[Tävling] Stockholm XC

[Tävling] Stockholm XC
Funderar på det. Jag fyller år dagen innan så jag är i alla fall hemma i Stockholm. Sedan blir det kanske även Hammarby Hill XC senare i september. Ska även springa ett lopp i Sundbyberg helgen efter. Banan verkar rolig men teknisk. Ska anmäla mig som motionär.

[Tävling] Stockholm XC
Jag ska. Bara jag kommer över resefixar-ångesten som hemsöker mig för tillfället. Stockholm är fint, men det ligger lite ocentralt till.

[Tävling] Stockholm XC
Aha, trevligt med en tråd om vår tävling! Vi var ett gäng som var där och röjde banan ikväll. Så fin som den är nu var det nog länge sedan som den var! Om allt går vägen blir det en banvisning också nästa vecka, på torsdag kväll. Det finns en fint tillfälle också att prova banan på lördag em 6/9 då banan är klar och markerad!

Och för att svara på din fråga Kaijan: jag ska inte köra - är lite upptagen med annat den dagen...

Mvh

Erik Vrang
Tävlingsledare Stockholm XC

[Tävling] Stockholm XC
Kaijan; jag kommer. Kan nämna att Stockholm XC söker för att bli en deltävling i den nationella cupen 2009, m a o ett bra tillfälle att bekanta sig med banan redan nu.

[Tävling] Stockholm XC
Jag (Daniel) och min kamrat Johan var och cyklade banan i morse. Tog lite bilder, hoppas det inspirerar. Välkomna den 7:e allihopa!

Bilagor

• DSC00366.JPG
    DSC00366.JPG
    133.6 KB · Besök: 25
  • DSC00367.JPG
    DSC00367.JPG
    115.1 KB · Besök: 24
  • DSC00369.JPG
    DSC00369.JPG
    135 KB · Besök: 27
  • DSC00370.JPG
    DSC00370.JPG
    126.5 KB · Besök: 27
  • DSC00372.JPG
    DSC00372.JPG
    119.5 KB · Besök: 26
  • DSC00373.JPG
    DSC00373.JPG
    105.6 KB · Besök: 23
  • DSC00374.JPG
    DSC00374.JPG
    128.4 KB · Besök: 23
  • DSC00376.JPG
    DSC00376.JPG
    137 KB · Besök: 17
  • DSC00377.JPG
    DSC00377.JPG
    122.6 KB · Besök: 21
  • DSC00378.JPG
    DSC00378.JPG
    137.7 KB · Besök: 21
  • DSC00379.JPG
    DSC00379.JPG
    138.2 KB · Besök: 23
  • DSC00380.JPG
    DSC00380.JPG
    119.2 KB · Besök: 19
  • DSC00383.JPG
    DSC00383.JPG
    126.6 KB · Besök: 18
  • DSC00387.JPG
    DSC00387.JPG
    107.2 KB · Besök: 22
[Tävling] Stockholm XC
Fina bilder! Banan kommer att trimmas ytterligare inför tävlingsdagen. Restaurangen kommer att vara öppen också, om man vill komma dit för mingel och fika. Banan passerar precis utanför uteserveringen.

[Tävling] Stockholm XC
Banan i Fiskartorpet är sparsamt markerad med små skyltar (tror det står MTB-led). Det är del som kört spåret nu så det borde gå att hitta ganska bra.

Vi kommer att ha en banvisning på torsdag, 4/9, kl 18:30 för intresserade. Samling uppe på Fiskartorpet, vid portalen (se andra bilden i bildserien här ovan) - där spåret börjar.
Vägen upp mot Fiskartorpet är sannolikt stängd med bom, kommer du med bil kan du parkera på vägen som går in mot Stora Skuggan och cykla upp sista biten.

Det är officiell träning på banan kl 12-16 på lördag, 6/9. Då är tävlingsbanan fullt markerat med pilar och band.

Erik Vrang
Tävlingsledare Stockholm XC

[Tävling] Stockholm XC
Körde banan några varv i Söndags.
Kul bana förutom backarna=)
Hoppas det inte regnar för mycket i veckan då det finns risk för lervälling på vissa partier

[Tävling] Stockholm XC
Backarna ja... kommer ihåg att jag (för typ 100 år sen) passerade Boe som stod och kräktes i backen upp mot tunneln under hoppbacken. Det var på MTBtre.

[Tävling] Stockholm XC
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Backarna ja... kommer ihåg att jag (för typ 100
> år sen) passerade Boe som stod och kräktes i
> backen upp mot tunneln under hoppbacken. Det var
> på MTBtre.

Då hade jag redan brutit........

