Tävling: Skogens Konung Karlstad 11/10

Några bilder från gammelsonyn följer:

DSC02458kopia.jpg ht=484

DSC02459kopia.jpg ht=510

DSC02460kopia.jpg ht=510

DSC02461kopia.jpg ht=510

DSC02463kopia.jpg ht=680

DSC02465kopia.jpg ht=510

DSC02467kopia.jpg ht=510

DSC02468kopia.jpg ht=510

DSC02469kopia.jpg ht=680

DSC02471kopia.jpg ht=510

DSC02473kopia.jpg ht=510

DSC02474kopia.jpg ht=510

DSC02475kopia.jpg ht=510

min feghet gjorde att jag inte vågade följa med idag, vilket jag ångrar bittert när jag tittat på alla bilder
ps. kompis med magnus s. ds.

Tack för en gör sköj dag! Bra och roliga banor.Bra arangemang. Hoppas det blir en fortsättning nästa år.

Då det är jäkligt uppskattat hoppas jag att det finns energi (och tid) att arrangera ett par tre fyra liknande race nästa år. Vad tyckes om detta?

feel free! ;) det behöver som ni såg inte vara så svårt att ordna en liten tävling. Skulle var kul om någon annan tog på sig att arrangera nästa omgång i så fall så jag kan vara med och tävla själv.

Hej!
Vill någon vara snäll och beskriva tävlingen, mer på detalj.
Vad jag förstår är det specialsträckor, kör ni i samlad grupp mellan ss?
Hur fördelas poängen?

Vänligen berätta mer!

...
jbm

Det var i år 8st specialsträckor av varierande karaktär och en längd på 230-900 meter. Allt från toktekniskt till snabb grusväg med knixiga svängar. Gemensam transport mellan sträckorna då funktionärerna bara räcker till att köra en sträcka i taget.

Start med 30 sekunders mellanrum(lämpligtvis gör man en preliminärranking innan tävlingsstart och låter snabbast starta först för att undika att de tävlande komemr ikapp varandra på smala stigar). Poängfördelning på varje sträcka enligt 1 poäng till 1:an, 2 till 2:an 3 till 3:an osv där det gäller att hålla sin totalpoäng så låg som möjligt

Tidtagning sköts av två personer som via telefon eller walk-n-talkie synkroniserat startar tidtagarur. Den ene släpper iväg startfältet enligt uppgjord ordning och den andre skriver ner måltider i andra änden. Sedan räknas starttiden av från måltiden och man får fram allas sträcktider.

Om någon vill ha så har jag färdiga protokoll som underlättar arbetet i fält en hel del. PM:a mig i så fall.

Senast redigerad av en moderator:
Jag kan tänka mej vara funktionär på en sån tävling nästa år men orkar inte dra hela slipstenen själv (lat med andra förelägganden i påsen). Ska vi försöka para ihop tävlingsfunktionärsteam redan nu? Första tävlingen i april/maj kanske? Nån som vågar team up with me?

Jag kan tänka mig va med som arrangör för en deltävling i Arvika. Tror även Tiki kan tänka sig det. Kanske får vi assistans av Jansson99?

Möjliga delsträckor:
1, Lera
2, Mer lera
3, Lagom brant backe uppför
4, Lera igen
5, Geggamoja
6, Fruktansvärt brant backe uppför, sträckan börjar i en bäck
7, Lera
8, Kohage med kor och elstängsel
9, Lera
10, Den roliga nedförsbacken.

Nej, jag bara skojar. Såklart blir det kanonsträckor!

Tillbaka
Topp