mig på den sidan
> som vill gå till ett ställe MED tv.
>
> @ remz: Har vi någon toppfartsnotering från
> backen igår? eller ligger du på sjukhus med
> tredje gradens skrapsår?
Haha.. Ja inte kommer man upp i 60 knyck :O, va en satans motvind så topphastighet blev bara 51 km/h
men det är ju jag det med klena ben.
Var o kollade första sträckan o den va kul,lite stock i vägen och blöta rötter på skrå i kurvorna
tiden håller ja hemlig.

Om vi skall ta ett ställe med tv föreslår jag att vi under dagen bestämmer ungefär hur många vi blir på lördag och vart vi ska samt meddelar passande ställe om vår ankomst. Då jag inte värdesätter tv (fråga radiotjänst) så får ni andra bestämma vart vi tar vägen.

Aaah...låter ju skitskoj, att man inte sett detta tidigare...
Men med ramen i bitar blir det dåliga tider tror jag, tvingas avvakta.

God tur!!

Jag tar också gärna ett ställe utan TV , men om det är krav från sina håll så är det bara att ni hittar och bokar ett ställe med. Men jag hänger så klart på iaf. ;)

Rickardoooo skrev:
-------------------------------------------------------
> Aaah...låter ju skitskoj, att man inte sett detta
> tidigare...
> Men med ramen i bitar blir det dåliga tider tror
> jag, tvingas avvakta.
>
> God tur!!

ta en junk-hoj och kom och se på spektaklet, publik(kanske också med kamera?) är ju alltid uppskattat

Har nu pratat med nöjes och där finns det plats om man är där runt 18.30. Så om ingen har något bättre så ses vi på nöjes kl 18.30 på lördag.

Provåkning och schnixling av banan i eftermiddag för den som vill följa med. Preliminärt cyklar vi in i skogen vid strax efter 17. Vill du med? sms:a på 0703-208346 så meddelar jag exakt tid och plats när vi vet.

Har loggat alla sträckor. Enbart preliminära sträckningar och ändringar är högt troliga. Jämfört med förra året är alla sträckor betydligt kortare.

SS1: Längd 660 meter,
Förra årets andrasträcka fast åt "fel" håll. Start vid stenen och sen är det bara att bomba på. Den som kör en AM hoj med riktigt feta och klistriga däck tar förmodligen segern. Svettona har inget att hämta här! Vilka behöver stiga av cykeln vid stocken och vilka hoppar?
ss1.jpg ht=268

ss1hjd.jpg ht=380

SS2: Längd 560 meter
Uppför rotbacken svettostyle följt av tekniskt, halt och rotig stig till målet. Feta vader och feta klistriga däck leder förmodligen till seger.
ss2.jpg ht=463

ss2hjd.jpg ht=362

SS3: Längd 500 meter
De som körde SingleSpeed 2008 kommer känna igen sig. Se upp för stenen som orsakade mig två punkteringar under samma tävling. Vad är badkruka och försöker köra runt vattenpölen?
ss3.jpg ht=540

ss3hjd.jpg ht=387

SS4: Längd 390 meter
Jomensåatt's backe... inga konstigheter, bara sten.
ss4.jpg ht=638

ss4hjd.jpg ht=348

SS5: Längd 290 meter
Snorhala klippor och svagt uppför. Kommer trots sin korta sträckning att tilltala svettos då det enda tekniska som finns är det hala underlaget.
ss5.jpg ht=345

ss5hjd.jpg ht=394

SS6: Längd 660 meter
Enbart grusväg, uppför backen, nedför backen och sen snabbt in höger. Vem vågar köra fortast i kurvan på vägen mot seger?
ss6.jpg ht=557

ss6hjd.jpg ht=388

SS7: Längd 550 meter
Fortsättning på föregående sträckning, snabba grusvägskurvor och sedan in på en snorhal tranelundsstig. Ett svetto har formodligen bra chans om man vågar hålla tempot inne på stigen.
ss7.jpg ht=518

ss7hjd.jpg ht=389

SS8: Längd 420 meter
Smal grusväg med mkt kurvor. Vem kan hålla farten i kurvorna?
ss8.jpg ht=485

ss8hjd.jpg ht=390

SS9: Längd 420 meter
Stig nedför över sunkig och hal bro, svagt uppför stig och mål vid motionsspår.
ss9.jpg ht=449

ss9hjd.jpg ht=399

SS10: Längd 230 meter
Sträckning hemlig. Teknisk singletrack som leder till totalseger.
ss10hjd.jpg ht=392

Efter att ha diskuterat med banläggaren kommer sträcka SS6 och SS7 slås ihop till en... även sträcka SS8 och SS9 kommer slås ihop till en sträcka.

Bra jobbat hundmat!

Pokalen är nu färdigställd och väntar med spänning på vem som blir lycklig(och trött) ägare imorgon eftermiddag.

Ont i handen och sällsynt slö men ska försöka dyka opp imorrn. Dock har jag ingen hoj ihop för tillfället. Får se vad det blir för hopkok. :)

Bra kört idag allihopa, kul att så många var med! Så får vi väl se om det går att hitta något bra upplägg för nästa år.

Här är resultatlistan

Skogens Konung 2009
Placering - Namn - poäng
1- Remz, 22
2- JonasF, 27
3- Anders(bmc?), 29
4- Magnus, 35
5- Marcus(Frolicc), 42
6- Jonas(Tiki), 45
7- Robert(Trangärd), 50
8- Jörg, 62
9- Kristoffer, 71
10- Jordan, 81
10- Thomas, 81
12- Bozze, 89
13- MiaMaria, 96
14- HannaK, 104

Tack för en trevlig dag! Mkt bra arrangemang! Benen var sega bara att börja träna för nästa år......

MM:
Jodå i någon av backarna vart det varmt men på det hela taget var det ganska kallt. Visst jag kunde klätt på mig mer med det är ju ingen sport.

Tack för en rolig dag i skogen! Alltid lika kul att se folk svettas och stångas med stenar och träd. ;o)

Då finns bilderna uppe - helt oredigerade. Är det något ni vill ha i bättre kvalisort får ni säga till så ordnar vi det. Klicka på "Mina bilder" ett par rader ner här så ser ni.

IMGP3911.JPG

Tackar för en trevlig dag
Mycket rolig åkning och trevligt folk,sedan är ju inte saken sämre än den fina glänsande vargen som står i hyllan.
Tackar...:)

Tillbaka
Topp