Jag tror faktiskt att jag var före både dig och Boe när jag klev av, men det räknas ju inte. ;-)

[Tävling] Stockholm XC
det finns egentligen bara två backar att tala om. den ena är teknisk och den andra bara jobbig med ett svårt parti på toppen. backarna tar nog runt minuten för de flesta att ta sig upp för. jag vill minnas att det är runt 70-80 hm/varvet på den vanliga banan. tävlingsbanan kommer ju vara förlängd med en ytterligare backe.

jag ahr nog samlade höjdkurvor från 35 varv på banan, tyvärr ingen på den här datorn.

[Tävling] Stockholm XC
Joakim "iki Lajnen" Eriksson skrev:
> Finns det ingen profil på banan som man kan se?
> Skulle vara kul och se alla backar upp och ned.

Vi har tyvärr ingen profil. Däremot finns det höjdkurvor på bankartorna. På 4 km slingan kör man bla liftspåret uppför, den backen är ganska saftig ;)

/Norlin

[Tävling] Stockholm XC
Banvisning på torsdag kväll! Nu på torsdag, 4/9, kommer vi ha en banvisning för intresserade. Kl 18:30 är det samling uppe vid Fiskartorpet. Vägen upp mot Fiskartorpet är sannolikt stängd med bom, kommer du med bil kan du parkera på vägen som går in mot Stora Skuggan och cykla upp sista biten. Leta rätt på någon i Spårvägen kläder. Vi kör både långa och korta banan. Välkommen!

[Tävling] Stockholm XC
Här kommer GPS-spår och höjdprofil på långa banan från kvällens banvisning. GPS:en visade på 146 hm och cykeldatorn på 135 hm.

Stockholm_XC_long.jpg ht=339

Stockholm_XC_long_profile.jpg ht=313

[Tävling] Stockholm XC
hur ser banan ut sett till underlaget just nu? Är första backen upp från laduviken cykelbar eller är det bara gegga? Jag väljer mellan RR eller NN som det ser ut nu. banan kan ju bli rätt hal om det är blött och många cyklister kör upp spåret.

[Tävling] Stockholm XC
Banan är ordentligt blöt och hal. Backen upp mot hopptornet och genom tunneln är inga problem, backen längs liftspåret kunde jag besegra genom att köra i den steniga "fåran" - hamnade jag utanför i leran eller gräset spann det direkt. Stigningen längs västerut direkt efter grusvägen fick jag springa hela vägen medan jag i torsdags körde hela. Idag körde jag på NN 2.4 fram och 2.25 bak, men i torsdags på RR 2.25. Kan tänka mig att den är rejält uppkörd då ni i Eliten startar.

[Tävling] Stockholm XC
just den första backen brukar annars vara den utan undantag lerigaste då allt dräneringsvatten från parkeringen verkar hamna där, eller nåt liknande.

då blir det NN 2,25 då. Jag har några andra mera leranpassade däck, men så geggigt ska det väl ändå inte bli. Imorgon ska det ju inte regna säger smhi (fast de lyckades ju ha fel nästan varje dag i augusti. så...).

Senast redigerad av en moderator:
[Tävling] Stockholm XC
Vi har fixat med banan i dag igen. Första backen är numera preppad med grus och dyl. Har man klarat den tidigare i torrt väder borde man grejja den nu också. I övrigt är det lämpligt att sätta på däck med bra mönster. För er som inte kört banan på länge kan jag nämna att den är breddad på många ställen just för att det tidigare varit ont om bra ställen för omkörningar. Banan har klarat regnet hyfsat, inga direkta surhål. Lagom geggigt här och där precis som en MTB-bana ska vara!

[Tävling] Stockholm XC
Skogling skrev:
> NÄR BÖRJAR TÄVLINGEN ?

Preliminära starttider:
Nybörjare 09:15
Ungdomsklasser 09:30
Veteranklasser 10:00
Elit- och juniorklasser 12:00
Motion 14:00

[Tävling] Stockholm XC
Topp, du vet var jag finns! Satan... Vi måste ju se eliten. Jag är vaken runt 07.00 så allt efter det funkar.

Senast redigerad av en moderator:
[Tävling] Stockholm XC
Johan A skrev:
> Jag kör inte bil nu. Går omkring morfinpåverkad
> hela tiden och sätter mig aldrig bakom en ratt
> nu.
> Skulle gärna åka dit och kolla annars.

Har senan till vastus lateralis gått av åxå?;)

[Tävling] Stockholm XC
Kaijan skrev:
> Har senan till vastus lateralis gått av åxå?;)

Japp, och den som håller ihop latus maskus!

Tillbaka
Topp